۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین کاهش ۱۳درصدی فوتی‌های تصادفات درون شهری
کد خبر: ۳۳۷۶۰۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۶/۲۸ ساعت: ۱۴:۴۳ ↗ لینک کوتاه

رئیس پلیس راهور استان قزوین اعلام کرد

کاهش ۱۳درصدی فوتی‌های تصادفات درون شهری

رئیس پلیس راهور استان قزوین گفت: طبق آمار ۵ ماهه فوتی‌های تصادفات درون شهری ۱۳درصد کاهش دارد و در مجموع ۲۲درصد کاهش تصادفات را داشته‌ایم و کاهش توقیف موتورسیکلت را داشتیم.

کاهش ۱۳درصدی فوتی‌های تصادفات درون شهری

به گزارش خحبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ سرهنگ مهرداد حسن‌پور در نشست خبری با اصحاب رسانه که ظهر امروز(پنج شنبه) در سالن جلسات پلیس راهور استان قزوین برگزار شد، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: با توجه به برگزاری رژه نیروهای مسلح در ۳۱شهریور ماه به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس، محدودیت ترافیکی را در معابر شهری خواهیم داشت.

وی افزود: رژه نیروهای مسلح در محل لشکر16زرهی است و محدودیت‌های ترافیکی از ساعت شش صبح آغاز می‌شود که از میدان قدس به سمت میدان لشکر است.

حسن‌پور ادامه داد: هیچ خودرویی اجازه ورود از پل میدان قدس ندارد، یعنی از سمت پل خیابان ولیعصر هم این محدودیت ترافیکی وجود خواهد داشت و از سمت میدان سیدحسن نصرالله به سمت میدان ارتش هم محدودیت داریم که در زیرگذر و کنارگذر هم اعمال می‌شود.

رئیس پلیس راهور استان قزوین گفت: در محدوده پل سرداران از روی پل محدودیت ترافیکی خواهیم داشت که خودروها به سمت میدان سیدحسن نصرالله و میدان میرعماد هدایت می‌شوند که این محدودیت ترافیکی تا نیم ساعت بعد از مراسم رژه تا بازگشت به روند عادی ادامه خواهد داشت.

این مسئول یادآور شد: در آغاز سال تحصیلی جدید نیروهای ما از ساعت ۶:۳۰ صبح تا ۸:۳۰ در محل استقرارشان هستند تا نظم برقرار شود و این‌روند تا ظهر ادامه دارد تا دچار مشکل نشویم و این‌روند تا زمان برقراری ثبات ترافیکی ادامه دارد.

وی اضافه کرد: در ایام بازگشایی مدارس در برخی از معابری که به علت فعالیت‌های عمرانی یکسری موانع‌ ایجاده شده را جمع آوریی خواهیم کرد و به روند گذشته درمی‌آید.

‌حسن‌پور ادامه داد: با همکاری سازمان ترافیک و معاونت حمل ونقل یکسری جلساتی را برای ایمن سازی تردد دانش آموزان در معابر و خیابان‌های اصلی مانند خیام، آزادی، هلال‌احمر، شهرداری برگزار کردیم و برای هر تقاطع دونفر را انتخاب کرده‌ایم که در معابر با لباس مشخص حضور دارند.

کاهش توقیف موتورسیکلت

رئیس پلیس راهور استان قزوین تصریح کرد: خواهش ما از والدین این است که بخاطر بار ترافیکی ۵ دقیقه قبل از تعطیلی فرزندانشان در مقابل مدارس حضور یابند و وسیله نقلیه خود را با نظم و اصولی پارک کنند؛ تعدادی همیار پلیس را در مدرسه مشخص کرده‌ایم که در این زمینه حدود ۲۷هزار دانش آموز و ۳ هزار راننده سرویس مدارس دوره دیده‌اند.

این مسئول گفت: چراغ‌های راهنمایی را هم بازنگری کرده‌ایم و حدود ۵۷ تقاطع داریم که ۳۵ مورد آن هوشمند و مرکزی است که یک بازخورد محلی و یک باز خورد مرکزی و تسلط کافی به وضعیت چراغ‌ها داریم.

وی یادآور شد: تعداد ۵۰۰ سرعت گیر پیش‌بینی کرده‌ایم که حدود۳۰۰ مورد آن تا ۱۵مهرماه رنگ آمیزی می‌شود و ۲۰۰ مورد ‌آن هم توسط سازمان ترافیک انجام می‌شود.

حسن پور عنوان کرد: حدود ۴۶ کیلومتر از معابر شهر خط کشی شده اما ۷۰ کیلومتر دیگر باقی مانده که تا سال ۱۴۰0 باید انجام بشود؛ خط‌‌‌ کشی‌های عرضی هم انجام می‌گیرد که حدود ۱۳۰ مدرسه خط کشی خواهد شد و اکنون ۷۰ مورد آن خط کشی شده است.

رئیس پلیس راهور افزود: طبق آمار ۵ ماهه فوتی‌های تصادفات درون شهری ۱۳درصد کاهش دارد و در مجموع ۲۲درصد کاهش تصادفات را داشته‌ایم و کاهش توقیف موتورسیکلت را داشتیم که در این زمینه به بیشتر موتورسیکلت‌ سوارها آموزش تذکر می‌دهیم که یک حالت خودبازداری دارد.

وی با اشاره به آمار تخلفات گفت: برخورد با تخلفات و سرعت غیر‌مجاز ۶۱ درصد، سبقت غیرمجاز ۱۴۶درصد، برخورد با تخلف انحراف به چپ ۱۰۵ درصد، برخورد با عبور از چراغ قرمز ۱۹درصد، حرکات مارپیچ و نمایشی ۱۴۲ درصد، استفاده از تلفن همراه ۲۸ درصد، عدم رعایت حق تقدم ۲۰۰ درصد افزایش داشته است.

حسن پور در پایان گفت: برخورد عبور از محل ممنوع ۴۴ درصد، توقف‌های ممنوع۲۱ درصد، تجاوز به گذر‌گاه معبار پیاده ۱۲۵ درصد، عدم استفاده از کمربند ایمنی ۲۰ درصد و کلاه ایمنی ۳۱ درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/2002

 

 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان