۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین چهارمین دوره جشنوراه رسانه‌ای «ابوذر» برگزار می‌شود
کد خبر: ۳۳۷۸۳۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۷/۱۱ ساعت: ۱۰:۳۰ ↗ لینک کوتاه

مسئول بسیج رسانه استان قزوین:

چهارمین دوره جشنوراه رسانه‌ای «ابوذر» برگزار می‌شود

مسئول بسیج رسانه استان قزوین گفت: ۲۱ دی ماه ۹۸ اختتامیه جشنواره ابوذر برگزار می‌شود و جوایز این جشنواره به نفر اول تا سوم نقدی خواهد بود.

چهارمین دوره جشنوراه رسانه‌ای «ابوذر» برگزار می‌شود
 

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ محمد کشاورز در نشست خبری با اصحاب رسانه که ظهر امروز در سالن جلسات سازمان بسیج رسانه استان قزوین برگزار شد ضمن گرامیداشت ایام سوگورای اباعبدالله(ع) اظهار کرد: جشنواره ابوذر پنجمین جشنواره کشوری و چهارمین جشنواره استانی است که برگزار می‌شود.

وی افزود: به این دلیل "ابوذر" نامگذاری شده که این شخصیت از اصحاب راستگوی اهل بیت(ع) است که در آن زمان در راستای آگاه‌سازی مردم نیز دین اسلام را در جامعه ترویج می‌کرده و امیدوارم که اصحاب رسانه هم مثل ابوذر عمل کنند.

مسئول بسیج رسانه استان قزوین بیان کرد: در سال ۹۷ تا ۱۵ آذرماه آثار ارسالی به جشنواره را جمع بندی کردیم که ۳۸۴ اثر و۹۵ نفر شرکت کننده از ۳۵ رسانه داشتیم و در سال ۹۶ هم ۲۳۹ اثر و۲۴ رسانه و در سال ۹۵، ۳۵ رسانه حضور داشتند.

کشاورز عنوان کرد: مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره ابوذر تا ۱۵ آذرماه است و اهداف اصلی ما در این جشنواره توسعه، تامین و نهادینه سازی گفتمان انقلاب اسلامی است.

این مسئول با بیان اینکه یکی دیگر از اهداف ما تولید محتوا در راستای انتظارات جشنواره توسط رسانه‌ها است، ادامه داد: تحول در رسانه‌ها با محوریت جشنواره، فرصت نقش‌آفرینی برای بسیجیان رسانه‌ایی دغدغه‌مند از دیگر اهداف است.

وی اضافه کرد: شناسایی افراد رسانه‌ای دارای مهارت و توانمند برای تولید محتوای گسترده برای رسانه‌های سراسری، تربیت کادر خبری فنی استاندارد بسیج از اهداف مهم جشنواره به شمار می‌رود.

مسئول بسیج رسانه استان قزوین گفت: یکی از اهداف مهم حساس کردن مسئولان برای حل معضلات و آسیب‌های اجتماعی و جریان سازی رسانه‌ای برای ارائه راهکارها است.

محوریت ویژه جشنواره گام دوم انقلاب است

کشاورز افزود: ۱۰ محوریت اصلی شامل رونق تولید، اقتصاد مقاومتی، تولید، بصیرت و دشمن شناسی، دست آوردهای انقلاب اسلامی، مبارزه با آسیب اجتماعی، موضوعات آزاد اجتماعی، دفاع مقدس و جبهه مقدس، مسائل صنفی خبرنگاری، خدمات اجتماعی و محرومیت زدایی، بسیج و حوزه‌های اقدامی برای جشنواره در نظر گرفتیم.

این مسئول با بیان این که محوریت ویژه جشنواره گام دوم انقلاب است، بیان کرد: امسال از آنجایی که چهلمین سال انقلاب تمام شد و در آستانه ۴۱سالگی هستیم لذا بیانیه رهبر معظم انقلاب اسلامی درمورد گام دوم انقلاب نیز محوریت ویژه جشنواره است.

کشاورز افزود: تیتر خبر، گزارش، عکس خبری، یادداشت و مقاله، و چند رسانه‌ایی نیز شش بخش جشنواره را تشکیل می‌دهد؛ طبق ضوابطی که قراردادیم کلیه اصحاب رسانه می‌توانند در این جشنواره شرکت و آثار خود را با رعایت زمان بندی به دبیرخانه ارسال کنند.

این مسئول اظهار کرد: آثار نباید مقایر با مقرارت کشوری باشد، آثار فقط از صاحبان حقوقی اثر پذیرفته می‌شود و در صورت عدم درج نام یا نام مستعار پدیدآورنده، باید توسط مدیر رسانه تایید شود.

وی بیان کرد: تکمیل فرم بسیار مهم است، آثار پس داده نمی‌شود و به هیچ عنوان آثاری که در جشنواره‌های قبل شرکت کرده و مقام آورده است مورد قبول واقع نمی‌شود.

مسئول بسیج رسانه استان قزوین عنوان کرد: هر رسانه حداکثر ۶ اثر را می‌تواند در هر بخشی که مد نظر دارد بفرستد که به ازای هر یک اثر باید یک فرم مستقل تکمیل شود؛ ۲۱ دی ماه ۹۸ اختتامیه جشنواره ابوذر برگزار می‌شود و جوایز این جشنواره به نفر اول تا سوم نقدی خواهد بود.

انتهای پیام/ ۱۳۰۰

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان