۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین وزیر نیرو عدالت را در استفاده قزوین از آب سد طالقان برقرار کند / به بهانه نبود بودجه نباید مشکلات مردم را نادیده بگیریم
کد خبر: ۳۳۸۴۸۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۸/۲۲ ساعت: ۱۶:۸ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین:

وزیر نیرو عدالت را در استفاده قزوین از آب سد طالقان برقرار کند / به بهانه نبود بودجه نباید مشکلات مردم را نادیده بگیریم

استاندار قزوین گفت: با وجود مشکلات بودجه‌ای دولت، نباید بررسی مشکلات مردم از اولویت‌ها خارج شود، همه‌ی ما در یک مسیر و راه هستیم و درکنار هم باید برای حل مشکلات گام برداریم.

وزیر نیرو عدالت را در استفاده قزوین از آب سد طالقان برقرار کند / به بهانه نبود بودجه نباید مشکلات مردم را نادیده بگیریم

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح‌قزوین؛ هدایت‌الله جمالی‌پور در جلسه شورای حفاظت از منابع آبی که امروز(چهارشنبه) در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در سفر رئیس جمهور قولی به مردم داده‌شد که من وظیفه‌ی خود می‌د‌انم تا پیش‌ از پایان ریاست جمهوری به تحقق این قول تلاش کنم، تلاش ما این است در مسیر برای آب‌شرب شهر و روستایی تلاش کنیم.

استاندار قزوین اذعان کرد: بازدید امروز معاون وزیر نیرو از مناطق مختلف استان قزوین باعث شد تا در مسیر حل مشکلات قدم برداریم و برنامه‌ریزی‌ها لازم برا برای بهره‌مندی بهتر از ظرفیت‌ها ارائه دهیم.

این مقام مسئول ابراز کرد: نگاه ما به استان در تمام جوانب است و زمانی ک از آب صحبت می‌کنیم منظور یک اصل اساسی است که نیاز تمام استان محسوب می‌شود که ما با شناخت چالش‌ها در راستای حل آن‌ها تدبیر کرده و برای حل مسائل تلاش کنیم و با وجود تحریم‌های ظالمانه حفظ منابع و ظرفیت‌سازی را پیش‌بگیریم که از وزیر انتطار می‌رود با حفط عدالت در سطح کشور به سوی حل مشکلات مارا یاری کند.

وی تصریح کرد: اعتقاد مدیران دولت تدبیر و امید این است که مسائل و مشکلات آبی استان قزوین باید به سرعت انجام شود‌، البته از وزیر نیرو و سایر مسئولین باید با رعایت عدالت با مسائل برخورد کنند. مردم تهران از سد طالقان سهمی ندارند اما امروزه تهران از این آب بهره‌مند می‌شود که عدالت برای افرادی که اهل این سرزمین و دیار هستند باید رعایت شود.

جمالی پور ادامه داد: روستاهای بالای ۵۰خانوار نباید مشکلات آب داشته باشند که از وزیر انتطار پیگیری داریم و لازم است این مسئله را تا پایان سال جاری به نتیجه‌ی مطلوب برسانیم.

وی عنوان کرد: برای استانداری قزوین مردم شهر بوئین زهرا، آوج، تاکستان هیچ تفاوتی با مردم شهر قزوین ندارد و ما در استان به فکر توسعه پایدار هستیم و با وجود مسئله‌ی به خطر افتادن آب شرب مردم در تلاش هستیم تا ثمره‌ی جلسات را به مراحل عملیاتی خوبی ختم کنیم.

استاندار قزوین عنوان کرد: اگر قولی به مردم داده‌شود اما تحقق نیابد موجب بی‌اعتمادی مردم می‌شود و وظیفه‌ی ما در این میان همکاری با یکدیگر به عنوان یک خانواده است برای حل مشکلات آب شرب مردم است.

وی گفت: با وجود مشکلات بودجه‌ای دولت، نباید بررسی مشکلات مردم از اولویت‌ها خارج شود، همه‌ی ما در یک مسیر و راه هستیم و درکنار هم باید برای حل مشکلات گام برداریم.

این مقام مسئول در پایان گفت: در بخش صنعت برنامه‌ریزی جهت مدیریت پساب‌های و جایگزین آن‌ها بجای آب اقداماتی در شهر صنعتی لیا صورت گرفته‌است و بررسی و پساب‌های سایر مناطق نیز در مرحله‌ی بررسی قرار می‌گیرد.

گفتار درمانی راه‌حل مناسبی برای درمان درد مردم نیست

روح الله بابایی صالح درادامه‌ی این نشست درباره‌ی مشکلات آب استان اظهار کرد: تصفیه خانه‌ی قدیم آباد که از مسیر بویین‌زهرا می‌گذرد مشکلاتی مانند بوی نامطبوع و بهداشت را محیط ایجاد کرده‌است که در این خصوص صحبت‌هایی با مسئولین انجام شد اما نتیجه‌ای حاصل نشد، علت اینکه امروز مشکلات حل نمی‌شود اکتفاکردن به حوزه‌ی گفتار درمانی است.

وی افزود: تصفیه‌ خانه‌ی مناطقی مانند آبگرم و شال هم دچار مشکل شده‌اند که در این حوزه برنامه‌ی بودجه‌ی ملی هم برای برطرف کردن مشکلات این مناطق تعریف شد، اما لازم است مسئولین برای بازدید از مناطق حاضر شوند تا علاوه بر ایجاد دلگرمی برای مردم مشکلات مردم را از نزدیک مشاهده کنند.

نماینده‌ی مردم آوج و بوئین زهرا در مجلس اذعان کرد: گفتار درمانی راه‌حل مناسبی برای درمان درد مردم نیست و مردم برخی مناطق استان از مشکلات آب شرب و کشاورزی رنج می‌برند و عملکرد برخی پروژه‌ها متاسفانه مدت طولانی‌است که در وضعیت ثابت خود مانده‌ و برنامه‌های پیشرفتی خاصی برای آن‌ها در نظر گرفته نشده‌است که ما برای حل برخی از این مشکلات انتظار داریم تا مسئولین برای درک مشکلات مردم در میدان عمل حاضر شوند.

وی گفت: نگاه و عمل جهادی برای حل مشکلات مردم باید فعال شود و اکتفا کردن به برگزاری جلسات قادر به حل مشکلات مردم نیست، مسئله کشور برپایه نتوانستن نیست بلکه در برخی موارد مسئله نخواستن است.

این مقام مسئول ابراز کرد: در خصوص آب کشاوری باید از ابتدا حفاظت‌ها و مراقبت‌ها از سفره آب‌های زیرزمینی انجام می‌شد و اقداماتی نظیر صرفه‌جویی باید بیش‌از پیش برای استان مطرح می‌شد تا از خروج آب از استان جلوگیری شود استانی که قطب کشاورزی است نباید امروزه با بحران آب مواجه شود.

وی در پایان گفت: باید تاملاتی در خصوص آب انجام شود اگر ما امروزه از تحریمات صعنتی رنج می‌بریم باید از راه کشاورزی با مدیریت و برنامه‌ریزی و هماهنگی پیش برویم تا به تولیدات کشور رونق ببخشیم.

انتهای پیام/3003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان