۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین ۱۳۴۰کلاس درس نیازمند استانداردسازی گرمایشی است/ حذف بخاری نفتی از کلیه مدارس استان
کد خبر: ۳۳۸۴۶۰ نویسنده: عسکرعلی جوانبخت تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۸/۲۱ ساعت: ۱۵:۰ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین:

۱۳۴۰کلاس درس نیازمند استانداردسازی گرمایشی است/ حذف بخاری نفتی از کلیه مدارس استان

مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین گفت: هم اکنون یک هزار و ۳۴۰ کلاس درس در استان نیازمند استانداردسازی گرمایشی است که امیدواریم طی مدت ۲ یا ۳ سال آینده این کلاس‌ها هم تجهیز شوند که برای این کار بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

۱۳۴۰کلاس درس نیازمند استانداردسازی گرمایشی است/ حذف بخاری نفتی از کلیه مدارس استان

عسکرعلی جوانبخت در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین درباره وضعیت گرمایشی مدارس استان قزوین اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون اقدامات مختلفی در راستای استانداردسازی سیستم گرمایشی در مدارس استان انجام شده که از جمله آن هدفگذاری برای حذف بخاری نفتی 270کلاس درس در سطح استان است.

وی افزود: با حذف بخاری نفتی از 270 کلاس درس، دیگر مدرسه دارای بخاری نفتی در استان وجود نخواهد داشت و چنانچه هنوز مدرسه‌ای از بخاری نفتی برای گرم کردن کلاس درس استفاده می‌کند باید به ما اعلام کند تا سریع‌تر اقدامات لازم انجام شود.

مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین بیان کرد: البته از همه مناطق آموزش و پرورش استان بازدید کرده و مدارس فاقد سیستم گرمایشی استاندارد احصاء شده است؛ لذا نباید هیچ مدرسه‌ای بخاری نفتی داشته باشد که تاکنون گزارشی هم در این زمینه به دست ما نرسیده است.

جوانبخت عنوان کرد: یک هزار و 640کلاس درس استان نیز دارای بخاری گازسوز هستند که از ابتدای سال جاری تاکنون 300 کلاس درس مجهز به سیستم گرمایشی استاندارد شده‌ است.

وی تاکید کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون با استانداردسازی گرمایشی 300کلاس درس و حذف بخاری نفتی 270کلاس درس، در مجموع 570کلاس درس استان استانداردسازی شد؛ البته یک سری تعمیرات جزئی هم وجود دارد که در کل مدارس استان در حال انجام است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین تصریح کرد: یک هزار و 340کلاس درس دیگر در استان فاقد استانداردسازی گرمایشی است که این مدارس برای دو سال آینده به ترتیب اولویت با یکی از روش‌های حرارت مرکزی، پکیج زمینی، پکیج دیواری، بخاری هرمتیک و رادیاتور برقی استانداردسازی خواهند شد.

فقط 10درصد کلاس‌های درس روستایی فاقد سیستم گرمایشی است

این مقام مسئول بیان کرد: هم اکنون 6میلیارد تومان بابت اقدامات انجام شده در جهت استانداردسازی گرمایشی مدارس به پیمانکار بدهکار هستیم و حدود 30میلیارد تومان دیگر برای تجهیز مدارس فاقد سیستم گرمایشی استاندارد نیاز است.

وی در ادامه اضافه کرد: اما نکته قابل تامل پس از استانداردسازی مدارس؛ طریقه نگهداری صحیح از سیستم گرمایشی است ضمن اینکه اقدامات انجام شده در جهت تجهیز مدارس به سیستم گرمایشی استاندارد، پس از گذشت 12 یا 13سال دچار فرسودگی شده و نیاز به نصب مجدد خواهند داشت؛ بنابراین بحث استانداردسازی گرمایشی امری مستمر و همیشگی است.

جوانبخت تصریح کرد: آموزش و پرورش در بحث تعمیر و نگهداری از سیستم‌های گرمایشی مدارس باید ورود جدی داشته باشد.

وی عنوان کرد: هم اکنون یک هزار و 340کلاس درس دیگر در استان نیازمند استانداردسازی است که امیدواریم طی مدت چند سال آینده این کلاس‌ها هم تجهیز شوند که برای این کار بالغ بر 30میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین بیان کرد: در این مدارس با کمک بخاری گازی گرمای مدارس تامین می‌شود که عمدتا در داخل شهرها هستند؛ با توجه به اینکه مردم ساکن در شهرها به نحوه درست استفاده از بخاری گازی آگاه هستند لذا برای پیشگیری از وقوع خطرات احتمالی در گام نخست، بحث استانداردسازی گرمایشی مدارس در روستاها هدفگذاری شده است.

وی در پایان گفت: از یک هزار و 340کلاس درس فاقد سیستم گرمایشی استاندارد فقط 10درصد در روستاها بوده و مابقی شهری هستند.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان