۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین رشد ۹.۲ درصدی تناژ کالای جابجا شده در قزوین
کد خبر: ۳۳۸۰۸۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۸/۱ ساعت: ۱۱:۱۸ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبرداد

رشد ۹.۲ درصدی تناژ کالای جابجا شده در قزوین

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین از رشد ۹.۲ درصدی تناژ کالای جابجا شده در شش ماهه اول امسال در استان خبر داد.

رشد ۹.۲ درصدی تناژ کالای جابجا شده در قزوین
 

جواد حق لطفی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: در شش ماهه اول امسال از مبداء استان قزوین بیش از ۵ میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای استان قزوین جابجا شده است که میزان افزایش ۹.۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته و برای جابجایی این میزان کالا ۳۵۶ هزار سفر کامیون باری صورت پذیرفته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین با اشاره به اهمیت و جایگاه بخش حمل و نقل کالای جاده ای استان بعنوان یکی از بخش های بزرگ اقتصادی تصریح کرد: در بخش حمل و نقل کالای جاده ای استان قزوین تعداد ۸۵ شرکت حمل و نقل داخلی و دو شرکت حمل و نقل بین المللی، فعالیت دارند و استان دارای یک پایانه بار عمومی باربری «واقع در کیلومتر ۱۷ جاده بویین زهرا» است و بر اساس آمار کارت هوشمند مجموعا تعداد ۱۲۵۰۰ نفر راننده و ۹۵۰۰ دستگاه ناوگان با میانگین عمر ۲۲ سال در استان فعال هستد.

این مسئول ابراز کرد: عمده ترین بارهای استان شامل: انواع مواد پاک کننده، قطعات اتومبیل، خاک معدنی، انواع آجر، گازوئیل، نوشابه است. بیشترین جابجایی بار به استان‌های تهران، آذربایجان شرقی، زنجان، هرمزگان و اصفهان است و ۹ درصد کالاها نیز در داخل استان جابجا شده است.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان