۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین کاهش ۱۳.۸درصدی طلاق در قزوین و کشف کتیبه تاریخی در امامزاده‌ تاکستان
کد خبر: ۳۳۷۴۷۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۶/۲۳ ساعت: ۱۰:۵۰ ↗ لینک کوتاه

گنجینه‌ای از داغ‌ترین اخبار قزوین در هفته‌‌ای که گذشت؛

کاهش ۱۳.۸درصدی طلاق در قزوین و کشف کتیبه تاریخی در امامزاده‌ تاکستان

هفته گذشته استان قزوین دستخوش وقایع و اتفاقاتی قابل تامل بوده که به اختصار در گنجینه داغ‌ترین اخبار این هفته استان گردآوری شده است.

کاهش ۱۳.۸درصدی طلاق در قزوین و کشف کتیبه تاریخی در امامزاده‌ تاکستان

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ هفته گذشته استان قزوین دستخوش وقایع و اتفاقاتی قابل تامل بوده که به اختصار در گنجینه داغ‌ترین اخبار این هفته استان گردآوری شده است. 

مشکلات کشور با مذاکره حل نمی‌شود/ امریکایی‌ها باید از اریکه ظلم و ستم پایین کشیده شوند

امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه گفت: برخی «بی‌خبران سیاسی» بین آمریکا و اروپا تفاوت قائل‌اند و گمان می‌کنند مشکلات کشور با مذاکره حل می‌شود.

متعهد شده‌ایم کاندیدای خروجی شورا هرکس بود همه به آن تمکین کنیم/ جوان‌گرایی را سرلوحه ‌کار خود قرار داده‌ایم

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان قزوین گفت: علی‌رغم امکان دلبستگی هر کدام از اعضا به کاندیدایی خاص، اما متعهد شده‌ایم که خروجی شورا هر چه بود به آن تمکین کنیم؛ لذا مباحث مطرح شده مبنی بر از پیش مشخص بودن گزینه نهایی برای شرکت در انتخابات، تهمت و دروغ محض است.

آخرالزمان کسانی ثابت‌قدم می‌مانند که به امام زمان(عج) معرفت داشته باشند

مدیر موسسه بیان گفت: کسانی که در کربلا در عشق حسین بن علی سوختند، معرفت به امام داشتند. آخرالزمان کسانی ثابت قدم می‌مانند که معرفت به امام داشته باشند.

اظهارنظر برخی نمایندگان نسبت به ماجرای دختر آبی عجولانه و بدون اطلاعات بود/ با دروغ‌پردازی رسانه‌ها و سلبریتی‌ها برخورد قانونی شود

عضو کمیسیون قضایی مجلس گفت: هر فردی در هر جایگاه و منصبی که فعالیت دارد چه مسئولین باشند و چه رسانه‌ها اگر با انتشار اخبار دور از واقعیت در جامعه ناامنی ایجاد کنند، باید مطابق با قوانین و مقررات و توسط دستگاه قضا و متناسب با جرم با آن‌ها برخورد شود.

کاهش ۱۳.۸درصدی طلاق در سه ماهه نخست امسال/ طرح "تقسیم کار ملی" همه نهادها را پای کار آورده است

مدیرکل امور اجتماعی استانداری قزوین گفت: آمار طلاق در شهر قزوین در سه ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته ۱۳.۸ درصد و در شهرستان آبیک ۲۸ درصد کاهش داشته، اما در شهرستان البرز که فاقد سامانه تصمیم است، آمارها افزایش طلاق را نشان می‌دهد.

تمام راه سیدالشهدا در مسیر کربلا یک عملکرد سیاسی و دینی بود/ سیاست‌بازی، آفت راه مسلمانی است

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در مراسم عزاداری سیدالشهدا در مسجد حضرت مسلم بن عقیل (ع) با اشاره به جایگاه اخلاص در رشد و سعادت آدمی اظهار کرد: بسیاری از بزرگان دینی و اخلاقی ما به واسطه اخلاص به جایگاه بزرگی نزد خداوند و در بین مردم دست پیدا کرده اند.

قزوین؛ مهد تعزیه ایران از دوران حکومت صفوی/ نمایشی تاریخی که با وجود اصالت، همچنان مورد بی‌مهری مسئولان قرار می‌گیرد

تعزیه به عنوان یک هنر نمایشی میدان مناسبی است تا به شرح وقایع تاریخی یک حادثه بپردازد اما این نمایش عظیم با وجود اصالت همچنان مورد بی مهری مسئولان قرار گرفته و در غربت و فراموشی به سر می‌برد.

آمر به معروف باید مختصات فرهنگی جامعه را بشناشد/ اگر از ابتدای انقلاب به فرهنگ توجه می‌شد دشمن تا این حد جلو نمی‌آمد

مجری طرح "چهارشنبه‌های طلایی" گفت: آمر به معروف باید مختصات فرهنگی جامعه را خوب بشناشد، فهم مختصات فرهنگی جامعه یعنی شما ببینید جامعه‌ی ایران اکنون در چه موقعیتی است؟ باید جامعه کنونی را درست بشناسیم، زیرا نمی‌توانیم با دختر دهه هفتاد و هشتادی همانطور برخورد کنیم که با خانم‌های دهه پنجاهی و دهه شصتی برخورد می‌کردیم.

۱۸۲معدن دارای مجوز در قزوین فعالیت می‌کند/ ۱۷ واحد صنعتی در استان آماده افتتاح است

رئیس سازمان صمت استان قزوین گفت: در استان ۱۸۲ معدن دارای مجوز است که بیش از ۸ میلیون تن مواد معدنی از آنها استخراج می‌شود و برای ۱۲۰۰ نفر شغل ایجاد کرده است.

نمایشگاه فروش پاییزه در قزوین برگزار می‌شود

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی استان قزوین از برگزاری نمایشگاه فروش پاییزه به مناسبت بازگشایی مدارس از ۲۲شهریورماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی قزوین خبر داد.

آزاده قزوینی: جوراب‌های مشکی‌ را به علامت عزای حسینی به گردن می‌بستیم/ منافقین با دستکاری نامه‌های ارسالی از ایران القا می‌کردند همسرانمان طلاق گرفته و رفته‌اند

آزاده قزوینی گفت: در دوران سخت اسارت توسل به ائمه اطهار معجزه می‌کرد؛ چراکه به هنگام شکنجه‌های سخت عراقی‌ها، تمام فکر و ذهن ما فقط به صحرای کربلا می‌رفت و به امام حسین(ع) و حضرت زهرا(س) متوسل می‌شدیم.

سیاسی‌بودن هیئات مذهبی به معنای زیر چتر جریان‌های سیاسی رفتن نیست/ پیاده‌رروی اربعین تعزیه‌ی قبل از ظهور است/ هیئت‌ها برای زائربری کربلا به میدان بیایند

در میزگرد صبح قزوین با محوریت عزاداری محرم مطرح شد: سیاسی بودن هیئت به معنای زیر چتر جریان‌های سیاسی رفتن نیست و ما آلوده شدن به بازی‌های سیاسی را تائید نمی‌کنیم، اما منظور رهبری از سکولار نبودن هیئت، بی‌تفاوت نبودن است.

توزیع خدمات دارویی رایگان به مردم مناطق محروم الموت‌غربی

مسئول گروه جهادی شهید حجت اسدی گفت: توزیع خدمات دارویی رایگان به ارزش ۱۰۰ میلیون ریال بین مردم محروم روستاهای الموت غربی از جمله اقدامات انجام شده در دهمین اردوی جهادی گروه شهید حجت اسدی است.

دستگیری اعضای باند سرقت طلا و جواهرات در قزوین

فرمانده انتظامی استان قزوین از دستگیری اعضای باند سرقت طلا و کشف بیش از یک کیلو گرم طلا ی سرقتی و انهدام باند سارقان در قزوین خبر داد.

کتیبه کشف‌شده از امامزاده "ولی" در موزه مردم‌شناسی قرار گرفت

رئیس میراث فرهنگی شهرستان تاکستان گفت: کتیبه کشف شده از امامزاده "ولی" ضیاءآباد در موزه مردم شناسی تاکستان در معرض دید عموم قرار می‌گیرد و بعد از پایان بازسازی شبستان با تعبیه فضایی کتیبه به محوطه شبستان منتقل می‌شود.

تجمع عزاداران حسینی در خیابان شهدای قزوین برگزار می‌شود

ستاد برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی در قزوین اعلام کرد: تجمع بزرگ عزاداران و سوگواران حسینی در تاسوعا روز دوشنبه در خیابان شهدای قزوین برگزار می‌شود.

واحد سفیران اهدای عضو در قزوین راه‌اندازی شد/ نخستین غرفه اهدای عضو در تاسوعا و عاشورا برپا می‌شود

مسئول واحد سفیران انجمن اهدای عضو ایرانیان گفت: اکنون ۱۶هزار سفیر اهدای عضو در کشور وجود دارد و با راه اندازی رسمی واحد سفیران در استان قزوین جذب و فعالیت آنان آغاز شد و باید دانست که تاثیر این افراد در جلب رضایت و فرهنگ‌سازی اهدا از اهمیت بالایی برخوردار است.

دانش‌آموزان قزوینی: شفاف‌سازی شود چرا به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان دعوت نشدیم؟ / مدیرکل آموزش و پرورش: سازمان سنجش پاسخگو باشد

دانش آموز قزوینی گفت: رتبه‌ام در کنکور هزار و اولویت یک تا ۳۳ انتخاب رشته ام، دانشگاه فرهنگیان بود؛ اما برایم جای سوال است که چرا برای مصاحبه دعوت نشدم در حالیکه دوستانم با وجود داشتن رتبه‌ ۱۰هزار و ۱۶هزار جهت مصاحبه دعوت شدند.

۷۰ کانون "سلامت محله" در قزوین فعالیت می‌کند

قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی در امور مشارکت‌های مردمی گفت: کانون‌های سلامت مردمی در راستای ارتقای سطح سلامت و اجتماعی کردن سلامت فعالیت می‌کنند که این تعداد در استان قزوین ۷۰مورد است و انتظار می‌رود تا پایان سال ۹۹به ۱۲۰مورد برسد.

وقتی بازاریان قزوین آستین همت بالا می‌زنند

خیر قزوینی گفت: خدمت و کمک به مردم ممکن است در هر زمانی اتفاق بیفتد، اما محورهای اساسی ما برای یاری مردم مستضعف ماه مبارک رمضان، اعیاد مذهبی، محرم، شروع مدارس و آغاز سال جدید است که به مراتب نام‌های خاصی برای برنامه‌های اجرایی توسط خیرین انتخاب می‌شود.

بیانیه ۲۲۰ تن از اساتید دانشگاه‌های استان قزوین در حمایت از اقدامات قوه قضائیه

در بیانیه اساتید دانشگاه آمده است: اکنون که آیت الله رئیسی با تدبیر رهبری به ریاست قوه قضائیه منسوب شده و در آغاز فعالیت خود، مبارزه بی‌ملاحظه با مفاسد اقتصادی را سرلوحه برنامه‌های خود قرارداده، به گونه ای که علاقه­‌مندان اصلاح و پیشرفت ایران اسلامی را به بازگشت قوه قضائیه به شان و منزلت واقعی خود امیدوار ساخته است.

تشدید مجازات متخلفان درطرح بازگشایی مدارس

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قزوین از آغاز طرح بازگشایی مدارس به منظور پیشگیری از بروز هر گونه تخلف احتمالی توسط عوامل سودجو و فرصت طلب در خصوص لوازم التحریر و اقلام مورد نیاز شروع سال تحصیلی جدید خبر داد.

ارائه خدمات رایگان کشتارگاه‌ها در روز تاسوعا و عاشورا

مدیرکل دامپزشکی قزوین گفت: در ایام تاسوعا و عاشورا کشتار دام در کشتارگاه‌های استان رایگان بوده و عموم مردم می‌توانند دام خود را در شرایط بهداشتی کشتار کنند.

محلات پایین شهر قزوین قربانی بی‌توجهی مسئولان!/ وقتی جیب مناطق محروم؛ محل دخل و خرج محلات مرفه‌نشین می‌شود

راه آهن یکی از مناطق قدیمی و تاثیر گذار در جنوب شهر قزوین است که مورد بی‌مهری‌های فراوانی قرار گرفته و باوجود قدمت و دارا بودن جمعیت زیاد به مشکلاتش آن طور که باید و شاید توجه نشده است.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان