۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین وزارت بهداشت را آلوده سیاست نکرده‌ام/ خدمات سلامت هیچ منطقه‌ای به واسطه انتقاد به خودم محدود نشده است
کد خبر: ۳۳۸۷۰۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۹/۵ ساعت: ۱۱:۵۵ ↗ لینک کوتاه

وزیر بهداشت در قزوین مدعی شد؛

وزارت بهداشت را آلوده سیاست نکرده‌ام/ خدمات سلامت هیچ منطقه‌ای به واسطه انتقاد به خودم محدود نشده است

وزیر بهداشت گفت: من وزارت بهداشت را هرگز آلوده سیاست نکردم و به معاون پارلمانی هم گفته‌ام که شما حق ندارید اگر کسی در مجلس یا در هر جای کشور به وزیر بهداشت انتقاد کرد، خدمات آن منطقه را محدود کنید چراکه نباید خدمت به مردم را آلوده سیاست کرد.

وزارت بهداشت را آلوده سیاست نکرده‌ام/ خدمات سلامت هیچ منطقه‌ای به واسطه انتقاد به خودم محدود نشده است

به گزارش خبرنگار سلامت صبح قزوین؛ سعید نمکی در آئین افتتاح طرح کشوری "هر خانه یک پایگاه سلامت" که امروز در شهر محمدیه برگزار شد، اظهار کرد: پس از انقلاب اسلامی توانستیم آمار مرگ و میر را به یک دهم قبل از انقلاب برسانیم و واکسیناسیون را در سطح کشور ۱۰۰درصدی کنیم.

وی افزود: ما پیش‌بینی کرده بودیم که الگوی بیماری‌ها از واگیر به سمت غیرواگیر از قبیل سرطان‌ها و حوادث خواهد رفت و لذا مرکز پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر را ایجاد کردیم.

وزیر بهداشت عنوان کرد: امروز از ۳۸۰هزار مرگ که در سال اتفاق می‌افتد نیز ۳۱۳ هزار به علت بیماری‌های غیرواگیر، ۹۸هزار مرگ به علت فشارخون و فقط ۲۸هزار مورد به علت بیماری‌های واگیردار است.

این مقام مسئول اضافه کرد: در بیماری‌های واگیردار هم بیماری‌های واگیردار نوپدید به عرصه آمده که متاسفانه ارتباط مستقیم با سبک زندگی مردم دارد، لذا رویکرد ما تقدم پیشگیری بر درمان است.

نمکی بیان کرد: طرح ملی کنترل فشار خون را اجرا کردیم که طی آن ۲میلیون و ۶۰۰هزار مورد جدید فشار خون شناسایی شد؛ لذا راهکار این است که به اولویت‌ها بپردازیم و نمی‌توانیم مرتب هزینه صرف افزایش تخت بیمارستانی کنیم.

وی تصریح کرد: با سبک زندگی غلط هرچه بر تخت بیمارستانی اضافه کنیم بازهم نیازمند خواهیم بود، لذا باید شیوه زندگی را تغییر دهیم که بدون مشارکت مردم میسر نخواهد بود.

هر هفته ۵۰ پروژه در نقاط محروم کشور افتتاح می‌کنیم

وزیر بهداشت بیان کرد: من وزارت بهداشت را هرگز آلوده سیاست نکردم و به معاون پارلمانی هم گفته‌ام که شما حق ندارید اگر کسی در مجلس یا در هر جای کشور به وزیر بهداشت انتقاد کرد، خدمات آن منطقه را محدود کنید چراکه نباید خدمت به مردم را آلوده سیاست کرد.

این مقام مسئول تاکید کرد: اولین رکن در "طرح هر خانه یک پایگاه سلامت" دیدگاه اجتماعی و جامعه محور کردن سلامت است که اگر فقط متکی به دستگاه‌ها باشیم موفق نخواهیم شد و باید مشارکت مردم را داشته باشیم.

وی عنوان کرد: رکن بعدی که در جریان این طرح اتفاق می‌افتد این است که پیشگیری، درمان اولیه و توانبخشی را در خانواده‌ها آموزش دهیم، چراکه مصرف بی‌رویه دارو در خانوارها به عنوان آفت در جامعه شده است.

نمکی گفت: در این حرکت علاوه بر بحث اجتماعی نیز خودمراقبتی و دیگر مراقبتی را داریم و سطح یک ما خانه و خانواده است که باری از دوش دولت بر می‌دارد و در راستای نهادینه کردن پیشگیری در خانواده‌ها است.

وزیر بهداشت افزود: یک پایگاه برای آموزش جامعه محور علوم پزشکی ایجاد خواهیم کرد و این طرح برای اولین بار در دنیا در جمهوری اسلامی ایران اتفاق میافتد و الگوی بین‌المللی خواهد شد.

وی اذعان داشت: امروز با وجود تحریم‌ها در موقعیت خوبی هستیم و هزار پروژه آماده بهره‌برداری داریم و هر هفته ۵۰ پروژه در نقاط محروم کشور افتتاح می‌کنیم.

این مقام مسئول در پایان تاکید کرد: امروز جمعیت کشور دغدغه اصلی همه مسئولین و به ویژه مقام معظم رهبری است چراکه آهنگ رشد جمعیت به سمت منفی شدن می‌رود.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان