۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین مردم قزوین، رکورد دار حمایت از ایتام هستند
کد خبر: ۳۳۸۸۲۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۹/۱۱ ساعت: ۱۲:۱۶ ↗ لینک کوتاه

معاون کمیته امداد استان:

مردم قزوین، رکورد دار حمایت از ایتام هستند

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قزوین گفت: از مجموع ۱۴هزار و ۲۲۶حامی، بیشترین تعداد حامیان ایتام متعلق به شهر قزوین با ۵هزار و ۵۵۷نفر است.

مردم قزوین، رکورد دار حمایت از ایتام هستند

 فرزاد فرهادی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با تحلیل عملکرد طرح اکرام ایتام طی شش ماهه نخست سال جاری اظهار کرد: هم اکنون هزار و 614 یتیم تحت حمایت کمیته امداد استان قزوین قرار دارند که برای ارائه کمک به آنها 14 هزار و 226 حامی با این نهاد ارتباط دارند.

وی ادامه داد: بیشترین تعداد ایتام در استان در شهرهای قزوین، الوند و اقبالیه به ترتیب 587، 183و 126 نفر و کمترین تعداد ایتام در استان قزوین با رقم 37، 36 و 25 نفر در دشتابی، اسفرورین و الموت شرقی است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: از مجموع 14 هزار و 226 حامی، بیشترین تعداد حامیان ایتام متعلق به شهر قزوین با 5هزار و 557نفر است که در این خصوص مردم شهر قزوین رکورد دار حمایت از ایتام هستند و پس از قزوین شهرستان البرز و اقبالیه به ترتیب با یک هزارو 356 و 795 نفر و کمترین تعداد حامیان به ترتیب در دشتابی 280، اسفرورین 226 و ضیاءآباد 163 نفر است.

وی عنوان کرد: در این مدت در مجموع بیش از 4میلیارد و 348میلیون تومان کمک‌های حامیان به حساب ایتام واریز شده است که از این مبلغ بیش از سه میلیارد تومان نقدی و مابقی غیرنقدی بوده است.

میانگین سرانه دریافتی ایتام بیش از 448هزار تومان است

فرهادی گفت: بیشترین کمک حامیان در شهر قزوین با بیش از یک‌میلیارد و 603 میلیون تومان، البرز بیش از 527میلیون تومان و اقبالیه 292میلیون تومان بوده و کمترین کمک در دشتابی بالغ بر 59میلیون تومان، رامند بیش از 67 میلیون تومان و شال بیش از 90میلیون تومان بوده است.

وی بیان کرد: میانگین مبلغ پرداختی حامیان به ایتام در استان قزوین بیش از 50 هزار تومان است که بالاترین میانگین سرانه در این بخش در خرمدشت با 109 هزار تومان و پائین‌ترین میانگین سرانه با 35هزار تومان در دشتابی به ثبت رسیده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قزوین اعلام کرد: میانگین سرانه دریافتی ایتام از محل کمک حامیان بیش از 448 هزار تومان است که از میانگین کشوری بالاتر است؛ در این بخش میانگین بالاترین سرانه در خرمدشت با بیش از 869 هزار تومان و پائین‌ترین میانگین سرانه در ضیاء آباد با بیش از 216هزار تومان ثبت شده است.

وی توضیح داد: مجموع عملکرد کمک مردمی در بخش اکرام ایتام نشان می‌دهد که در بالاترین و پائین‌ترین کمک‌ها رشد مشارکت مردمی را شاهد بوده‌ایم؛ چراکه مردم نیکوکار با نیت خالصانه و درک برکت کمک به ایتام در این طرح مشارکت کرده‌اند به طوری که در مجموع هفت درصد رشد داشته است.

فرهادی تصریح کرد: گاهی برخی افراد فکر می‌کنند که برای مشارکت در طرح اکرام ایتام و سایر طرح‌های این نهاد باید دارای ثروت زیاد باشند، حال آنکه تنها با پنج هزار تومان در ماه نیز می‌توان در طرح اکرام ایتام مشارکت کنید و هر زمان نیز خواستید از این طرح خارج و یا رقم آن را به فراخور توان مالی و یا نیت خویش افزایش دهید.

وی در پایان گفت: علاقمندان به مشارکت در طرح اکرام ایتام تنها یک بار به دفاتر کمیته امداد مراجعه و خود یتیم مورد نظرشان را از میان شناسنامه‌های موجود انتخاب می‌کنند و پس از دریافت شماره کارت و شناسه یتیم، کمک‌های خود را به صورت ماهیانه و به طور مستقیم به حساب ایتام واریز کنند.

انتهای پیام/7003

 
 
 
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان