۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ژنرال کاخی ۱۰ برابر کاخ سفید برای خود می‌سازد +عکس
کد خبر: ۳۳۷۵۶۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۶/۲۷ ساعت: ۷:۲۶ ↗ لینک کوتاه

با وجود فقر مردم مصر؛

ژنرال کاخی ۱۰ برابر کاخ سفید برای خود می‌سازد +عکس

رئیس جمهور مصر مبلغ احداث ۱۲۵ مدرسه یا ۱۶ بیمارستان بزرگ را به احداث کاخ بزرگی برای خود اختصاص داده است.

ژنرال کاخی ۱۰ برابر کاخ سفید برای خود می‌سازد +عکس
 

به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین؛ پایگاه خبری الجزیره به اطلاعاتی از کاخ بزرگی دست پیدا کرده کهعبدالفتاح السیسی رئیس‌جمهور مصر برای خود احداث می‌کند.   کاخ ریاست جمهوری جدید مصردر پایتخت اداری جدید این کشور در قاهره قرار دارد و تصاویر منتشر شده از آن نشان می‌دهد که مساحت بخش مسکونی این کاخ بالغ بر ۵۰ هزار متر مربع است. این در حالی است که مساحت کاخ سفید تنها ۵ هزار متر مربع است.

این در حالی است که دیوار خارجی کاخ مذکور مساحتی بالغ بر ۲.۳ میلیون متر مربع را در برگرفته است و مساحتی شامل ۱۸۰ هزار متر مربع نیز برای تدابیر امنیتی کاخ ریاست جمهوری تدارک دیده شده است. به این ترتیب می توان گفت که مساحت کل کاخ ریاست جمهوری بالغ بر ۲.۵ میلیون متر مربع است.

بر اساس اطلاعات موجود، احداث این کاخ هزینه‌ای بالغ بر ۲.۲۵ میلیارد جنیه مصری را به این کشور تحمیل خواهد کرد.  این مبلغ با هزینه احداث ۱۲۵ مدرسه یا ۱۶ بیمارستان بزرگ کشور برابری می‌کند.

این اطلاعات در شرایطی منتشر می‌شود که افکار عمومی مصر در روزهای گذشته اعتراضات گسترده‌ای نسبت به هدر کردن بیت‌المال برای منافع شخصی از سوی خانواده السیسی داشته است. علاوه بر این که آنها نسبت به پروژه‌های بی‌فایده انجام شده بدون بررسی‌های دقیق نیز اعتراض دارند.

 

این هزینه‌های شخصی در شرایطی صورت می‌گیرد که بنا بر آمار و گزارش‌های رسمی منتشر شده از مصر بالغ بر یک سوم مردم این کشور زیر خط فقر زندگی می‌کنند.  میزان بیکاری در جامعه مصر نیز افزایش قابل توجهی داشته و به سطح بی‌سابقه‌ای رسیده است.  کارشناسان مسائل اقتصادی همچنین از افزایش شکاف اقتصادی در میان جامعه مصر ابراز نگرانی می‌کنند. فقرای مصر شرایطی بدتر از دوره قبل از انقلاب مردمی ۲۵ ژانویه پیدا کرده‌اند.

اطلاعاتی که سرویس مرکزی آمار مصر آن را منتشر کرده، نشان می دهد میزان فقر در این کشور در سال ۲۰۱۹ به رقم بی سابقه ۳۲.۵ درصد رسیده است. این رقم در سال ۲۰۱۵ میلادی حدود ۲۷.۸ درصد بود. این در حالی است که فقر مطلق در این کشور در سال جاری به رقم ۶.۲ درصد رسیده که این شاخص در سال ۲۰۱۵  میلادی ۵.۳ درصد بوده است. اطلاعات منتشر شده از سوی این مرکز رسمی مصری نشان می دهد که سیاست‌های دولت السیسی برای توسعه اقتصادی و مبارزه با فقر در این کشور موفقیت‌آمیز نبوده است.

انتهای پیام/1404

منبع:مشرق

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان