۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین طرح "هر مسجد یک خانه" در مناطق مختلف قزوین اجرا می‌شود/ اهدای پَک‌های لوازم ورزشی به ۱۲مدرسه محروم
کد خبر: ۳۳۷۵۷۶ نویسنده: حجت‌الاسلام محمود محمودی تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۶/۲۷ ساعت: ۱۴:۳۰ ↗ لینک کوتاه

مسئول مجمع جهادی استان در مصاحبه با صبح قزوین:

طرح "هر مسجد یک خانه" در مناطق مختلف قزوین اجرا می‌شود/ اهدای پَک‌های لوازم ورزشی به ۱۲مدرسه محروم

مسئول مجمع جهادی استان قزوین گفت: اعزام شش تا هشت نفر به کربلا و اهدای پک لوازم ورزشی به ارزش ۳میلیون تومان به ۱۲مدرسه در مناطق محروم کوهین و الموت به ویژه مدارس شبانه‌روزی از جمله اقدامات انجام شده با کمک ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) است.

طرح "هر مسجد یک خانه" در مناطق مختلف قزوین اجرا می‌شود/ اهدای پَک‌های لوازم ورزشی به ۱۲مدرسه محروم

حجت‌الاسلام محمود محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین درباره عملکرد اردوهای جهادی در قزوین اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون برنامه‌های جهادی گسترده‌ای در زمینه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در مناطق محروم استان اجرا شده است.

وی افزود: در مباحث اجتماعی در حال پیگیری معضل اعتیاد هستیم که در این زمینه افراد معتاد علاقمند به ترک اعتیاد را شناسایی و به کمپ‌ها معرفی می‌کنیم که با سازوکار پیش‌بینی شده، هیچ هزینه‌ای از این افراد دریافت نمی‌شود.

مسئول مجمع جهادی استان قزوین تصریح کرد: در راستای توانمندسازی خانواده‌های محروم، افرادِ با تفکر کارآفرینی را برای گرفتن وام‌های اقتصاد مقاومتی در رشته‌هایی همچون پرورش ماهی‌های زینتی، پرورش زالو، تولید و پرورش آلوئه ورا و پرورش بلدرچین به بسیج سازندگی معرفی کردیم که اکنون با اشتغال‌زایی زمینه فعالیت چند نفر دیگر را هم فراهم کردند.

وی عنوان کرد: برگزاری کلاس‌های تابستانی، آگاه‌سازی جوانان نسبت به آسیب‌های موادمخدر و انجام مشاوره‌های خانواده به صورت جهادی با بهره‌مندی از مشاوران توانمند در روستاهای محروم از دیگر فعالیت‌های انجام شده است.

محمودی بیان کرد: در این مباحث با استان‌هایی نظیر استان یزد، فارس و قزوین همکاری داشتیم و تلاش کردیم تا فعالیت‌های جهادی در مناطق محروم اجرا شود.

وی ابراز کرد: ارائه خدمات بهداشتی و آگاه‌سازی مردم مناطق محروم در روستاها نسبت به بیماری‌های مختلف با همکاری پزشکان جهادی و انجام واکسیناسیون دام‌ها و دیگر مباحث بهداشتی با مشارکت دامپزشکی از دیگر کارهای انجام شده است.

مسئول مجمع جهادی استان قزوین تصریح کرد: در سال جاری حجم فعالیت‌های ما گسترده شده و با توجه به ساخت‌وساز در مناطق سیل‌زاده "لرستان، گلستان و خوزستان" با استان‌های قزوین، تهران، کرمان، یزد، هرمزگان و سیستان و بلوچستان همکاری داشته و اقدامات جهادی انجام می‌دهیم.

اجرای طرح "هر مسجد یک خانه" با مشارکت عمومی مردم

وی عنوان کرد: همچنین امسال نسبت به انجام فعالیت‌های فرهنگی متمرکز شدیم، زیرا با توجه به اهمیت فرمایش مقام معظم رهبری در مورد گام دوم انقلاب، ما نیز به صورت جهادی با جوانان در روستاها فعالیت می‌کنیم.

محمودی بیان کرد: امسال همزمان با ایام نوروز مدت پنج روز در روستاهای خسرود، لات و کاکوهستان الموت غربی حضور داشتیم که برگزاری جشنواره غذا و انجام بازی‌های محلی از جمله برنامه‌هایی بود که با استقبال خوب اهالی روستاها مواجه شد. همچنین احداث خانه‌عالم، تعمیر و تعمیر منازل افراد بی‌بضاعت تحت پوشش کمیته امداد از دیگر کارهای انجام شده است.

وی عنوان کرد: در منطقه هادی آباد قزوین نیز با مشارکت خیرین و همت حوزه مقاومت حیدر کرار به چند خانواده محروم که توان مالی برای تعمیر منازل مسکونی خود نداشتند، کمک شد و اقدامات لازم برای آنها انجام شد.

مسئول مجمع جهادی استان قزوین تصریح کرد: اولویت ما کمک به مردم مناطق سیل زده جهت احداث واحدهای مسکونی است که در راستای اجرای طرح "هر مسجد یک خانه" با مشارکت عمومی مردم نوع دوست و نیکوکار روستای قشلاق حدود 50میلیون تومان وجه نقد جمع شد، همچنین در بحث نسیم همدلی همکاری می‌کنیم.

وی عنوان کرد: با ادارات و ارگان‌های انقلابی نظیر بنیاد مستضعفان، بنیاد برکت و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، مکاتباتی داشتیم که توفیقاتی حاصل شد.

محمودی در پایان گفت: اعزام شش تا هشت نفر به کربلا و اهدای پک لوازم ورزشی به ارزش 3میلیون تومان به 12مدرسه در مناطق محروم کوهین و الموت به ویژه مدارس شبانه‌روزی از جمله اقدامات انجام شده با کمک ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) است.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان