۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین حذف عنوان شهید به کوچه‌های شهر قزوین رسید/ سازمان زیباسازی شهرداری: تابلوهای اعلام شده اصلاح شد +تصاویر
کد خبر: ۳۳۷۶۳۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۶/۳۰ ساعت: ۱۳:۵۴ ↗ لینک کوتاه

پیگیری صبح قزوین از یک غفلت فرهنگی؛

حذف عنوان شهید به کوچه‌های شهر قزوین رسید/ سازمان زیباسازی شهرداری: تابلوهای اعلام شده اصلاح شد +تصاویر

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین گفت: تاکنون سه تابلوی دارای نقص از سوی شهروندان به سازمان اعلام شده بود که این سازمان ظرف مدت ۲۴ساعت نسبت به اصلاح آنها اقدام کرد.

حذف عنوان شهید به کوچه‌های شهر قزوین رسید/ سازمان زیباسازی شهرداری: تابلوهای اعلام شده اصلاح شد +تصاویر

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ پس از حذف عنوان شهید از برخی معابر شهر تهران، اینبار حذف کلمه شهید به برخی از معابر شهر قزوین رسید! اخیرا تابلوهایی از سطح معابر و کوچه‌های شهر قزوین شناسایی شده که در ادامه پروژه حذف عنوان شهید در برخی از استان‌های کشور در قزوین نیز به صورت زیر پوستی اجرا شده است.

با پیگیری محسن حق شناس عضو شورای شهر قزوین این موضوع در شهرداری قزوین و سازمان زیباسازی درحال پیگیری است؛ اما لازم است این سازمان و دبیر نامگذاری معابر و کوچه‌های قزوین پاسخگو باشند و شفاف گری کنند که چگونه این موضوع رخ داده است؟

مگر پیمانکارانی که مسئول ساماندهی و تعویض تابلوها می‌شوند اجازه دست بردن و تغییر محتوای تابلوها را دارند؟ چطور یک موضوع ضدفرهنگی به صورت کشوری و هماهنگ در قزوین اجرا می‌شود و مدیریت شهری از آن غفلت کرده است؟ 

انتشار خبر حذف نام شهدا از برخی از تابلوهای شهری با واکنش مردم و کاربران فضای مجازی روبرو شد و خواستار پاسخگویی مسئولان مربوطه شدند.

در راستای این موضوع داریوش قاسمی، در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، اظهار کرد: در سال‌های اخیر سازمان زیباسازی شهرداری قزوین در راستای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا اقدامات زیادی انجام داده که نصب بیش از سه هزار تابلو معرفی شهدا از مهم ترین این اقدامات محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر جایگاه والای شهدا در کشور تصریح کرد: از آن جا که شأن و منزلت شهدا برای همه افراد جامعه در هر قشر و هر سنی بارز است و همه می‌دانند که امنیت کنونی کشور را به خون شهدا و خانواده آن‌ها مدیون هستیم، هر نهادی متناسب با وظایف خود باید برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا تلاش کند.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین ادامه داد: در راستای تکریم مقام شهدا و خانواده معظم آنان، اقدامات ویژه‌ای نیز توسط سازمان زیباسازی شهرداری قزوین انجام شده که در حوزه وظایف این سازمان است. 

وی عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که سازمان زیباسازی شهرداری قزوین در سال‌های اخیر برای حفظ یاد و خاطره شهدا و احیای نام آن‌ها انجام داده، برگزاری سمپوزیم سردیس شهدا بوده که علاوه بر استقبال هنرمندان و مجسمه سازان، مورد توجه شهروندان هم قرار گرفت.

این مسئول به ساخت سردیس شهیدان لشگری، بابایی، رجایی، حسن پور و ابوترابی در شهریور 97 اشاره و بیان کرد: سردیس این شهدا توسط مجسمه سازان مجرب و سرشناس کشور ساخته شده و در بوستان مشاهیر نصب شده است.

قاسمی تأکید کرد: یکی دیگر از اقدامات مهم این سازمان، نصب کاشی نگاره با موضوع دفاع مقدس بر روی یکی از دیوارهای سطح شهر است که هدف از اجرای آن حفظ و احیای نام و یاد شهدای هشت سال دفاع مقدس است.

وی به اجرای نقاشی دیواری در سطح شهر هم اشاره و تصریح کرد: تابلو نقاشی دیواری رزمندگان دفاع مقدس در میدان خلیج فارس، پرتره شهید لشگری در بلوار شهید لشگری، پرتره شهید ابوترابی در پایانه مسافربری آزادگان، پرتره شهید رجایی در بلوار جمهوری، پرتره شهید عابدینی و شهید چگینی نیز در بلوار آزادگان به تصویر کشیده شد و مورد توجه هنرمندان، شهروندان و خانواده معظم شهدا قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین به نقاشی دیواری شهدای مدافع حرم نیز اشاره و بیان کرد: شهدای مدافع حرم الگوی ایثار، شهادت و آزادگی هستند که از جایگاه ویژه‌ای میان مردم برخوردارند، از همین رو باید برای حفظ یاد و نام آن ها تلاش کرد تا جوانان عصر حاضر که از این فضا ها دور هستند با این فضایل اخلاقی آشنا شوند.

وی ادامه داد: سازمان زیباسازی شهرداری قزوین نقاشی دیواری شهید مدافع حرم سیاهکال مرادی را در بلوار امام خمینی(ره) و نمایی از چهره شهید حجت اسدی، یکی دیگر از شهدای مدافع حرم قزوینی، در میدان حافظ ناحیه مینودر به تصویر کشیده است.

این مسئول بیان کرد: همچنین سازمان زیباسازی شهرداری قزوین تصویر شهدای نیروی انتظامی را مقابل درب ورودی ستاد فرماندهی نیروی انتظامی در چهار راه 22 بهمن نقاشی کرده است.

وی اضافه کرد: کنگره ملی سه هزار شهید که سال گذشته در قزوین برگزار شد یک اتفاق بزرگ در حوزه حفظ یاد و مقام شهدا بود که به بهترین نحو ممکن اجرا شد و نقاشی دیواری بر روی دیوار اداره کل بنیاد شهید همزمان با برگزاری این کنگره ملی توسط سازمان زیباسازی شعرداری قزوین انجام شد.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری از نصب 702تابلو مصور شهدا در کوچه های مختلف شهر در سال گذشته اشاره و بیان کرد: این تابلوهای مصور شامل اطلاعات فردی شهیدانی است که برخی از کوچه‌های سطح شهر به نام آنها نامگذاری شده که این اقدام همزمان با برگزاری کنگره ملی سه هزار شهید انجام شد.

وی خعنوان کرد: سازمان زیباسازی شهرداری قزوین تاکنون بیش از 3هزار تابلوی معرفی شهدا در معابر نصب کرده است، اگرچه سازمان به صورت مداوم بر تابلوهای معابر نظارت دارد، اما شهروندان می‌توانند با مشاهده هرگونه نقص در این تابلوها، با ارسال پیامک به سامانه پیامکی 30006701 می‌توانند مشکلات مربوط به تابلوها را به سازمان زیباسازی شهرداری قزوین اطلاع دهند.

قاسمی تصریح کرد: تاکنون سه تابلوی دارای نقص از سوی شهروندان به سازمان اعلام شده بود که این سازمان ظرف مدت ۲۴ساعت نسبت به اصلاح آنها اقدام کرد.

انتهای پیام/۲۰۰۲

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان