۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین ثبت ۶ اثر تاریخی غیر منقول استان در فهرست آثار ملی
کد خبر: ۳۳۸۳۲۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۸/۱۴ ساعت: ۱۲:۳۷ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل میراث فرهنگی قزوین خبر داد

ثبت ۶ اثر تاریخی غیر منقول استان در فهرست آثار ملی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین از ثبت ۶ اثر تاریخی غیر منقول مربوط به دوره قاجار این استان در فهرست آثار ملی خبر داد.

ثبت ۶ اثر تاریخی غیر منقول استان در فهرست آثار ملی

علیرضا خزائلی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین اظهار کرد: در راستای حفاظت و نگهداری از آثار ارزشمند تاریخی، ثبت ۶اثر تاریخی غیرمنقول استان شامل یک کاروانسرا، یک گرمابه، سر درب مسجد تاریخی، دو خانه تاریخی و یک سقاخانه روز یکشنبه ۱۲ آبان ماه با حضور معاون میراث فرهنگی و کارشناسان ثبت این اداره کل در کمیته ثبت آثارغیر منقول کشور مورد بررسی قرار گرفت که  با تائید نهایی اعضای شورا این آثار در فهرست آثار ملی به ثبت رسیدند.

وی با اشاره به آثار ثبت شده افزود: آثار تاریخی ثبت شده مربوط به دوره قاجار و شامل کاروانسرای تاریخی سعدالسلطنه واقع در انتهای خیابان سپه، گرمابه تاریخی حضرتی مقدم در ابتدای خیابان سلامگاه، سر درب مسجد تاریخی بلاغی در محله بلاغی، خانه تاریخی رزاقی راد در خیابان مولوی، خانه تاریخی کربلایی ولی‌ها در خیابان منتظری و سقاخانه حکیم در خیابان سپه است که با ثبت این ۶ اثر تعداد آثار ثبتی استان در فهرست آثار ملی کشور به یک هزار و ۴۱۹ عدد افزایش یافت.

مدیرکل میراث فرهنگی قزوین بیان کرد: امیدواریم با تداوم این روند بتوانیم در راستای حفاظت و صیانت از آثار تاریخی ارزشمند استان گام‌های موثری برداریم.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان