۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین طی نامه‌ای به دادستان عنوان شد "تله سیژ" همچنان غیراستاندارد است/ برای پل معلق آوج استانداردی تعریف نشده
کد خبر: ۳۳۷۹۱۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۷/۱۷ ساعت: ۱۴:۲۰ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل استاندارد استان قزوین:

طی نامه‌ای به دادستان عنوان شد "تله سیژ" همچنان غیراستاندارد است/ برای پل معلق آوج استانداردی تعریف نشده

مدیرکل استاندارد استان قزوین گفت: آخرین اقدام در خصوص رسیدگی به موضوع تله‌سیژ ارسال نامه به دادستانی بود که درخواست کردیم تذکرات لازم داده شود و در آن نامه قید شد که تله سیژ همچنان از نظر ما غیرقابل استاندارد است.

طی نامه‌ای به دادستان عنوان شد "تله سیژ" همچنان غیراستاندارد است/ برای پل معلق آوج استانداردی تعریف نشده
 

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ سیروس صارمی در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز(چهارشنبه) به مناسبت هفته استاندارد در سالن جلسان این سازمان برگزار شد، اظهار کرد: تعامل سازمان استاندارد با اصحاب رسانه می‌تواند درترویج و توسعه استاندارد سازی مفید باشد.

وی ابراز کرد: برای هفته استاندارد برنامه‌های ویژه‌ای درنظر گرفته شده که مهم‌ترین آن برگزاری مراسم کشوری استاندارد بود که روزگذشته با حضور معاون اول رییس جمهور،نماینده‌های مجلس، صنعت‌گران و تولیدکنندگان و برخی از مسئولین کشوری در سالن اجلاس برگزار شد.

این مسئول با اشاره به برگزاری مراسم تجلیل از واحدهای تولیدی برتر در روز دوازدهم آبان، افزود: در استان هم به تبعیت از کشور همه ساله برنامه‌های درنظر گرفته می‌شود که می‌توان به انجام تبلیغات محیطی در سطح شهر و استان، دیدار با خانواده شهدا و مسئولین استانی، برگزاری برنامه‌های آموزشی و ترویجی در مدارس، تجدید میثاق و غبارروبی مزار شهدا و برگزاری میزخدمت در محل برگزاری نماز جمعه اشاره کرد.

مدیرکل استاندارد استان قزوین عنوان کرد: در ۶ ماهه اول سال در بحث تدوین و تجدید نظر ۳۰مورد در نظر گرفته شده بود که خوشبختانه توانستیم همه را پوشش دهیم و بازنگری مصوبات استاندارد در نیمه اول سال صورت گرفت؛ همچنین آموزش مدیران کنترل کیفیت، کارشناسان و کارکنان استاندرد و تهیه بسته‌های ترویجی طی شش ماهه سال انجام شده و تا پایان سال هم ادامه دارد.

این مسئول بیان کرد: در زمینه صدور پروانه کاربرد استاندارد اجباری طی شش ماهه اول سال ۸۰پروانه و تمدید پروانه کاربرد اجباری هم ۲۲پروانه صادر شد و همچنین در زمینه صدور پروانه کاربرد استاندارد تشویقی تاکنون ۶ پروانه صادر شده است.

صارمی ادامه داد: درخصوص تعداد اظهارنامه‌های مورد بررسی صادراتی تاکنون ۲۱۵ مورد داشتیم که نسبت به سال گذشته با افزایش همراه بوده اما در حوزه تعداد اظهارنامه‌های وارداتی متاسفانه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۷۱ مورد کاهش داشته‌ایم چراکه واردات تحت تاثیر وضعیت تحریم‌ها قرار داشت.

۸۵ درصد از آسانسورهای دستگاه‌های دولتی استاندارد نیست

وی اظهار کرد: در بحث بازرسی فنی صنایع انرژی بر ۲۸مورد بازرسی و در بازرسی فنی تجهیزات واحدهای تولیدی تحت پوشش گاز پرکنی و سی ان جی ۹۱۰ مورد بازرسی داشتیم.

مدیرکل استاندارد استان قزوین بیان کرد: بازرسی از تجهیزات و زمین‌های شهربازی درحال انجام است که تاکنون ۵۵مورد انجام شده که درخصوص این بازدید یک مهلت برای رفع نقص وسایل بازی به بهره‌برداران داده می‌شود تا درجهت رفع نقص اقدام کنند، در غیر این صورت تا زمانی که به طور کامل رفع نقص نشده باشند قابل بهره‌برداری نیست.

وی افزود: ما در شهر بازی‌های مورد حادی نداشتیم و نواقص آن برطرف شده است، اما در پارک بازی‌ها چون متولی خاصی ندارند با مشکل مواجه هستیم که در این خصوص تعاملاتی با شهرداری‌های قزوین و شهرهای اطراف انجام شده که این مشکل رفع شود.

این مسئول بیان کرد: در بحث نمونه‌برداری طرح طاها در خصوص کنترل بازار ۱۰۳ مورد بازدید داشتیم که ۲۵۱ آزمون روی آن‌ها انجام شده است، همچنین دربحث آزمون نازل جایگاه سوخت مایع ۸۵۴مورد داشتیم که ادامه دارد.

صارمی اضافه کرد: در خصوص وسایل سنجش داد وستد در وسایل عمومی یا سبک در مغازه‌ها براساس قانون باید سالی یک بار ترازوها مورد ارزیابی قرار گیرند تا عدم انطباق نداشته باشند که شرکت‌های بازرسی با مجوزی که از اداره استاندارد دارند این کار را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: امسال با معاونت اجتماعی دادگستری در این خصوص مکاتباتی داشتیم که به اصناف و دستگاه‌های دولتی و فرمانداری‌ها ابلاغ شد که همکاری لازم را داشته باشند اما متاسفانه با مخالفت اصناف بر سر قیمت مصوب مواجه شدیم.

مدیرکل استاندارد استان قزوین اضافه کرد: ما بر سر قیمت مصوب به مشکل خوردیم و نتوانسته‌ایم این کار را انجام دهیم درحالی که بحث گرانفروشی و صحت ترازوها بسیار مهم است.

این مسئول گفت: براساس بخشنامه ۳۷ هزار و ۴۰۰تومان به ازای هر ترازو برای یکسال درنظر گرفته شده و ما پیشنهاد قیمت زیر ۲۵درصد را داده‌ایم که فعلا با مخالفت اصناف روبرو هستیم، اما طبق قانون می‌توانیم مراجعه کنیم و در صورت عدم تمکین نیز واحد صنفی را به مراجع قضایی معرفی کنیم اما می‌خوایم این کار تعاملی باشد.

وی بیان کرد: همچنین ما گشت‌های مشترکی جهت نظارت بر واحدهای صنفی طلا و جواهر را در شهریورماه امسال انجام دادیم که طی این برنامه ۱۲ واحد صنفی در سه نوبت در سطح شهر مورد ارزیابی قرار گرفته شده که از این تعداد ۱۲قطعه سکه پارسیان تقلبی و غیرقانونی به وزن ۶ /۱۲گرم کشف شد که پرونده آن‌ها به مراجع قضایی ارسال شده است.

صارمی یادآور شد: متاسفانه مشکلاتی در زمینه آسانسورها داشتیم که شامل عدم هماهنگی در انجام امورات و بازرسی‌های آسانسور در سطح استان بود که توسط نظام مهندسی انجام می‌شد و خوشبختانه اکنون این مشکلات اداری و بین سازمانی برطرف شده اما همچنان دغدغه آسانسورهای بی‌کیفیت در سطح استان وجود دارد.

این مسئول تصریح کرد: براساس قانون ما می‌توانیم در اماکن عمومی، ادارات دولتی، بیمارستان‌ها و مجتمع‌های عمومی به صورت سرزده مراجعه و بازرسی کنیم که در این زمینه هم بازرسی‌هایی انجام شده که متاسفانه به دلیل عدم همکاری مدیران، مالکین و بهره برداران آسانسور آمار خوبی در این زمینه نداریم به طوری‌که بیش از ۸۵ درصد از آسانسورهای استان غیراستاندارد است.

مدیرکل استاندارد استان قزوین عنوان کرد: در بخش اماکن خصوصی اجازه ورود نداریم و مرجع قضایی باید این مجوز را برای ما صادر کند چراکه به صورت سرزده نمی‌توانیم ورود پیدا کنیم مگر اینکه خود بهرده‌بردار یا مالک ساختمان از ما درخواست داشته باشد.

وی اضافه کرد: در ساختمان‌هایی که به تازگی در حال بهره‌برداری است مشکلات زیادی نداریم، چراکه براساس توافق با شهرداری‌ها تا زمانی که گواهی استاندارد آسانسور صادر نشود پایان کار صادر نمی‌شود اما در ساختمان‌های قدیمی با مشکل آزمون ادواری مواجه هستیم.

تله‌سیژ اجازه فعالیت ندارد

این مسئول اذعان کرد: گواهینامه صادر شده برای آسانسورها یک ساله است و بعد از این مدت مجدد باید تمدید شود درغیر این صورت از درجه اعتبار ساقط خواهد شد، لذا در طول این یک سال بهره‌بردار موظف است با یک شرکت پشتیبان که تایید صلاحیت از سوی سازمان صمت دارد قرارداد ببندد تا به صورت ماهیانه آسانسورها بازرسی شود.

صارمی ادامه داد: هفته گذشته جلسه‌ای با سازمان صمت، رئیس سازمان مهندسی، دو نفر از کارکنان اداره راه و شهرسازی در خصوص مشکلات آسانوسر برگزار شد که که در نهایت منجر به ایجاد کمیته بررسی مشکلات آسانسورها به منظور پیگیری و جلوگیری از فعالیت شرکت‌های نصاب غیرمجاز، رسیدگی به تخلفات شرکت‌های نصاب شد.

مدیرکل استاندارد استان قزوین درخصوص پل معلق آوج گفت: برای پل معلق استانداردی نداریم و فعلا در حیطه کاری ما نیست و در این خصوص اظهار نظری نکردیم و در خصوص تله‌سیژ همچنان به دلیل نداشتن استاندارد اجازه فعالیت ندارد و متاسفانه هر بار به تعداد عدم انطباق‌ها با استاندراد افزوده می‌شود.

این مسئول توضیح داد: بهره برداران باید طی زمان مشخص عدم انطباق‌ها را برطرف کنند، اما متاسفانه این کار صورت نمی‌گیرد یا ممکن است برخی از نواقص برطرف شود و مجدد مسکوت باقی بماند.

صارمی ادامه داد: اقدامات زیادی دراین خصوص صورت گرفته و حتی شرکت بازرسی بدون دریافت هزینه از تله‌سیژ بازدید کرده و ارزیابی لازم صورت گرفته و منجر به برکنارشدن مسئولین کاسپین مهر شد که به تازگی این مسئولیت به شهرداری واگذار شده است.

مدیرکل استاندارد استان قزوین بیان کرد: بعد از واگذاری تله‌سیژ به شهرداری هم جلسه‌ای در معاونت استانداری برگزار شد و نامه‌ای به شهرداری برای انجام کارها ارسال شده اما تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.

وی در پایان گفت: آخرین اقدام در خصوص رسیدگی به موضوع تله‌سیژ ارسال نامه به دادستانی بود که درخواست کردیم تذکرات لازم داده شود و در آن نامه قید شد که تله سیژ همچنان از نظر ما غیرقابل استاندارد است به طوری که اجازه فعالیت ندارد و هرگونه اتفاق بر عهده مالک خواهد بود.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان