۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین جاده قزوین -تنکابن از لحاظ عدم پیوست‌ محیط‌زیستی یک ننگ است/ فضایی برای دفن زباله شهرهای شمالی و تهران وجود ندارد
کد خبر: ۳۳۷۶۰۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۶/۲۸ ساعت: ۱۲:۳۰ ↗ لینک کوتاه

مدیریت حقوقی و امور مجلس سازمان محیط زیست کشور در قزوین:

جاده قزوین -تنکابن از لحاظ عدم پیوست‌ محیط‌زیستی یک ننگ است/ فضایی برای دفن زباله شهرهای شمالی و تهران وجود ندارد

مدیریت حقوقی و امور مجلس سازمان محیط زیست گفت: اگر برای پسماند شهرهای شمالی چاره اندیشی نشود نه تنها مسافرین بلکه ساکنین آن مناطق از بوی تعفن آن‌جا را رها می‌کنند، امروز جایی برای دفن زباله شمال و حتی تهران وجود ندارد و در چند سال آینده از دریا به جای ماهی نایلون صید خواهیم کرد.

جاده قزوین -تنکابن از لحاظ عدم پیوست‌ محیط‌زیستی یک ننگ است/ فضایی برای دفن زباله شهرهای شمالی و تهران وجود ندارد

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ اصغر دانشیان در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین که ظهر امروز(پنجشنبه) در سالن اجتماعات دانشگاه پیام نور برگزار شد، اظهار کرد: اهمیت محیط زیست بر کسی پوشیده نیست و اگر یک دهم یا یک بیستم آحاد مردم از این اهمیت اطلاع داشتند وضعیت بسیار مطلوبی داشتیم، در کشورهای پیشرفته دنیا رئیس جمهور مسئولیت شورای عالی محیط زیست را به عهده دارد.

وی ادامه داد: ما در مسائل محیط زیست بسیار ضعیف عمل کرده‌ایم و با این اقدام به نسل‌های بعدی نیز آسیب زده‌ایم، درواقع امانت‌دار خوبی برای محیط زیست نبوده‌ایم، امکان ندارد فردی که دوستدار محیط زیست است از جاده الموت به تنکابن عبور جاده و از این ننگ گریه سر ندهد.

مدیریت حقوقی و امور مجلس سازمان محیط زیست ابراز کرد: در احداث جاده الموت به تنکابن الزامات محیط زیستی درنظر گرفته نشده و حتی در مسیر آن روستاهای متعدی وجود ندارد که از این جاده بهره‌ای ببرند، تخریبات و جفایی که به محیط زیست شده مدنظر قرار نگرفته و لازم است در مسیر جدید ملزومات محیط زیستی رعایت شود.

این مقام مسئول عنوان کرد: تاهنگامی که اهمیت موضوعات محیط زیستی مورد توجه قرار نگیرد، مشکل محیط زیست قابل حل نیست، متاسفانه هنوز مدیران ما با محیط زیست آشتی نکرده‌اند.

وی ادامه داد: هم سازمان محیط زیست مظلوم است و هم مناطق متعلق به این سازمان؛ کاش به میزانی که به تبلیغ پفک اهمیت داده می‌شود به تبلیغ مسائل محیط زیست نیز توجه می‌شد.

محیط زیست کشور با مشکل کمبود منابع انسانی مواجه است

دانشیان اذعان کرد: امروز کلیه امور در استان‌ها به مدیرکل‌ها واگذار شده و این موضوع باعث شده آن‌ها توجه بیشتری به امور داشته باشند.

وی با بیان اینکه پسماند از مشکلات اساسی جامعه است، گفت: اگر برای پسماند شهرهای شمالی چاره اندیشی نشود نه تنها مسافرین بلکه ساکنین آن مناطق از بوی تعفن آن‌جا را رها می‌کنند، امروز جایی برای دفن زباله شمال و حتی تهران وجود ندارد، چراکه نتوانسته‌ایم سرمایه گذاری کنیم و در چند سال آینده از دریا به جای ماهی نایلون صید خواهیم کرد.

مدیر حقوقی و امور مجلس سازمان محیط زیست تاکید کرد: تا زمانی که محیط زیست را همچون خانه خود تلقی نکنیم مشکلات همواره وجود دارد، لازم است از خطبه‌های نمازجمعه برای فرهنگ سازی درراستای محیط زیست استفاده شود که متاسفانه جای خالی این موضوع در خطبه‌ها دیده می‌شود.

وی گفت: تمام تلاش ما بر این است که در تمام طرح‌ها به توسعه پایدار توجه شود تا محیط زیست را از آسیب مصون نگه داریم.

این مقام مسئول عنوان کرد: محیط زیست کشور با مشکل کمبود منابع انسانی مواجه است براین اساس تفاهم نامه‌ای با سازمان استخدامی انجام شده که به مدت 10سال و هر سال 250محیط بان و 50کارشناس استخدام شوند.

اعتراض گسترده مردمی به معادن استان

در ادامه این جلسه داود محمدی ابراز کرد: ساختار سازمانی ما مناسب نیست و به لحاظ صنعتی بودن، تعدد مراکز حفاظت شده به اعتباراتی نیاز داریم تا پروژه‌های محیط زیست را اجرایی کنیم.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس ادامه داد: در استان ظرفیت خوبی توسط تشکل‌های مردم نهاد وجود دارد و منابع انسانی حفاظت محیط زیست دارای تخصص و کارآمدی بالایی هستند.

وی عنوان کرد: موضوع معادن در استان و بخصوص شهرستان آبیک برای صدور مجوزهای جدید و عدم اشراف به مجوزهای قبلی در زمینه معادن اعتراضات گسترده‌ای وجود دارد که باید رسیدگی به آن‌ها در دستور کار قرار گیرد.

علی فرخزاد نیز در این مراسم گفت: قزوین از تفاوت‌هایی با سایر استان‌ها برخوردار است که باغات سنتی، صنعت، کشاورزی، نزدیکی به پایتخت، فرونشست از جمله آن‌ها هستند و باید از ظرفیت افراد شاخص استان بهره برد، همچنین موضوعات محیط زیستی در طرح آمایش استان در اولویت قرار دارد‌.

معاون عمرانی استاندار قزوین در پایان ابراز کرد: در سایت محمدآباد پسماندهای خانگی 20شهر و 250روستا جمع آوری می‌شود که دارای اهمیت است، لازم است برای انتقال پسماندهای مناطقی که امکان انتقال به محمدآباد ندارند، سریع‌تر اقدام شود.

انتهای پیام/۶۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان