۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین اربعین حسینی عامل تضعیف تفکر وهابی است/ دشمن نمی‌خواهد پیاده‌روی اربعین رونق یابد
کد خبر: ۳۳۸۰۱۰ نویسنده: حجت الاسلام محمدتقی سبحانی‌نیا تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۷/۲۷ ساعت: ۸:۳۱ ↗ لینک کوتاه

رئیس حوزه علمیه برادران قزوین:

اربعین حسینی عامل تضعیف تفکر وهابی است/ دشمن نمی‌خواهد پیاده‌روی اربعین رونق یابد

رئیس حوزه علمیه برادران قزوین گفت: دشمنان به دلیل اینکه زیارت اربعین برای جهان اسلام و تشیع سودمند بوده و در جهت تضعیف تفکر وهابی‌گری، صهیونیسم و امریکای جهان‌خوار است؛ نمی‌خواهند که زیارت اربعین سال به سال رونق بیشتری پیدا کند.

اربعین حسینی عامل تضعیف تفکر وهابی است/ دشمن نمی‌خواهد پیاده‌روی اربعین رونق یابد

حجت الاسلام محمدتقی سبحانی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین با اشاره به اهمیت زیارت اربعین اظهار کرد: در روایات بسیار به زیارت اربعین تاکید شده و یکی از علائم مؤمن این است که بتواند زیارت اربعین را به جا آورد.

وی افزود: در گذشته از طریق علما، فضلا و روحانیون این روایات بارها و بارها برای مردم بازگو و این فضیلت برای آنها گوشزد می‌شد؛ اما به دلیل بسته بودن راه کربلا این امکان وجود نداشت.

رئیس حوزه علمیه برادران قزوین تصریح کرد: خوشبختانه اکنون با باز شدن راه کربلا فرصت خوبی ایجاد شده و ما می‌توانیم از این فرصت بسیار گران‌سنگ استفاده کنیم.

وی ادامه داد: از آنجا که یکی از علائم ایمان، زیارت اربعین است که فضیلت دینی بالایی دارد؛ ضمن اینکه امروز این موضوع از اهمیت چند برابری برخوردار شده و زیارت اربعین تبدیل به یک نماد برای تفکر شیعی، حاکمیت شیعه و ترویج جایگاه شیعه در بین جهان اسلام و بلکه در کل جهان شده است.

سبحانی‌نیا تصریح کرد: این فرصت بزرگ تبدیل به یک همایش، هماورد و مانور بزرگ برای قدرت شیعه شده؛ لذا از اهمیت چند برابری برخوردار است به عبارتی اگر ما به دنبال زیارت اربعین هستیم و آن را ترویج و تشویق کرده و حاکمیت ما نیز از این موضوع حمایت می کند صرفا برای این نیست که فقط به یک فضیلت دینی نائل آییم؛ چراکه اربعین، همایش و مانوری برای تفکر و مذهب شیعه بوده و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

اربعین حسینی به عامل اقتدار شیعه تبدیل شده است

وی تاکید کرد: برای اینکه حقانیت مکتب خود و مظلومیت اهل بیت(ع) به ویژه سیدالشهدا را به جهان معرفی و تبلیغ کرده و قدرت خود را به رخ جهانیان بکشانیم که دشمنان اسلام چشم طمع از ما برگیرند؛ لازم است به زیارت اربعین به شکل جدی توجه شود تا ضمن نائل شدن به فضیلت بزرگ زیارت اربعین، در جهت واکسینه کردن امنیت جامعه شیعی خودمان و دور کردن دشمنان از حدود نظام جمهوری اسلامی یا قلمرو مسلمانان شیعه در جهان اسلام، گام موثری برداشته باشیم.

رئیس حوزه علمیه برادران قزوین بیان کرد: با مرور تاریخ گذشته می‌بینیم که در دوره خلفای پیشین که در جهت خاموش کردن چراغ سیدالشهدا در کربلا بودند؛ اما پیشینیان ما برای زیارت کربلا حتی حاضر بودند اعضا و جوارح خود را فدا کنند؛ چراکه انسان برای زیارت امام حسین(ع) سر و جان هم بدهد زیاد نبوده است.

وی تصریح کرد: امروز به دلیل اینکه ما باید قدرت شیعه را به دنیا نشان دهیم و دشمنان را از مرزهای اسلامی خود دور کنیم تا چشم طمع از ما بردارند؛ لازم است که به زیارت اربعین توجه ویژه شود.

سبحانی‌نیا تصریح کرد: دشمنان به دلیل اینکه زیارت اربعین برای جهان اسلام و تشیع سودمند بوده و در جهت تضعیف تفکر وهابی‌گری، صهیونیسم و امریکای جهان‌خوار است؛ نمی‌خواهند که زیارت اربعین سال به سال رونق بیشتری پیدا کند؛ لذا توطئه می‌کنند تا عراق را ناامن کنند که مردم به خوف اینکه مبادا آسیبی به آنها برسد از سفر اربعین صرفنظر کنند.

وی بیان کرد: دشمنان باید بدانند که به هدف شوم خود نخواهند رسید؛ زیرا مردم ما شیفته سیدالشهدا هستند و برای آن امام بزرگوار سر و جان می‌دهند و در این مسیر حرکت می‌کنند.

وی در پایان با اشاره به حضور باشکوه مردم در پیاده‌روی اربعین گفت: شواهد نشان می‌دهد که امسال زیارت اربعین باشکوه‌تر از سال‌های قبل برگزار می‌شود.

انتهای پیام/7003

 

 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان