۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین استخدام نیروهای حق‌التدریسی به هیئت دولت می‌رود/ رتبه‌بندی فرهنگیان در دستور کار دولت
کد خبر: ۳۳۸۵۶۰ نویسنده: روح الله بابایی صالح تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۸/۲۸ ساعت: ۱۰:۳۳ ↗ لینک کوتاه

نماینده آوج و بوئین‌زهرا در مجلس:

استخدام نیروهای حق‌التدریسی به هیئت دولت می‌رود/ رتبه‌بندی فرهنگیان در دستور کار دولت

نماینده مردم آوج و بوئین‌زهرا در مجلس گفت: موضوع نظام رتبه‌بندی فرهنگیان و استخدام نیروهای حق‌التدریسی و سوادآموزی در روز چهارشنبه به هیئت دولت می‌رود تا رای‌گیری شود.

استخدام نیروهای حق‌التدریسی به هیئت دولت می‌رود/  رتبه‌بندی فرهنگیان در دستور کار دولت

روح الله بابایی صالح در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، با اشاره به نظام رتبه‌بندی فرهنگیان اظهار کرد: روز گذشته در جلسه هم‌اندیشی فراکسیون فرهنگیان مجلس با وزیر آموزش و پرورش و معاونین این وزارتخانه نیز موضوع رتبه‌بندی فرهنگیان مطرح شد که در دستور کار دولت است.

وی افزود: طبق این دستور از تاریخ ۱/۷/۹۸ نیز برای معلمان با سابقه دو سال در ۵گروه از مبلغ ۲۲۰هزار تومان تا ۷۰۰هزار تومان رتبه بندی می‌شود و این قولی است که وزراء در جهت ارتقاء معیشت فرهنگیان داده بودند و تلاش مجلس و دولت در همین راستا است.

نماینده مردم آوج و بوئین زهرا در مجلس خاطرنشان کرد: موضوع بعدی که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت مسئله کمبود پرسنل فرهنگی است که با چالش مواجه هستیم.

بابایی صالح در ادامه گفت: در این جهت نیز استخدام معلمان حق‌التدریسی و نهضت سوادآموزی موضوعی بود که در جلسه هم‌‌اندیشی فراکسیون فرهنگیان با وزیر آموزش و پرورش و معاونین آن مطرح شد.

آموزش و پرورش نیاز به کمک و توجه ویژه دارد

وی اضافه کرد: طبق صحبت‌های صورت گرفته نیز معلمان سوادآموزی باید آزمونی دهند تا رسمی شوند و معلمان حق‌التدریسی هم باید دوره‌هایی را بگذرانند تا استخدام رسمی صورت گیرد که طبیعتا این دوره‌ها باید از دی ماه شروع شود.

نماینده مردم آوج و بوئین زهرا تصریح ‌کرد: طبق برگزاری جلسه هم‌اندیشی نیز موضوع نظام رتبه‌بندی فرهنگیان و استخدام نیروهای حق‌التدریسی روز چهارشنبه به هیئت دولت می‌رود تا رای‌گیری شود.

بابایی صالح افزود: تمامی کارها برای تصویب این موضوع انجام شده و اعتبارات در سازمان بودجه و برنامه‌ریزی  ابلاغ شده است و بودجه آموزش و پرورش مطرح شده که در آذرماه تخصیص می‌یابد.

این نماینده مجلس بر پیگیری مطالبات فرهنگیان تاکید کرد  و گفت: آموزش و پرورش نیاز به کمک و توجه ویژه دارد چراکه قطعا شکوفایی مملکت بستگی به امنیت شغلی، آرامش و شکوفایی معلمان دارد لذا در این جهت به طور جدی امور را پیگیری می‌کنیم.

وی در پایان نوید تصویب موضوعات طرح شده در این جلسه را به فرهنگیان داد و تصریح کرد: وزیر آموزش و پرورش گزارش جلسه هم‌اندیشی با فراکسیون فرهنگیان را فردا به هیئت دولت گزارش خواهد داد.

انتهای پیام/3003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان