۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین سالن فوتسال ضیاآباد فاقد سکو و رختکن است/ علت ورود آب به سالن اصلی ورزشگاه در دست بررسی است
کد خبر: ۳۳۸۳۷۷ نویسنده: محمد لشکری تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۸/۱۶ ساعت: ۱۵:۱۵ ↗ لینک کوتاه

مسئول نمایندگی امور ورزش بخش ضیاءآباد تاکستان:

سالن فوتسال ضیاآباد فاقد سکو و رختکن است/ علت ورود آب به سالن اصلی ورزشگاه در دست بررسی است

مسئول نمایندگی امور ورزش بخش ضیاءآباد تاکستان گفت: با وجود اقدامات انجام شده برای حل مشکلات سالن فوتسال، متاسفانه مشکل ورود آب به این سالن به طور دقیق مشخص نیست و این موضوع درحال رسیدگی است.

سالن فوتسال ضیاآباد فاقد سکو و رختکن است/ علت ورود آب به سالن اصلی ورزشگاه در دست بررسی است

به گزارش خبرنگار ورزشی صبح قزوین؛ روز گذشته خبری به همراه فیلم کوتاهی از وضعیت نامناسب تنها ورزشگاه بخش ضیاءآباد در کانال خبری تحلیلی صبح قزوین منتشر شد که که از وضعیت نابسامان آن و ورود آب سرویس‌های بهداشتی به داخل سالن ورزشی فوتسال گلایه شده بود.

مسئول نمایندگی امور ورزش و جوانان بخش ضیاءآباد طی تماسی با پایگاه خبری صبح قزوین در این خصوص توضیحاتی داد که در ادامه می‌خوانید.

محمد لشکری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی صبح قزوین با اشاره به شیوه انتخاب مسئولان ورزشی در بخش ضیاءآباد اظهار کرد: طریقه انتخاب مسئول ورزشی بدین شکل است که در ابتدا شورا شخصی را برای احراز این مسئولیت انتخاب کرده و در صورت رأی مثبت اعضای شورا، فرد مورد نظر در ادامه به بخشدار معرفی شده و سپس توسط بخشدار به رئیس شهرستان جهت صدور حکم مسئولیت معرفی می‌شود.

وی با اشاره به مشکلات ورزشکاران ضیاءآباد قزوین بیان کرد: مشکلات ورزشی بخش ضیاءآباد هیئت‌های ورزشی هستند که زمان انتخاب مسئول ورزشی معمولا دخالت‌های صورت گرفته از سوی آنها و با تحت فشار قراردادن، دشواری‌هایی را در زمان انتخاب مسئول ورزشی به وجود می‌آورد که این موضوع بعضا موجب کاهش کارآیی می‌شود.

مسئول نمایندگی امور ورزش و جوانان بخش ضیاءآباد تصریح کرد: به لحاظ سخت افزاری هم زمین چمن ورزشی موجود در این بخش دارای سکو و رختکن نبوده و همچنین سیستم آبیاری چمن ورزشگاه نیز هنوز به شیوه سنتی است.

وی اضافه کرد: با توجه به وجود علاقمندان به شرکت در رشته‌های رزمی، متأسفانه هنوز خانه رزمی برای این ورزشکاران وجود ندارد که این مسائل از جمله مشکلات عمده بخش ضیاءآباد است.

این مسئول عنوان کرد: البته تا دو سه ماه گذشته با مشکلات عدیده‌ای مواجه بودیم که خوشبختانه با مساعدت مدیرکل امور ورزش و جوانان استان و معاونان اداره کل ورزش، بخشی از این مسائل مرتفع شده است.

علت آبگرفتگی سالن مشخص نیست

وی عنوان کرد: پیش از این سالن ورزشی ما فاقد نور و روشنایی مناسب بود و همچنین سرویس بهداشتی این مکان ورزشی از وضعیت مناسبی برخوردار نبود که همیشه ورزشکاران به این مسئله اعتراض داشتند که خوشبختانه با اقدامات انجام شده با همکاری اداره کل ورزش استان این مشکلات رفع شده و یا در دست احداث است.

لشکری ابراز کرد: همچنین به منظور پیشگیری از وقوع حوادث احتمالی حین ورزش، همه دیواره‌های سالن‌های ورزشی بخش ضیاءآباد ضربه گیر نصب شده و مشکلات جزئی موجود حل شد.

مسئول نمایندگی امور ورزش بخش ضیاءآباد تاکستان بیان کرد: یکی دیگر از مشکلات سالن چکه کردن آب از سقف سالن در زمان بارش باران است که برای رفع آن نیاز به ماشین بالابر اداره برق است که از سال گذشته نامه نگاری‌های لازم جهت پیگیری موضوع انجام شده است.

وی عنوان کرد: تقریبا از آبان سال ۹۶ تاکنون عهده دار این مسئولیت بودم، اما از تیرماه سال گذشته تاکنون به عنوان مسئول سالن ورزشی در خدمت ورزشکاران بخش ضیاءآباد هستم که در این مدت اقدامات لازم با همکاری و هماهنگی سایر مسئولان ذی ربط جهت رفع مشکلات سالن ورزشی انجام شده است.

این مسئول ورزشی بیان کرد: سالن‌های ورزشی متعلق به ادارات ورزش در سطح کشور از طریق مزایده و با قیمت کارشناسی قوه قضائیه به هیئت‌های ورزشی واگذار می‌شود که سالن ورزشی بخش ضیاءآباد نیز در اختیار هیئت دومیدانی است که خودم مسئول آن هستم.

وی تصریح کرد: در سال جاری میزان هزینه پرداختی به اداره کل ورزش و جوانان استان بابت سالن ۳ میلیون تومان بود، ضمن اینکه سایر درآمد کسب شده از سالن ورزشی کاملا حساب شده و با برنامه‌ریزی هزینه می‌شود.

مسئول نمایندگی امور ورزش بخش ضیاءآباد تاکستان اضافه کرد: میزان پرداختی به اداره کل و همچنین هزینه انشعابات و نظافت و نگهداری سالن ماهیانه حداقل ۷۰۰ هزار تومان است، همچنین در ابتدای امسال حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان به منظور تعمیر فن و مشعل سالن هزینه شده که همه این موارد از محل درآمدهای حاصل از سالن بوده است.


وی با اشاره به دلیل آب گرفتگی سالن ورزشی عنوان کرد: شب پیش از این اتفاق تا ساعت ۱۲ و نیم شب ما در سالن بودیم و از آنجا که سالن مذکور در دست احداث و تعمیرات بود در ساعات صبح تا بعدازظهر برای این کار تعطیل است که صبح فردای آن روز وقتی بنا به این مکان مراجعه می‌کند متوجه وجود آب در سالن می‌شود.

لشکری عنوان کرد: لوله آب آنجا دو اینچ بوده و دارای فشار بالایی است که اگر یک‌ساعت باز بماند موجب آبگرفتگی کامل سالن می‌شود و نیاز نیست که آب شب تا صبح باز بماند.

وی بیان کرد: اکنون نیز طی حادثه‌ای که در زمان تعطیلی سالن فوتسال به دلیل انجام تعمیرات در سالن ورزشی رخ داده که در نتیجه شکستگی یا ترکیدگی لوله بوده و عمدی یا غیرعمدی بودن آن مشخص نیست، لذا بررسی لازم برای یافتن دلیل واقعی حادثه انجام خواهد شد؛ آب وارد سالن شده است.

این مسئول تصریح کرد: براساس دستورالعمل اداره ورزش و جوانان، همه سانس‌های سالن ورزشی باید قرارداد داشته باشند و پول‌ها به حساب مشخص شده واریز شود، اما به دلایلی راضی به امضای قرارداد نبودند که در نهایت مجبور به پذیرش و بستن قرارداد شدند.

وی عنوان کرد: البته این افراد تخلفات دیگری هم داشتند به طور مثال آنها که هیچ مسئولیتی در حوزه ورزش بخش ضیاءآباد ندارند، نزد یکی از مسئولان ارشد شهرستان رفته و خود را با عنوان روسای هیئت‌های مختلف ورزشی معرفی کردند که خوشبختانه آنها نیز متوجه شدند که این افراد هیچگونه مسئولیتی ندارند.

مسئول نمایندگی امور ورزش بخش ضیاءآباد تاکستان در پایان گفت: با وجود اقدامات انجام شده متاسفانه مشکل ورود آب به سالن که دلیل اصلی این اتفاق دقیق مشخص نیست به سناریویی علیه من تبدیل شده است.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان