۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین منتظر واقعی مقتدرانه مقابل تهدید دشمن می‌ایستد/ یاد بگیریم هر روز با امام زمان(عج) خود صحبت کنیم
کد خبر: ۳۳۸۳۷۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۸/۱۶ ساعت: ۲۰:۲۳ ↗ لینک کوتاه

استاد حوزه و دانشگاه قم:

منتظر واقعی مقتدرانه مقابل تهدید دشمن می‌ایستد/ یاد بگیریم هر روز با امام زمان(عج) خود صحبت کنیم

استاد حوزه و دانشگاه قم گفت: کسی که منتظر واقعی است سیاستگذاری متفاوتی در جامعه دارد و با تهدید دشمنان انقلاب نمی‌ترسد و در مقابل مستکبران با اقتدار می‌ایستد و از دین و انقلاب و آرمان‌های آن دفاع می‌کند.

منتظر واقعی مقتدرانه مقابل تهدید دشمن می‌ایستد/ یاد بگیریم هر روز با امام زمان(عج) خود صحبت کنیم

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ اجتماع بزرگ مردمی بیعت با امام عصر(عج) مصادف با ۹ ربیع‌الاول، سالروز آغاز امامت حضرت مهدی(عج) عصر امروز(پنج شنبه) در مسجدامام خمینی(ره) قزوین برگزار شد.

حجت الاسلام ماهری در این مراسم با اشاره به وجود انتظار از ابتدای خلقت تا به امروز اظهار کرد: راز انتظار از بدو خلقت حضرت آدم علیه السلام محرک انسان است به گونه ای که هریک از پیامبران الهی در زمان خودشان به مصلح آخرالزمان اشاره کرده اند.

وی افزود: در مراسم بزرگ غدیرخم حضرت رسول اکرم بخش مهمی از صحبت‌های خود را به امام زمان(عج) و ظهور منجی اخرالزمان اختصاص دادند و این نشان دهنده اهمیت موضوع انتظار است؛ زیرا هرکس که بهره ای از انتظار امام نبرد دچار محرومیت شدیدی شده است.

استاد حوزه علمیه قم ابراز کرد: امام سجاد(ع) فرمودند؛ "منتظر فرج باشید زیرا خود این انتظار فرج شماست." اگر منتظر فرج باشیم خواهیم دید که جامعه منتظر بن بست ندارد. در جامعه منتظر شادکامی تمام شدنی نیست و این جامعه در کوچه پس کوچه‌های دنیا گم نمی‌شود از سوی دیگر فرزندان یک خانواده منتظر خوب تربیت می‌شوند.

وی عنوان کرد: منتظر واقعی یعنی تمام لحظات ما با امام زمان(عج) بگذرد و زمان آغاز سالگرد امامت یعنی ما باید با آقا تجدید بیعت کنیم.

این کارشناس دینی ابراز کرد: اگر با امام زمان(عج) صحبت کنیم و دردل های خود را به ایشان بگوییم بسیاری از غم و غصه‌های ما حل خواهد شد و شادی و نشاط جایگزین افسردگی و ناراحتی در زندگی‌ها خواهد شد.

وی گفت: آیت الله بهجت می‌فرمود؛ فرج به دو صورت شخصی و عمومی است، کسی که با امام زمان ارتباط دارد فرج شخصی دارد حتی اگر امام خود را نبیند و از دنیا برود. 

ماهری اذعان کرد: کسی که منتظر واقعی است سیاستگذاری متفاوتی در جامعه دارد و با تهدید دشمنان انقلاب نمی‌ترسد و در مقابل مستکبران با اقتدار می‌ایستد و از دین و انقلاب و آرمان‌های آن دفاع می‌کند.

وی تصریح کرد: ارتباط با امام زمان(عج) معیار و میزان در زندگی شخصی و اجتماعی ماست و هرچقدر این حضور حضرت در زندگی ما پررنگ باشد بیشتر به سمت انتظار واقعی پیش می‌رویم و بسیاری از مشکلات ما حل خواهد شد

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه باید یاد بگیریم هر روز با امام زمان(عج) خود صحبت کنیم، عنوان کرد: در اربعین حسینی شاهد بودیم که با یک اشاره سیدالشهدا ۲۰ میلیون در یک اجتماع بزرگ حاضر شدند چگونه می‌توان با حضور و اشاره امام زمان شاهد تغییر و تحولات بزرگ در جهان نباشیم.

انتهای پیام/۲۰۰۲

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان