۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین دشمن را در جنگ اقتصادی عقب خواهیم زد
کد خبر: ۳۳۸۵۷۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۸/۲۸ ساعت: ۲۳:۳۵ ↗ لینک کوتاه

مقام معظم رهبری در دیدار با جمعی از تولیدکنندگان، کارآفرینان و فعالان اقتصادی:

دشمن را در جنگ اقتصادی عقب خواهیم زد

رهبر معظم انقلاب فرمودند: در عرصه‌های مختلف دشمن را عقب زدیم و به توفیق الهی در عرصه‌ی جنگ‌اقتصادی هم به‌طور قاطع دشمن را عقب خواهیم زد.

دشمن را در جنگ اقتصادی عقب خواهیم زد

به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین؛رهبر معظم انقلاب امشب در جمع تولیدکنندگان، کارآفرینان و فعالان اقتصادی فرمودند: هم دوستان و هم دشمنان بدانند ما در عرصه‌ی جنگ نظامی و سیاسی و امنیتی دشمن را عقب زدیم؛ همین کارهای این چند روز کارهای امنیتی بود، مردمی که نبود. در عرصه‌های مختلف دشمن را عقب زدیم و به‌توفیق الهی در عرصه‌ی جنگ اقتصادی هم به‌طور قاطع دشمن را عقب خواهیم زد.

بخش‌هایی از بیانات رهبر معظم انقلاب در این دیدار:

عرصه‌ی تولید و رونق اقتصادی احتیاج دارد به پیشروان و فرماندهانی و صفوف مقدمی؛ آن پیشروان، شما تولیدکنندگان هستید. خط‌شکن‌های این میدان «تولیدکنندگان» هستند. این میدان هم میدان خطیری است؛ میدان جنگ است. آن کسانی که دستشان در کار اقتصادی است، می‌بینند که در دنیا بر سر مسائل اقتصادی، جنگ است و همه‌ی دنیا و کشورها با هم بر سر مسائل اقتصادی جنگ دارند. حالا در این دوره‌ی ریاست جمهوری آمریکا، این جنگ با چین و کره‌ی جنوبی ظهور و بُروز کرده، اما در دوره‌های دیگر هم بوده.

منتها این جنگ یک جاهایی وحشیانه و کینه‌توزانه است؛ مثل جنگ اقتصادی که با ما میشود. این تحریم الان شدت بیشتری گرفته و فعلاً خواهد بود؛ اینکه امید داشته باشیم یک یا دو سال دیگر تمام میشود، باطل است و این تحریم حالاحالاها خواهد بود.

من از بُن دندان به این حرکت معتقدم که علاج و کلید حل مشکلات کشور عبارت است از «ترویج تولید داخلی». آن کسانی که در مورد تولید یا رونق اقتصادی کشور به جای دیگری چشم میدوزند، [بدانند] راه این است.

در نظام اسلامی، اقتصاد نقش بسیار مهمی دارد. اینکه بعضی تصور کنند در نظام اسلامی به مقوله‌ی تولید ثروت و گسترش رفاه عمومی و تولید بنگاه‌های ثروت‌ساز بی‌اعتنایی شده، درست نیست. البته نوع نگاه نظام اسلامی به ثروت با نوع نگاه حکومتها و سیستم‌های مادی -چه نظام سرمایه‌داری و لیبرالی، و چه نظام مارکسیستی و سوسیالیستی- تفاوت دارد. در اسلام مساوات به معنای سوسیالیستی‌اش معنی ندارد اما برخورداری عمومی بله. آنهایی که شعار مساوات میدادند، مطلقاً در حکومتشان مساوات وجود نداشت و قابل تحقق هم نبود.

اسلام معتقد به تولید ثروت ملی و بالارفتن سطح رفاه جامعه است؛ عده‌ای بیشتر دارند اما [توزیع] منابع عمومی باید عادلانه باشد. طبعاً در نظام اسلامی، آن شکاف طبقاتی نیست.

اینکه ما برای نجات اقتصاد کشور، چشم امید به تمام شدن تحریم داشته باشیم یا اینکه این شخصِ [رئیس‌جمهور فعلی آمریکا] نباشد، اینها تأثیری ندارد. حالا بعضی زرنگی میکنند و تحریم را دور میزنند، دستشان درد نکند اما کار اصلی «مصون‌سازی کشور از تحریم» است. دور زدن تحریم یک تاکتیک است و مصون‌سازی کشور از تحریم یک راهبرد است. باید کاری کنیم که از تحریم آسیب نبینیم؛ الان این‌جور نیست.

خبر در حال تکمیل است...

انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان