۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین حذف عنوان "شهید" از معابر و کوچه‌های قزوین و تائید سرقت کتیبه‌های گران‌قیمت مسجد ملاوردیخان
کد خبر: ۳۳۷۶۲۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۶/۳۰ ساعت: ۱۰:۱۳ ↗ لینک کوتاه

گنجینه‌ای از داغ‌ترین اخبار قزوین در هفته‌‌ای که گذشت؛

حذف عنوان "شهید" از معابر و کوچه‌های قزوین و تائید سرقت کتیبه‌های گران‌قیمت مسجد ملاوردیخان

هفته گذشته استان قزوین دستخوش وقایع و اتفاقاتی قابل تامل بوده که به اختصار در گنجینه داغ‌ترین اخبار این هفته استان گردآوری شده است.

حذف عنوان "شهید" از معابر و کوچه‌های قزوین و تائید سرقت کتیبه‌های گران‌قیمت مسجد ملاوردیخان

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ هفته گذشته استان قزوین دستخوش وقایع و اتفاقاتی قابل تامل بوده که به اختصار در گنجینه داغ‌ترین اخبار این هفته استان گردآوری شده است. 

حذف نام شهید در برخی معابر تهران یک توطئه آشکار است/ امریکا درحال گدایی‌کردن برای مذاکره با ایران است

امام جمعه موقت قزوین گفت: متاسفانه در تهران و برخی دیگر از نقاط کشور مشاهده شده که کلمه شهید از نام معابر حذف شده که این در واقع یک توطئه آشکار است و مسئولان باید با هوشیاری مانع انجام چنین اقداماتی شوند.

"خبرآنلاین" با حمایت نزدیکان دولت به دروغ‌پردازی مشغول است/ "دختر آبی" سناریویی برای تضعیف عملکرد آقای رئیسی بود/ نمایندگانی چون مطهری و سلحشوری آب به آسیاب دشمن می‌ریزند

نماینده سابق قزوین، آبیک و البرز در مجلس گفت: دروغ دختر آبی پرونده‌ای در راستای از بین بردن اثرات فعالیت و عملکرد خوب آقای رئیسی در قوه قضائیه و ایجاد ناامیدی نسبت به این قوه بود و درواقع سناریویی از پیش تنظیم شده بود.

پدرزنی توسط داماد خود در قزوین به قتل رسید

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس استان گفت: داماد یک خانواده به عللی نامعلوم پدرزن و همسر خود را مورد هدف گلوله قرار داد.

۳۵۰میلیارد اعتبار برای توزیع تجهیزات ورزشی و بهداشتی اختصاص یافت

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: امسال ۳۵۰میلیارد ریال اعتبار برای توزیع اقلام ورزشی و بهداشتی به ویژه در مدارس مناطق محروم و مدارس ابتدایی دخترانه اختصاص یافته است تا مدرسه‌ای در کشور نباشد که به واسطه محرومیت و فقدان تجهیزات ورزشی، امکان فعالیت نداشته باشد.

میزان کسالت در جامعه خیلی بالاست/ باید به زنگ ورزش و تربیت بدنی بهای بیشتری داده شود

معاون سیاسی استانداری گفت: باید به زنگ ورزش و تربیت بدنی بهای بیشتری داده شود البته قبلا حساسیت نسبت به این جلسات و کلاس‌های تربیت بدنی بیشتر بود که امیدواریم به صورت جدی دنبال شود.

کاهش ۱۳درصدی فوتی‌های تصادفات درون شهری

رئیس پلیس راهور استان قزوین گفت: طبق آمار ۵ ماهه فوتی‌های تصادفات درون شهری ۱۳درصد کاهش دارد و در مجموع ۲۲درصد کاهش تصادفات را داشته‌ایم و کاهش توقیف موتورسیکلت را داشتیم.

ساختار فعلی محیط‌زیست قزوین پاسخگوی طیف وسیعی از مطالبات نیست

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان قزوین گفت: ساختار فعلی محیط زیست قزوین پاسخگوی طیف وسیعی از مطالبات نیست و حتما باید این ساختار تغییر کند و لازم است از ظرفیت نهادهای مردمی نیز بهره برد.

سه بنای تاریخی در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد

فرماندار شهرستان قزوین از ثبت سه بنای تاریخی در فهرست آثار ملی ایران خبر داد.

ضربه به بنیان مالی قاچاقچیان در دستور کار قرار گرفت/ اجرای "طرح نشاط" در قزوین

رئیس پلیس مواد مخدر استان قزوین گفت: در دو هفته اول بازگشایی مدارس بحث پاکسازی اطراف مدارس و مراکز آموزشگاه‌ها و دانشگاه‌ها به صورت جدی صورت می‌گیرد و قزوین اولین استانی است "طرح نشاط" را اجرایی کرده است.

جاده قزوین -تنکابن از لحاظ عدم پیوست‌ محیط‌زیستی یک ننگ است/ فضایی برای دفن زباله شهرهای شمالی و تهران وجود ندارد

مدیریت حقوقی و امور مجلس سازمان محیط زیست گفت: اگر برای پسماند شهرهای شمالی چاره اندیشی نشود نه تنها مسافرین بلکه ساکنین آن مناطق از بوی تعفن آن‌جا را رها می‌کنند، امروز جایی برای دفن زباله شمال و حتی تهران وجود ندارد و در چند سال آینده از دریا به جای ماهی نایلون صید خواهیم کرد.

۳۵ هزار دست البسه نامتعارف جمع‌آوری شد/ هیچ فروشنده‌ای حق توزیع مانتوهای جلوباز و شیشه‌ای را ندارد/ کشف ۲تن موادمخدر

فرمانده نیروی انتظامی استان قزوین گفت: طی شش ماه ابتدایی سال تعداد زیادی از قاچاقچیان مواد مخدر، خرده فروشان و توزیع کنندکان مواد طی اجرای ۷۸ طرح دستگیر شدند و بیش از دوتن انواع مواد کشف شد که با افزایش ۴۶درصدی نسبت به سال گذشته را شاهد بودیم.

اغلب حوادث در قزوین ناشی از خستگی و خواب آلودگی است/ فوت ۱۱۵ نفر از ابتدای سال جاری در تصادفات

رئیس پلیس راه استان قزوین گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون شاهد کاهش ۲۳ درصدی مجموع تصادفات در استان قزوین هستیم.

طرح "هر مسجد یک خانه" در مناطق مختلف قزوین اجرا می‌شود/ اهدای پَک‌های لوازم ورزشی به ۱۲مدرسه محروم

مسئول مجمع جهادی استان قزوین گفت: اعزام شش تا هشت نفر به کربلا و اهدای پک لوازم ورزشی به ارزش ۳میلیون تومان به ۱۲مدرسه در مناطق محروم کوهین و الموت به ویژه مدارس شبانه‌روزی از جمله اقدامات انجام شده با کمک ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) است.

رژه اقتدار نیروهای مسلح با حضور ۱۷ یگان برگزار می‌شود/ انجام ۳۰۰عنوان برنامه در هفته دفاع مقدس

جانشین فرمانده سپاه استان قزوین با اشاره به برگزاری رژه نیروهای مسلح با حضور ۱۷یگان گفت: راهبرد امام خمینی(ره) مبنی بر استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی باعث رسیدن مسلمانان به عظمت و اقتدار و مخالفت استکبار جهانی با این انقلاب شد اما امروز با رشادت‌های انجام گرفته از اقتداری مثال زدنی برخوردار هستیم.

۳هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در استان وجود دارد

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به وجود ۳هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در استان گفت: ماموریت داریم تا دانش‌آموزان لازم التعلیم را ۱۰۰ درصد پوشش دهیم اما متاسفانه برخی از دانش‌آموزان به دلایل مختلف از تحصیل بازمانده‌اند که در استان حرکت جدی‌ای برای شناسایی آنها صورت گرفته است.

قزوین جزء استان‌های برتر در سوادآموزی است/ به ازای باسواد کردن هر فرد بی‌سواد یک میلیون تومان پرداخت می‌شود

معاون آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی کشور گفت: قزوین جزء استان‌های برتر از نظر شاخص سواد است و ۹۶.۳ درصد جمعیت بین ۱۰ تا ۴۹ سال استان قزوین باسواد هستند که عدد بالایی است به ویژه آنکه میزان جذب پایه اول در استان قزوین ۹۹.۳ درصد بوده است.

افزایشی درمیزان شهریه‌ها نداریم / از عدم همکاری صنعت قزوین با دانشگاه‌ها گلایه‌مندیم

رئیس دانشگاه پیام نور استان قزوین گفت: متاسفانه در زمینه ارتباط صنعت با دانشگاه خلاء داریم و اقدام موثری در این زمینه صورت نمی‌گیرد و از عدم همکاری صنعت با دانشگاه‌ها گلایه مندیم.

آشفتگی بازار مواد اولیه، نفس چاپخانه‌ها را به شماره انداخت/ کاهش ۹۰درصدی میزان سفارشات

به گفته فعالان عرصه چاپ دو سال اخیر سخت‌ترین سال فعالیت حوزه چاپ و نشر بوده که ادامه این روند و نبود چاره اندیشی مناسب، ممکن است این صنعت را که سبقه فعالیتش به سال‌ها قبل برمی‌گردد را با چالش جدی مواجه سازد.

سرقت کتیبه‌های خطی مسجد ملاوردیخان قزوین تائید شد!/ کتیبه‌هایی بازمانده از دوران زندیه و صفویه

مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین گفت: پس از بررسی نیروی انتظامی و یگان‌های تحقیقاتی میراث فرهنگی دستورات لازم برای اجرای روند قضایی سرقت کتیبه‌ها به کلانتری ابلاغ شد و پرونده همچنان درحال پیگیری و بررسی است.

ارزشی ندارد بخاطر دلار دشمن در برابر آنها سر تعظیم فرود بیاوریم/ شناخت جاسوس بسیار آسانتر از نفوذی‌هاست/ سامانه مقابله با قاچاق بزودی راه‌اندازی می‌شود

وزیر اطلاعات در قزوین گفت: راهبرد و راهکار امروز مقابله با مشکلات اقتصادی مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن است، ترامپ زمانی گمان می‌کرد با فشار اقتصادی می‌تواند ما را زمین گیر کند و پای میز مذاکره بکشاند، اما ما تن به ذلت نمی‌دهیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین: زلزله یک مصدوم برجای گذاشت/ احتمال پس لرزه وجود دارد

دقایقی پیش زلزله شدیدی برخی از نقاط استان قزوین از جمله شهر قزوین، الوند و محمدیه و تاکستان را لرزاند.

ابزارهای رسانه‌ای امروز سبک زندگی ما را تغییر داده است

عضو شورای تالیف کتاب تفکر و سواد رسانه‌ای گفت: امروز صرف نظر از محتوا ابزارهای رسانه‌ای سبک زندگی ما را تغییر داده، درواقع رسانه مانند چاقویی دو لبه است که می‌توان از آن به شیوه‌های متفاوت بهره برد و ذاتا به سرگرم کنندگی تمایل دارد.

"Eight"؛ کاری از جنس «ما می‌توانیم»/ تألیف کتب آموزش زبان، محصول یک دغدغهٔ فرهنگی است

"Eight"؛ مدعی نیست که فرهنگ ایرانی و اسلامی را رواج می‌دهد، بلکه چند ادعا دارد، نخست اینکه این کتب آسیب فرهنگی ندارد، دوم اینکه مروج فرهنگ غربی نیست، سوم اینکه دربارهٔ غرب نگاه واقع‌گرایانه‌ای دارد و روایت متعادلی از خوبی‌ها و بدی‌های غرب می‌دهد. چهارم اینکه جلوهٔ حقانیت اسلام و نگاه مسلمانی را معرفی کرده است.

تنها راهکار رفع مشکلات کنتورسازی برکناری مدیرعامل آن است/ شرکت از داخل زندان مدیریت می‌شود/ ۲۰میلیارد معوقات داریم

کارگران شرکت کنتورسازی گفتند: هم اکنون کارگران بلاتکلیف هستند؛ از یک سو نیروهای قدیمی تعلیق می‌شوند و از سوی دیگر در کاریابی‌ها برای شرکت درخواست کارگر می‌شود. روندی که مدیر شرکت در پیش گرفته دهن کجی به کل مسئولین است.

۴۰هزار زن سرپرست خانوار در استان وجود دارد/ تخصیص ۳۰۰میلیون اعتبار به سازمان‌های مردم نهاد

مدیرکل امور اجتماعی استانداری قزوین با اشاره به تخصیص ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار به سمن‌ها گفت: طرح‌های ارائه شده توسط سمن‌ها در هیئت نظارت مورد بررسی قرار گرفت و دفتر امور اجتماعی نقش دبیر هیئت نظارت را برعهده دارد.

دروغ دختر آبی ابزاری برای ناکارآمد نشان‌دادن قوه‌قضائیه بود/ سلبریتی‌ها درخط مقدم عوام‌فریبی قرار دارند

مسئول بسیج هنرمندان قزوین گفت: قوه قضائیه در صف مبارزه با فساد قرار دارد و اکنون این موضوع اولویت اصلی کشور است و برای خارج کردن این جریان از مدار حاشیه سازی ایجاد می‌کنند تا در نهایت ناکارآمدی ایجاد کرده و جلوی مبارزه با فساد را بگیرند.

سینما درحال تبدیل‌شدن به‌ ابزاری برای تشدید ناهنجاری‌های اجتماعی و اخلاقی است/ بازیگران ایرانی از سلبریتی‌های جهانی تقلید می‌کنند

نویسنده و فیلمنامه نویس قزوینی گفت: متاسفانه سینمای ایران به عنوان یک ابزار فرهنگی مهم و تاثیرگذار که می‌تواند نقش مهمی در مبارزه با خیلی از ناهنجاری‌های کشور داشته باشد؛ خود در حال تبدیل شدن به ابزاری برای تشدید ناهنجاری‌های اجتماعی و اخلاقی است.

باید نقدها و سخنان خود را با حسن خلق انجام دهیم

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به اهمیت "حسن خلق" گفت: باید نقدها و سخنان خود را با حسن خلق انجام دهیم؛ اگر چه در برخی موارد هم تاکید شده که محکم باشید.

کشف ۴۴۰کیلو موادمخدر در عملیات مشترک پلیس قزوین و هرمزگان

فرمانده انتظامی استان قزوین از کشف ۴۴۰ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک در عملیات مشترک پلیس قزوین و هرمزگان خبر داد.

گفتنی است؛ همچنین آخرین خبری که شب گذشته شاهد رسانه ای شدن آن به همت سایت خبری صبح قزوین بودیم حذف عنوان شهید از کوچه‌ها و معابر شهر قزوین بود که با واکنش کاربران و مردم شهیدپرور شهر قزوین روبرو شد. متاسفانه در راستای اجرای پروژه ای ضدفرهنگی که زیرپوست شهر در جریان است و به عنوان یک سناریو در کل کشور حال اجراست شاهد حذف نام شهدا از معابر و کوچه‌ها بودیم که هفته گذشته در تهران سروصدای زیادی به پا کرد.

پایگاه تحلیلی خبری صبح قزوین از طریق مسئولان ذی ربط در شهرداری قزوین پیگیر وقوع این عملیات ضدفرهنگی است.

انتهای پیام/7003

 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان