۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین افزایشی درمیزان شهریه‌ها نداریم / از عدم همکاری صنعت قزوین با دانشگاه‌ها گلایه‌مندیم
کد خبر: ۳۳۷۵۶۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۶/۲۶ ساعت: ۱۸:۴۳ ↗ لینک کوتاه

رئیس دانشگاه پیام نور استان قزوین:

افزایشی درمیزان شهریه‌ها نداریم / از عدم همکاری صنعت قزوین با دانشگاه‌ها گلایه‌مندیم

رئیس دانشگاه پیام نور استان قزوین گفت: متاسفانه در زمینه ارتباط صنعت با دانشگاه خلاء داریم و اقدام موثری در این زمینه صورت نمی‌گیرد و از عدم همکاری صنعت با دانشگاه‌ها گلایه مندیم.

افزایشی درمیزان شهریه‌ها نداریم / از عدم همکاری صنعت قزوین با دانشگاه‌ها گلایه‌مندیم

به گزارش خبرنگار دانشگاه صبح قزوین؛ رضا رسولی عصر امروز(سه شنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات دانشگاه پیام نور قزوین برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه پیام نور به دلیل گستردگی شعبات در استان اولین دانشگاه است که در تمام نقاط شعبه دارد.

وی افزود: دانشگاه پیام نور در استان ۹ شعبه دارد که در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه خدمت می‌کند؛ همچنین ۲۲ نفر از دانشجویان ما در المپیاد کشوری رتبه‌های یک رقمی کسب کردند.

رئیس دانشگاه پیام نور استان قزوین گفت: ۳۰درصد دانشجویان فارغ التحصیل از مقاطع بالای تحصیلی نیز از دانشجویان دانشگاه پیام نور هستند و کمترین ناهنجاری‌های اخلاقی به ویژه اعتیاد مربوط به دانشگاه پیام نور است.

وی عنوان کرد: قزوین یک استان فرهنگی و مذهبی است که با توجه امنیت موجود در دانشگاه پیام نور، این دانشگاه به عنوان انتخاب اول بیشتر دانشجویان است.

این مسئول بیان کرد: این مزیت فقط در دانشگاه پیام نور وجود دارد که دانشجویان می‌توانند در هر ترم یک میلیون تومان وام دریافت کنند و یک وام ۲۰میلیون تومانی به دانشجویان برای کارهای پژوهشی اختصاص می‌یابد.

وی ادامه داد: دانشجویان می‌توانند پس از فارغ التحصیلی، وام را به صورت اقساطی بازپرداخت کنند و درواقع هر سال تحصیلی دو میلیون تومان وام برای شهریه به دانشجویان متقاضی پرداخت می‌شود.

رئیس دانشگاه پیام نور استان قزوین خاطرنشان کرد: امسال شهریه پیام نور افزایش نداشته است؛ ما پاسخگوی متقاضیان نیستیم و از مسئولین می‌خواهیم که کمک کنند تا رشته‌های کارشناسی ارشد را افزاسش دهیم.

رسولی ادامه داد: محدودیت‌هایی از سوی وزارت علوم برای افزایش رشته در دانشگاه پیام نور ایجاد شده که امیدواریم ۱۰ رشته دیگر هم به مقطع ارشد اضافه شود.

وی یادآور شد: در استان فقط دکترا برای رشته‌های شیمی و علوم سیاسی ظرفیت داریم و امسال هم ۱۳۱نفر برای مقطع ارشد به دانشگاه پیام نور استان قزوین معرفی شدند و همچنین آزمون فراگیر آخر مهرماه آغاز و ثبت نام فقط از طریق سایت سنجش انجام می‌شود.

بودجه جاری ما نسبت به سال گذشته نصف شده است

این مسئول با بیان اینکه شهریه ثابت دانشگاه پیام نور ۹۰۰تا ۵۰۰ هزار تومان است و ۵۰ درصد دانشجویان ما به صورت فراگیر قبول می‌شوند.

رئیس دانشگاه پیام نور استان قزوین با بیان اینکه ۷۲نفر هییت علمی رسمی داریم، گفت: ثبت نام از طریق سوابق تحصیلی تا ۲۸ شهریور ماه مهلت دارد و ما محدودیتی برای پذیرش دانشجو نداریم.

وی یادآور شد: دانشگاه پیام نور مرکز آبیک مجدد فعال و راه‌اندازی شده است که دانشجو می‌پذیرد و سیاست‌های ما قطبی کردن رشته‌ها است چراکه با توجه به شرایط اقتصادی، باید از هزینه‌های مضاعف جلوگیری شود.

رسولی افزود: بودجه جاری ما نسبت به سال گذشته نصف شده است؛ اکنون ۵هزار و ۸۲ نفر دانشجو در مرکز قزوین در ۹۴ رشته تحصیل می‌کنند که به طور کلی در استان ۸هزارو ۳۰۹ نفر دانشجو در ۱۳۷ رشته داریم.

این مسئول بیان کرد: در دانشگاه پیام نور استان ۱۷۰۰ نفر دانشجوی ارشد در ۲۰ رشته  را داریم و همچنین حدود ۱۱۰ مقاله ISI را داریم و ۲۲ طرح پژوهشی ارائه کردیم.

وی با بیان اینکه ۱۶۷میلیون تومان برای طرح‌های پژوهشی اساتید اختصاص دادیم، گفت: متاسفانه در زمینه ارتباط صنعت با دانشگاه خلاء داریم و اقدام موثری در این زمینه صورت نمی‌گیرد و از عدم همکاری صنعت با دانشگاه‌ها گلایه مندیم.

رئیس دانشگاه پیام نور استان قزوین با اشاره به برگزاری کانون‌های فرهنگی، علمی و کرسی‌های آزاداندیشی افزود: از اهداف اصلی ما راه اندازی دوره‌های کارآفرینی و ایجاد ارتباط دانشگاه با صنعت است.

رسولی در پایان اذعان کرد: دبیرخانه دائمی مسابقات کتاب و کتابخوانی کشور در دانشگاه پیام نور دایر است و امسال سه همایش ملی “روانشناسی، تعلیم و تربیت، سبک زندگی”، زمین شناسی و “زبان ادبیات و گفتمان صلح” را برگزار می‌کنیم.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان