۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین بار مسئولیت در بیانیه "گام دوم انقلاب" بر دوش جوانان است/ اگر برای ولی‌فقیه کم بگذاریم باید جواب شهدا را بدهیم
کد خبر: ۳۳۷۲۹۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۶/۱۱ ساعت: ۱۰:۰ ↗ لینک کوتاه

کارشناس مذهبی در شب دوم محرم:

بار مسئولیت در بیانیه "گام دوم انقلاب" بر دوش جوانان است/ اگر برای ولی‌فقیه کم بگذاریم باید جواب شهدا را بدهیم

کارشناس مذهبی در شب دوم محرم در هیئت حسین جان گفت: بالاترین توصیه شهدا توصیه به امام بود و جایگاه ولی فقیه را خوب فهمیده بودند. بیانیه گام دوم انقلاب را چندبار خوانده ایم و چقدر دنبال تکلیفمان گشته ایم؟ بار مسئولیت در بیانیه گام دوم بر دوش جوانان است.

بار مسئولیت در بیانیه "گام دوم انقلاب" بر دوش جوانان است/ اگر برای ولی‌فقیه کم بگذاریم باید جواب شهدا را بدهیم

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ حجت الاسلام هادی پور در شب دوم محرم در هیئت حسین جان قزوین اظهار کرد: سوره‌های مختلف قرآن همگی نورند اما برخی به جهاتی، نور علی نور هستند، افتخاراتی با خود حمل می‌کنند و عطر و بوی حسین بن علی را می‌دهند مانند سوره فجر.

وی افزود: سوره کهف یاد امام حسین علیه السلام و سربریده اش برای ما یادآوری می‌کند، چون سربریده امام یکی از آیات این سوره را روی نی تلاوت کرد.

این کارشناس مذهبی ابراز کرد: یکی از داستان‌های پر رمز و راز قرآن در همین سوره کهف نهفته است که شاید ما از آن غافل هستیم. باید متوجه باشیم که وقتی قرآن می‌خوانیم، این خدای متعال است که با همه حکمتش برای ما قصه نقل می‌کند.

وی ابراز کرد: عبد من عبادنا و عطای رحمت و علمی از نزد خود خدا تعابیری است که در این سوره برای خضری به کار رفته که آنقدر مرد بزرگی بود که خداوند یکی از پیامبران اولوالعزم خود را برای شاگردی نزد او فرستاد.


هادی پور عنوان کرد: اینکه اگر پیامبر هم شدی مثل موسی متکبر نشوی و طالب علم باشی درس بزرگ داستان موسی و خضر نبی است.

وی ادامه داد: ماجرای موسی و خضر داستانی است که به ما یاد می‌دهد وقتی در محضر ولی خدا هستی نباید رفتار و گفتار او را ساده فرض کنی. حسین بن علی را در زمان خودش جز قلیلی از اصحابش نشناختند، حتی برادرش محمد حنفیه و یک دلیل آن نصحیت امامش برای نرفتن از سوی ایشان است.

این کارشناس مذهبی بیان کرد: سیدالشهدا در مسیر کربلا با برخی حرف زد که زود کلام را متوجه شدند که زهیر نمونه آن است یا ام وهب وسیحی که یک صحنه از امام دید و آن حماسه کربلا را آفرید.

وی عنوان کرد: دوران غیبت صغری امام عصر 69 سال طول کشید که امام در این دوران چهار نائب داشت. ما باید به عنوان غیبت نشینان غیبت کبری بدانیم رفتار امام زمان در انتخاب نوابش چگونه بوده است؟ هر چهار نفر فقیه جامع الشرایط بودند که معصوم نبودند اما اطاعت از آنها واجب بود و این تربیت امام زمان عج الله است، برای زمان غیبت که از نائب او اطاعت کنیم. امامی که برای 69سال چهار نائب دارد مگر می‌شود برای این ایام طولانی نائب نداشته باشد؟

هادی پور بیان کرد: فهمیدن اسرار غیبت صغری رمز تمرین پای رکاب ولی فقیه برای درک ظهور است. بالاترین توصیه شهدا توصیه به امام بود و جایگاه ولی فقیه را خوب فهمیده بودند. بیانیه گام دوم انقلاب را چندبار خوانده ایم و چقدر دنبال تکلیفمان گشته ایم؟ بار مسئولیت در بیانیه گام دوم بر دوش جوانان است.


وی اذعان کرد: برخی می‌گویند امام با حضرت آقا فرق می‌کند؛ این داستان از زمان پیامبر بود که می‌گفتند خدارا قبول داریم اما شمارانه، بی بصیرت‌ها همیشه یک قدم عقب هستند.

این کارشناس مذهبی بیان کرد: کسی که امروز در خط شهدا باشد دنبال کاری می‌گردد که برای انقلاب و نظام مفید باشد و اگر برای ولی فقیه کم گذاشتیم باید جواب شهدارا بدهیم.

هادی پور در پایان گفت: شنیدن امر امام و درعین حال مشغول زندگی شدن دقیقا اهل کوفه شدن است و اگر اهل کوفه نیستیم نگذاریم علی تنها بماند.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان