۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین مقابله با بیوتروریسم و تهدیدات زیستی در کشور ضروری است/ باید با اجرای بیانه "گام دوم انقلاب" به سمت جوانگرایی در مدیریت‌ها پیش برویم
کد خبر: ۳۳۷۹۱۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۷/۱۷ ساعت: ۱۱:۴۰ ↗ لینک کوتاه

دبیرکل کمیسیون آسیا، اقیانوسیه و خاور دور در قزوین:

مقابله با بیوتروریسم و تهدیدات زیستی در کشور ضروری است/ باید با اجرای بیانه "گام دوم انقلاب" به سمت جوانگرایی در مدیریت‌ها پیش برویم

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: امروز بیوتروریسم و تهدیدات زیستی و ترکیبی مطرح هستند و با اینکه مانند سایر ابزارهای جنگی دیده نمی‌شود، می‌تواند دامپزشکی و تولیدات را از بین ببرد و از این رو مقابله با آن ضرورت دارد.

مقابله با بیوتروریسم و تهدیدات زیستی در کشور ضروری است/ باید با اجرای بیانه "گام دوم انقلاب" به سمت جوانگرایی در مدیریت‌ها پیش برویم

به گزارش خبرنگار سلامت صبح قزوین؛ علیرضا رفیعی پور در مراسم بزرگداشت روز ملی دامپزشکی که ظهر امروز(چهارشنبه) در تالار خورشید برگزار شد، اظهار کرد: جنگ اقتصادی توسط دشمن برای اولین بار به‌صراحت و علنی با عنوان تحریم حداکثری اعلام شد و هدف آن اقتصاد و بویژه بخش تولید بود.

وی ادامه داد: هدف دشمن از جنگ اقتصادی متلاشی کردن نظام، نارضایتی مردم و رسیدن به خواسته‌های ناحق خود بود، اما در مقابل تولیدکنندگان در کشور فعالیت‌های هوبی انجام داده و در بسیاری زمینه‌ها به خودکفایی رسیدیم.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور ابراز کرد: در سال جنگ اقتصادی در حوزه رونق تولید موفق‌تر از سال‌های عادی عمل کرده و رکورد زدیم، و تولیدات گوشت قرمز، طیور و آبزیان از مرز 15میلیون تن گذشت.

وی افزود: ابتدای سال 98سال رونق تولید اعلام شد و با زحمت شبانه روزی تولیدکنددگان در خط مقدم جبهه دشمن از همیشه ناامیدتر شد.

توجه به گام دوم انقلاب در سازمان دامپزشکی

این مقام مسئول عنوان کرد: دامپزشکی مسئولیت‌های سخت، حیاتی و تاثیرگذاری در زمینه حیات کشور داراست، چراکه زمینه‌های مختلفی با دامپزشکی گره خورده و برای تحقق رونق تولید در سال جنگ اقتصادی 40هزار نفر خانواده دامپزشکی تلاش کردند.

رفیعی پور تاکید کرد: مدیریت بهداشتی، سلاحی بُرنده است که حوزه‌های مختلف دامپزشکی در آن فعالیت می‌کنند، مدیریت بهداشتی به سیاست‌های اعلام شده رهبر معظم انقلاب در زمینه اقتصاد مقاومتی شباهت داشته و به بهره وری و امنیت غذایی تاکید دارد.

وی درباره نقش مدیریت بهداشت در افزایش بهره‌وری بیان کرد: در مواجهه با ویروس جدید آنفولانزای پرندگان این بیماری با واکسیناسیون در حوزه طیور خنثی شد و این نوع اقدامات کمک مدیریت بهداشتی به بهره وری است.

دبیرکل کمیسیون آسیا، اقیانوسیه و خاور دور(اُ آی ای) اذعان کرد: در گام دوم انقلاب سه شاخصه بسیار مهم وجود دارد و بر رسیدن به رتبه یک منطقه در حوزه اقتصادی تاکید شده و دامپزشکی به این موارد توجه دارد.

وی گفت: باتوجه به بیانیه گام دوم انقلاب، بهره برداری از جوانان و جوانگرایی در مدیریت کشور، واگذاری امور تولید به مردم و دانش به پیشبرد اهداف کشور در حوزه اقتصاد کمک می‌کند و در سازمان دامپزشکی این موارد رعایت شده است.

ضرورت مقابله با تهدیدات زیستی

این مسئول ادامه داد: 33هزار نفر واگذاری تصدی‌گری‌های دامپزشکی را به عهده گرفته و درعمل درکنار نظارت‌ها و سیاست‌های دامپزشکی تلاش می‌کنند و در نتیجه این فعالیت‌ها ما در حوزه کاری به خودکفایی خواهیم رسید. 

وی ابراز کرد: امروز بیوتروریسم و تهدیدات زیستی و ترکیبی مطرح هستند و با اینکه مانند سایر ابزارهای جنگی دیده نمی‌شود، می‌تواند دامپزشکی و تولیدات را از بین ببرد و از این رو مقابله با آن ضرورت دارد.

رفیعی پور گفت: دامپزشکی برای جلوگیری از تهدیدات زیستی تلاش می‌کند و دشمن را در جنگ اقتصادی ناکام می‌سازد؛ این ارگان در پدافند غیرعامل در هر استان از رتبه بالایی برخوردار است.

انتهای پیام/۶۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان