۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ابزارهای رسانه‌ای امروز سبک زندگی ما را تغییر داده است
کد خبر: ۳۳۷۵۲۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۶/۲۵ ساعت: ۱۴:۰ ↗ لینک کوتاه

عضو شورای تالیف کتاب تفکر و سواد رسانه‌ای:

ابزارهای رسانه‌ای امروز سبک زندگی ما را تغییر داده است

عضو شورای تالیف کتاب تفکر و سواد رسانه‌ای گفت: امروز صرف نظر از محتوا ابزارهای رسانه‌ای سبک زندگی ما را تغییر داده، درواقع رسانه مانند چاقویی دو لبه است که می‌توان از آن به شیوه‌های متفاوت بهره برد و ذاتا به سرگرم کنندگی تمایل دارد.

ابزارهای رسانه‌ای امروز سبک زندگی ما را تغییر داده است

به گزارش خبرنگار علم و فن‌آوری صبح قزوین؛ حسین حق پناه در نخستین دوره آموزش تدریس کتاب تفکر و سواد رسانه‌ای که ظهر امروز(دوشنبه) در دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: نسل جدید مواجهه با رسانه دارد، بنابراین از دامنه اطلاعات و دسترسی بالایی برخوردار و حتی از آسیب‌های رسانه آگاه است. 

وی ادامه داد: نسل جدید نسل انرژی‌، امید و ابتکار هستند و درمواجهه با دنیای دیجیتال دارای سرعت هستند و از این رو باید توانا باشند، چراکه خطرات برای آن‌ها جدی است. 

عضو شورای تالیف کتاب تفکر و سواد رسانه ابراز کرد: سرمایه اصلی هر رسانه مخاطب است و بدون این عنصر رسانه نمی‌تواند فعالیتی انجام دهد، بنابراین مخاطب شناسی از اهمیت بالایی برخوردار است، البته در دنیای امروز مخاطب سازی در درجه نخست اهمیت قرار دارد.

وی افزود: در رسانه هر مخاطبی از زاویه دید خود مطالب را بررسی و تحلیل می‌کند و توجه به مخاطب ارزشمند است، افزایش افق دید از اهداف سواد رسانه‌ای است.

این مدرس سواد رسانه‌ای عنوان کرد: ما در مواجهه با رسانه به دو دسته فعال و منفعل تقسیم می‌شویم و مخاطب فعال باید میل‌ها و نیازهای خود را بشناسد، درواقع تقویت تفکر انتقادی در مواجهه با رسانه از اهداف سواد رسانه است.

وی ادامه داد: مخاطبان باید نسبت به حقوق خود آگاه بوده و مطالبه‌گری داشته باشند، همچنین آشنایی با حریم خصوصی دارای اهمیت بالایی است.

حق پناه بیان کرد: امروز صرف نظر از محتوا ابزارهای رسانه‌ای سبک زندگی ما را تغییر داده، درواقع رسانه مانند چاقویی دو لبه است که می‌توان از آن به شیوه‌های متفاوت بهره برد و ذاتا به سرگرم کنندگی تمایل دارد.

وی اذعان کرد: مولفه‌های سبک زندگی فارغ از هدف پیام به مخاطب منتقل می‌شود و باید نسبت به این موضوع آگاهی داشت.

عضو شورای تالیف کتاب تفکر و سواد رسانه‌ای ابراز کرد: درکنار سواد رسانه‌ای تربیت رسانه‌ای نیز دارای اهمیت است و باید به آن توجه ویژه داشت. 

انتهای پیام/۶۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان