۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین راه رسیدن به پیشرفت باز است، فقط ما باید اراده کنیم/ در جشنواره "نوجوان سالم" رتبه اول کشور را کسب کردیم
کد خبر: ۳۳۷۹۲۴ نویسنده: دانش آموزان مدرسه همت یاران محمدیه تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۷/۱۸ ساعت: ۸:۴۵ ↗ لینک کوتاه

دانش‌آموزان قزوینی در میزگرد صبح قزوین:

راه رسیدن به پیشرفت باز است، فقط ما باید اراده کنیم/ در جشنواره "نوجوان سالم" رتبه اول کشور را کسب کردیم

دانش‌آموزان قزوینی در میزگرد صبح قزوین گفتند: به نظرم پیشرفت و موفقیت در گرو تلاش خودِ فرد از سویی و حمایت و انگیزه بخشی و امیددهی از سوی دیگر است زیرا انتقال موج مثبت از سوی مدرسه و خانواده بدون شک در ایجاد انگیزه، دلگرمی و ترغیب فرد برای رسیدن به هدف موثر است.

راه رسیدن به پیشرفت باز است، فقط ما باید اراده کنیم/ در جشنواره "نوجوان سالم" رتبه اول کشور را کسب کردیم

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ هشتمین جشنواره نوجوان سالم در سال تحصیلی گذشته برگزار شد، در این جشنواره که در قالب‌های مقاله، ایده پردازی، عکس، روزنامه‌دیواری، فیلم کوتاه، تئاتر، نمایش، نرم افزار و چند رسانه‌ای برای دانش‌آموزان دوره اول و دوم متوسطه برگزار شد، دانش‌آموزان قزوینی مدرسه همت یاران 2 شهر محمدیه متشکل از تیمی 5نفره در رشته روزنامه دیواری به مرحله کشوری راه یافته و حائز رتبه اول شدند.

به همین مناسبت در میزگردی با حضور این دانش آموزان برتر کشوری، گفتگویی با سه نفر از اعضای تیم روزنامه‌دیواری انجام داده ایم که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید.

راضیه جلالی ایرنجی سرگروه تیم روزنامه دیواری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: سال هفتم توسط دبیر رابط که یکی از معلمان مدرسه بود؛ برای شرکت در جشنواره نوجوان سالم بخش روزنامه دیواری همراه چند تن دیگر از دوستانم انتخاب شدم.

وی افزود: سال هشتم اولین سالی بود که در این جشنواره شرکت کردیم که همان سال نیز توانستیم تا مرحله استانی راه پیدا کنیم که خوشبختانه سال تحصیلی گذشته در هشتمین دوره برگزاری جشنواره نوجوان سالم تا مرحله کشوری پیش رفته و حائز رتبه شدیم.

این دانش‌آموز قزوینی عنوان کرد: این جشنواره در محورهای پیشگیری از گرایش به دخانیات، پیشگیری از گرایش به سوءمصرف مواد و پیشگیری از گرایش به خشونت برگزار شد.

وی عنوان کرد: ما می‌توانستیم فقط در یک رشته شرکت کنیم اما برای پربار بودن مطالب روزنامه دیواری خود، به هر سه محور هم پرداختیم.

شقایق رستمی دیگر عضو گروه با اشاره به انگیزه حضورش در جشنواره بیان کرد: هر سال در مدرسه مسابقاتی برگزار می‌شد و دانش‌آموزان هم شرکت می‌کردند من نیز دوست داشتیم که در مدرسه فعالیت داشته و دیده شوم به همین دلیل سال هشتم در رشته عکاسی شرکت کرده و در منطقه اول شدم.

وی اضافه کرد: سال نهم هم در رشته روزنامه دیواری همراه با 4 نفر دیگر از دوستانم شرکت کردیم که خوشبختانه توانستیم به موفقیت برسیم.

رستمی بیان کرد: با توجه به محورهای روزنامه دیواری و اهمیت "مهارت نه گفتن" به عنوان یکی از مهارت‌های مهم در پیشگیری از گرایش نوجوانان به سمت آسیب‌های اجتماعی اشاره شد که من عهده دار انجام این بخش شدم.

وی با تشکر از دبیران همراه در تهیه روزنامه دیواری اضافه کرد: خانم محمدی مشاور مدرسه و خانم بیگتن دبیر روانشناسی در آماده سازی بخش‌هایی از روزنامه دیواری کمک گرفتیم همچنین مصاحبه‌ای با پلیس مواد مخدر داشتیم که اطلاعات مفیدی در اختیار ما قرار دادند.

جلالی سرگروه تیم روزنامه دیواری در ادامه این نشست عنوان کرد: از آنجا که کادر مدرسه اجازه نمی‌داد ما در ساعات حضور در مدرسه کارمان را انجام دهیم بنابراین در ساعت‌های غیردرسی و در خانه همدیگر روزنامه دیواری را آماده می‌کردیم که حدود 15 روز طول کشید.

وی اضافه کرد: چون زمان دقیق تحویل روزنامه دیواری مشخص نبود همین امر باعث ایجاد دغدغه و نگرانی در ما بود که خوشبختانه در نهایت توانستیم به موقع اثر خود را برای ارسال به جشنواره آماده کنیم.

وی تصریح کرد: نفرات اول تا سوم هر بخش در منطقه به مرحله استانی راه پیدا می‌کرد که ما در این مرحله موفق به کسب مقام نخست شدیم و در بخش استانی نیز رتبه نخست را کسب کرده و به مرحله کشوری راه پیدا کردیم.

جلالی گفت: اواسط مردادماه از آموزش و پرورش با من تماس گرفت و گفتند که ما در مرحله کشوری رتبه اول شدیم؛ از شنیدن این خبر خیلی ذوق زده شدم زیرا اصلا انتظارش را نداشتم.

وی ادامه داد: تابستان امسال در مسابقات تکواندو پایم مصدوم شد و در اختتامیه پای من شکسته بود؛ اما با همان شرایط به دلیل اشتیاق برای حضور در مراسم همراه با مادرم به مشهد رفتیم.

این دانش‌آموز قزوینی تصریح کرد: مراسم اختتامیه اواخر مرداد ماه به همت استان مازندران در شهر مشهد برگزار شد و چون فقط یک نفر از هر تیم می‌توانست در مراسم اختتامیه حضور یابد از من به عنوان سرگروه تیم دعوت شد.

رومینا شریفی نژاد یکی دیگر از اعضای تیم داشتن پشتکار و انگیزه را مهمترین عامل رسیدن به موفقیت عنوان کرد و گفت: راه رسیدن به پیشرفت باز است و فقط باید بخواهیم و با تلاش وافر برای رسیدن به هدف قدم برداریم، اما حمایت مدرسه و خانواده نیز بسیار دارای اهمیت است و موجب تقویت انگیزه فرد می‌شود.

وی که دوست دارد در آینده مهندس کامپیوتر شود، بیان کرد: ایجاد رابطه دوستانه و صمیمانه بین معلم و دانش‌آموز خیلی در میزان موفقیت تحصیلی دانش‌آموز تاثیر دارد بنابراین معلمان باید بتوانند در کلاس درس محیطی فراهم کنند که دانش‌آموزان به یادگیری علاقمند شوند.

رستمی با بیان اینکه دوست دارم در آینده پزشکی حاذق و موفق باشم، عنوان کرد: هرچند حمایت اولیاء و کادر مدرسه دارای اهمیت است و خانواده‌ام مثل یک کوه پشتیبانم هستند؛ اما عامل مهم تاثیرگذار بیشتر تلاش و پشتکار خودمان است.

در ادامه این میزگرد جلالی عنوان کرد: خانواده به عنوان یک تکیه‌گاه به ویژه در دوران بلوغ دانش‌آموز از اهمیت بالایی برخوردار است و من خیلی از خانواده خود تشکر می‌کنم که برای رسیدن به آرزوها و هدفم کمک می‌کنند شاید بعضی مواقع نظرات ما با هم متفاوت باشد اما همیشه با صحبت کردن به نتیجه درستی رسیدیم.

وی بیان کرد: اگر دانش‌آموز با خانواده خود راحت باشد و پدر و مادر برای او مثل دوست باشند، در واقع یک قدم از دیگر دانش‌آموزان هم سن و سال خود جلوتر است.

این دانش‌آموز قزوینی با ابراز گلایه از نگاه نادرست جامعه برای انتخاب هنرستان جهت ادامه تحصیل بیان کرد: وقتی در هنرستان با توجه به علائق زیادم به طراحی دوخت ثبت نام کردم بعضا به من گفته می‌شد تو که معدلت بالاست چرا رشته ریاضی فیزیک یا تجربی نمی‌روی؟

وی عنوان کرد: برایم ناراحت کننده است که چرا عموم جامعه هنرستان را فقط مختص دانش‌آموزان ضعیف و دارای مشکل می‌دانند؛ در حالیکه چه بسا هنرستان یک راه روشن برای دانش‌آموز علاقمند به کارهای هنری باشد.

جلالی تصریح کرد: به نظرم پیشرفت و موفقیت در گرو تلاش خودِ فرد از سویی و حمایت و انگیزه بخشی و امیددهی از سوی دیگر است زیرا انتقال موج مثبت از سوی مدرسه و خانواده بدون شک در ایجاد انگیزه، دلگرمی و ترغیب فرد برای رسیدن به هدف موثر است.

وی در پایان تصریح کرد: یک دانش‌آموز تا زمانیکه به هدف خود ایمان داشته باشد قطعا می‌تواند با کنار زدن موانع و مشکلات به موفقیت برسد.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان