۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین اعزام کاروان مددجویان قزوین به کربلای معلی
کد خبر: ۳۳۷۲۶۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۶/۹ ساعت: ۱۳:۱۹ ↗ لینک کوتاه

معاون فرهنگی کمیته امداد استان اعلام کرد

اعزام کاروان مددجویان قزوین به کربلای معلی

معاون فرهنگی کمیته امداد استان قزوین گفت: کاروان مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان قزوین که تاکنون به عتبات عالیات نرفته بودند، به سفر کربلای معلی اعزام شدند.

اعزام کاروان مددجویان قزوین به کربلای معلی

حجت الاسلام محمود مولایی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، اظهار کرد: نگاه تفریحی به برنامه‌های اردویی کمیته امداد امام (ره) ظلم در حق کار فرهنگی است.

وی ادامه داد: کار فرهنگی به قدری اهمیت دارد که مقام معظم رهبری در تعبیری زیبا از فرهنگ به مثابه، هوا یاد کردند.

معاون فرهنگی کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: این اردو نیز اگرچه ظاهرش یک سفر است، ولی نباید از محور اصلی آن که زیارت است غافل شد، زیارتی که بُعد رشد تربیتی و معنوی دارد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده اظهارکرد: سال گذشته سه هزار و 894 نفر از مددجویان به اردوی زیارتی و دو هزار و 255 نفر از مددجویان به اردوی آموزشی و تربیتی اعزام شدند.

وی توضیح داد: طی سه ماه تابستان 700نفر از مددجویان تحت حمایت در قالب طرح شوق زیارت به زیارت امام هشتم (ع) مشرف می‌شوند که همه این برنامه‌ها همراه با برنامه‌های آموزشی و فرهنگی اجرا خواهد شد.

مولایی با اشاره به ضرورت‌های کار فرهنگی گفت: یکی از ضرورت‌های مهم جامعه اسلامی ما پرداختن به مباحث فرهنگی است که در مساجد باید انجام شود.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که می‌فرمایند " اگر کارزار فرهنگی از کارزار نظامی مهمتر نباشد کم ارزشتر هم نیست" افزود: وجه تشبیه رهبر بر این اساس است که هر دو موضوع دفاع از نظام و انقلاب را در بر دارد، با این تفاوت که کار نظام دفاع از مرزهای سرزمینی است و کار فرهنگی دفاع از ارزش‌های اسلامی، دینی و مذهبی است از این رو هر دو کار فرهنگی در بعد سخت و در بعد نرم است.

معاون فرهنگی کمیته امداد استان قزوین تصریح کرد: انجام کارهای فرهنگی، ارزشی و دینی از دغدغه‌های رهبری است که جوانان را نسبت به اجرای آن بسیار سفارش کرده‌اند و این مهم نیز در این نهاد باید جدی گرفته شود تا فقر اقتصادی بستری برای فقر فرهنگی نشود.

وی یادآورشد: همین اهمیت است که موجب می شود تا همه برنامه های این نهاد را با رویکرد فرهنگی اجرا کنیم چراکه با ارتقای فرهنگی، زمینه ارتقای مددجو در سایر زمینه ها نیز فراهم می شود.

گفتنی است؛ در این کاروان زیارتی 42 نفر از مددجویانی که تاکنون به سفر زیارتی عتبات عالیات نرفته بودند، توفیق این سفر زیارتی را پیدا کرده اند.

انتهای پیام/۲۰۰۲

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان