۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین ثبت‌نام پیاده‌روی اربعین آغاز شد/ پیش‌بینی افزایش ۳ برابری زائران در سال جاری
کد خبر: ۳۳۷۱۷۰ نویسنده: سیدمحمد خضری تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۶/۲ ساعت: ۱۴:۵۱ ↗ لینک کوتاه

جانشین مدیرکل حج و زیارت استان قزوین:

ثبت‌نام پیاده‌روی اربعین آغاز شد/ پیش‌بینی افزایش ۳ برابری زائران در سال جاری

جانشین مدیرکل حج و زیارت استان قزوین گفت: سال گذشته ۱۸ هزار و ۶۰۳ زائر در قالب ۹ هزار و ۴۲۱ گروه از استان قزوین برای شرکت در پیاده‌روی ثبت‌نام کردند که پیش‌بینی می‌شود امسال آمار زائران به سه برابر افزایش یابد.

ثبت‌نام پیاده‌روی اربعین آغاز شد/ پیش‌بینی افزایش ۳ برابری زائران در سال جاری

سیدمحمد خضری در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ‌وهنر صبح قزوین با اشاره به روند ثبت‌نام زائران اربعین در سامانه سماح اظهار کرد: ثبت‌نام زائران اربعین از روز گذشته (اول شهریور ماه) در سامانه سماح آغاز شده است.

وی افزود: افراد در صورت دسترسی به اینترنت و آشنایی با روند ثبت نام می‌توانند بدون نیاز به حضور در دفاتر زیارتی با مراجعه به آدرسsamah.haj.ir اقدام به ثبت‌نام کنند.

جانشین مدیرکل حج و زیارت استان قزوین عنوان کرد: زائران در صورت عدم دسترسی به اینترنت می‌توانند به دفاتر زیارتی تحت پوشش در استان مراجعه کنند.

خضری بیان کرد: افراد از تاریخ 19 شهریور ماه امسال مصادف با دهم ماه محرم تا هفتم آبان مصادف با سی‌ام ماه صفر بدون نیاز به گرفتن روادید برای زیارت اربعین وارد کشور عراق می‌شوند که مدت اقامت در خاک عراق یک ماه از تاریخ ورود است.

وی عنوان کرد: سال گذشته ۱۸ هزار و ۶۰۳ زائر در قالب ۹ هزار و ۴۲۱ گروه از استان قزوین برای شرکت در پیاده‌روی ثبت‌نام کردند که پیش‌بینی می‌شود امسال آمار زائران به سه برابر افزایش یابد.

فعالیت ۲۴ دفتر زیارتی در سطح استان

جانشین مدیرکل حج و زیارت استان قزوین تصریح کرد: صدور روادید برای زائران اربعین رایگان است و متقاضیان فقط باید مبلغ ۲۵۰ هزار ریال بابت هزینه خدمات درمانی و بیمه‌ای به هنگام ثبت‌نام از طریق درگاه پرداخت الکترونیک سامانه سماح پرداخت کنند.

وی با اشاره به فعالیت ۲۴ دفتر زیارتی در سطح استان تصریح کرد: آبیک، معلم کلایه و بویین زهرا هر کدام یک دفتر همچنین دو دفتر در الوند، یک دفتر در اقبالیه و دو دفتر در تاکستان وجود دارد و مابقی در قزوین فعالیت دارند.

این مسئول تاکید کرد: زائران حتما از طریق سامانه سماح ثبت‌نام کنند؛ چراکه براساس اطلاعیه وزارت کشور از خروج افراد بدون بیمه‌نامه و پرینت آن جلوگیری به عمل می‌آید.

خضری بیان کرد: برای جلوگیری از سوء استفاده افراد سودجو، افراد در صورت مراجعه به هیئات، حسینیه‌ها و تکایا اطمینان حاصل کنند که مشکلی در رفت و آمد نداشته باشند.

مسئول حج استان قزوین با اشاره به آمار زائران در سال جاری عنوان کرد: امسال یک هزار و ۱۲۱ زائر در قالب ۸ کاروان از استان قزوین به سفر حج تمتع مشرف شدند که زمان اعزام زائران از ۲۱ تیرماه تا ۱۵ مرداد ماه بود.

وی در پایان گفت: اولین کاروان زائران حج استان قزوین ۲۰ مرداد مصادف با عید غدیر به کشور بازگشتند و آخرین کاروان نیز ۱۵ شهریور ماه وارد کشور می‌شوند.


انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان