۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین پایش‌های کشوری سلامت طیور در آزمایشگاه مرکزی قزوین انجام می‌شود
کد خبر: ۳۳۷۹۲۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۷/۱۷ ساعت: ۱۵:۲۰ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل دامپزشکی استان:

پایش‌های کشوری سلامت طیور در آزمایشگاه مرکزی قزوین انجام می‌شود

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین گفت: به طور مستمر پایش‌ها از مراکز عرضه طیور انجام می‌شود و موارد در آزمایشگاه‌های کاملا مجهز بررسی می‌شود تجهیزات آزمایشگاه استان در حدی است که حتی پایش‌های کشوری در آزمایشگاه مرکزی قزوین انجام می‌شود.

پایش‌های کشوری سلامت طیور در آزمایشگاه مرکزی قزوین انجام می‌شود

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ حمید زینالی در نشست خبری که ظهر امروز(چهارشنبه) به مناسبت روز ملی دامپزشکی در تالار خورشید برگزار شد، اظهار کرد: روند و تاریخچه استفاده از گوشت منجمد به حمل و نقل دام بازمی‌گردد و استفاده از یخچال بر همین این مبنا شکل گرفته است.

وی افزود: اگر گوشت در شرایط تعیین شده و دمای منفی 18 درجه نگهداری شود حداقل تا یک سال قابل نگهداری است و کیفیت آن نسبت به گوشت گرم تغییری نمی‌کند.

وی ادامه داد: اگر این نوسانات دمایی در کوتاه مدت اندک باشد اتفاقی برای گوشت و کیفیت آن نمی‌افتد و این عنوان که گوشت‌های منجمد وارداتی برای سال‌های گذشته و مصرف سریبازان کشورهای خارجی بوده صحت ندارد.

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین عنوان کرد: در راستای عدم استفاده از آنتی بیوتیک در طیور سن را برای عرضه کاهش می‌دهیم تا طیور دچار بیماری نشده و مصرف آنتی بیوتیک در آن‌ها کاهش یابد، در گذشته سن عرضه طیور 55تا 60روز بود، اما اکنون این میزان به 40تا 50روز رسیده است.

استان قزوین دارای کشتارگاه‌هایی با گِرید aو aپلاس است

وی درباره استفاده از هورمون در مرغ‌ها تصریح کرد: استفاده از هورمون در گوشت قرمز و سفید به‌صورت کامل رد می‌شود؛ در گاو، گوسفند و بز هورمون‌ها صرفا برای درمان و در همزمانی بارداری و بیماری مصرف می‌شود و استفاده از هورمون برای افزایش رشد رد می‌شود.

این مسئول تاکید کرد: به طور مستمر پایش‌ها از مراکز عرضه طیور انجام می‌شود و موارد در آزمایشگاه‌های کاملا مجهز بررسی می‌شود تجهیزات آزمایشگاه استان در حدی است که حتی پایش‌های کشوری در آزمایشگاه مرکزی قزوین انجام می‌شود.

وی درباره کیفیت تولید طیور گفت: سه گروه طیور در گرید b a و a پلاس خواهیم داشت که دارای کیفیت بالایی هستند و مرغ سبز نیز می‌تواند در یکی از این دسته بندی‌ها قرار گیرد، در استان کشتارگاه‌هایی داریم که با گرید aو aپلاس تولید مرغ خواهند داشت و از نظر سایز و اندازه و تخلیه اندرونی از گرید bبهتر عمل خواهند کرد.

انتهای پیام/6006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان