۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین مسئولان با عمل به بیانیه "گام دوم انقلاب" حمایت از جوانان را از پشت تریبون به متن جامعه بکشانند/ اعتماد به جوان متخصص، ما را سریع‌تر به عدالت و پیشرفت می‌رساند
کد خبر: ۳۳۸۷۸۸ نویسنده: حامد اکبری تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۹/۱۰ ساعت: ۸:۲۷ ↗ لینک کوتاه

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه امام خمینی(ره) قزوین:

مسئولان با عمل به بیانیه "گام دوم انقلاب" حمایت از جوانان را از پشت تریبون به متن جامعه بکشانند/ اعتماد به جوان متخصص، ما را سریع‌تر به عدالت و پیشرفت می‌رساند

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه امام خمینی(ره) قزوین گفت: اگر جوانان با روحیه‌ جهادی و انقلابی وارد عرصه‌های مختلف فعالیتی شوند و در انجام امور ایستادگی، عزم راسخ و اراده داشته باشند دشمنان از ایستادگی در مقابل ایران مایوس می‌شوند.

مسئولان با عمل به بیانیه "گام دوم انقلاب" حمایت از جوانان را از پشت تریبون به متن جامعه بکشانند/ اعتماد به جوان متخصص، ما را سریع‌تر به عدالت و پیشرفت می‌رساند

حامد اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاه صبح قزوین؛ درباره‌ نقش بسیج دانشجویی در تبیین بیانیه‌ گام دوم انقلاب اظهار کرد: جوان انقلابی شخصیتی پرجوش و خروش، آرمان‌خواه و فعال است و زمانی که مسئولیتی به جوانان واگذار می‌شود و جوانان به عنوان موتور پیشبرد در زمینه‌های ورزشی، فرهنگی، علمی، سیاسی و اقتصادی فعالیت می‌کنند ما در برخی موارد شاهد اهتزاز پرچم ایران و سربلندی کشور خود می‌شویم.

وی افزود: جوانان ایرانی در گذشته و زمان حال به جهان ثابت کردند که محدودیت‌ها و تحریم‌ها هیچ تاثیری در پیشرفت روزافزون نظام اسلامی ندارد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه امام خمینی(ره) اذعان کرد: رهبر انقلاب، جوانان را در سخنرانی‌های خود به عنوان مخاطب فعال که اسباب پیشرفت کشور هستند معرفی می‌کنند و ذیل بیانات خود، جوان ایرانی را یک جوان با ایمان می‌‌دانند که با توکل به خدا و تحمل سختی‌ها در عرصه‌های مدیریتی، امور جهادی، فرهنگی و دیگر عرصه‌ها باید فعالیت ‌کند و از آنان می‌خواهد تا در مسئولیت‌های خود با روحیه‌ی جهادی و خستگی‌ناپذیر فعالیت کنند.

محدودیت‌ها و تحریم‌ها هیچ تاثیری در پیشرفت نظام اسلامی ندارد

وی ابراز کرد: اگر جوانان با روحیه‌ جهادی و انقلابی وارد عرصه‌های مختلف فعالیتی شوند و در انجام امور ایستادگی، عزم راسخ و اراده داشته باشند دشمنان از ایستادگی در مقابل ایران مایوس می‌شوند.

اکبری بیان کرد: اکنون برخی مسئولین با وجود کهولت سن هنوز به فعالیت خود ادامه می‌دهند؛ حتی برخی از آنها در اجتماع کنونی چند مسئولیتی هستند که لازم است تجربه‌داران عرصه را برای فعالیت جوانان فراهم کرده و جوانان را از تجربیات مفید خود بهره‌مند کنند تا روحیه‌ جوان‌گرایی و اعتماد به جوان در جامعه تجلی بیشتری پیدا کند.

وی ادامه داد: حضور جوانان و حمایت‌ از آن‌ها نباید تنها در سخنرانی‌ها و پشت تریبون خلاصه شود؛ بلکه برای اطاعت از امر ولی فقیه لازم است تا میدان برای فعالیت جوانان آماده شود.

روحیه‌ جهادی و انقلابی جوانان موجب ناامیدی دشمن می‌شود

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه امام خمینی(ره) افزود: طبق بیانات رهبر معظم انقلاب، قرن پانزدهم هجری آغازی‌ برای طلیعه‌ی تمدن نوین اسلامی است، ایشان در سخنان خود خطاب به مسئولین می‌گویند که شرایط لازم برای فعالیت جوانان باید فراهم شود و مسئولان و مردم باید متوجه باشند که مشکلات جامعه به دست جوانان حل می‌شود.

وی تصریح کرد: این جوانان هستند که اولویت‌های نظام را بر اولویت‌های شخصی خود ترجیح می‌دهند و با روحیه‌ی مردمی محور خود و زندگی در میان مردم به دور از اشراف‌گرایی برای رفع مشکلات مردم تلاش می‌کنند.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: اگر به جوانان متعهدِ انقلابی اعتماد شود، عدالت اجتماعی سریع‌تر در جامعه‌ انقلابی حاکم می‌شود؛ زیرا شجاعت و آرمان‌گرایی جوانان متعهد می‌تواند کلیدی برای حل معضلات اجتماعی باشد.

وی در ادامه عنوان کرد: رهبر انقلاب دلیل حضور جوانان در اجتماع را روحیه‌ی جهادی و آرمان‌خواهی قشر جوان می‌دانند و معتقدند که این روحیه‌ها می‌تواند جوان را در مسیر انقلاب اسلامی قرار دهد و حکومت اسلامی را به دست ولیعصر(عج) برساند.

اکبری ابراز کرد: وظیفه‌ی جوانان انقلابی توکل به خدا و تقویت علم  و آگاهی به صورت خودجوش برای ورود به عرصه‌های مختلف جامعه است و آنها باید بدون چشم‌داشت برای رشد، تعالی، اقتدار و عزت کشور خود تلاش کنند.

وی با اشاره به نقش تشکل‌های اسلامی در تبیین بیانیه‌ی گام دوم بیان کرد: تشکل‌ بسیج‌دانشجویی با رسالتی که به عهده دارد، می‌تواند نقش خود را در زمینه تربیت نیروی انقلابی مانند تبیین گفتمان انقلاب اسلامی، کادرسازی، نقش‌آفرینی‌های تخصصی و عمومی در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، جهادی و فرهنگی که برای دانشجویان بسیار حائز اهمیت است، ایفا کند.

شجاعت و آرمان‌گرایی کلید حل معضلات است

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه امام خمینی(ره) بیان کرد: دانشگاه نمونه‌ی کوچک یک جامعه است و «دانشجو یک موذن است اگر موذن خواب بماند نماز یک امت قضا می‌شود» پس قشر بسیجی و دانشجویی باید هموار هوشیار و آگاه باشد تا دست دشمن از جسارت به کشور را کوتاه کند.

وی عنوان کرد: زمانی شاهد موفقیت‌های روز افزون در جامعه خواهیم بود که تشکل‌ بسیج دانشجویی وظایف خود را به طور کامل و صحیح انجام دهد؛ اگرچه هم‌اکنون نیز شاهد پیشرفت جوانان بسیج دانشجویی هستیم اما مسیر پیشرفت همچنان ادامه دارد.

اکبری در پایان گفت: رهبر انقلاب دیدار با دانشجویان را یکی از مهمترین راهبردهای کشور تلقی می‌کنند و مطالبه‌گری دانشجویان را از رسالت آن‌ها می‌دانند و جوانان بسیجی نیز در طی این حمایت و توجه ولی‌فقیه قدردان هستند و تا پای جان برای حفظ آرمان‌ها تلاش می‌کنند.
انتهای پیام/3003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان