۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین انتخابات نصرت‌آباد قانونی برگزار شده و شوراهای آن قانونی است
کد خبر: ۳۳۷۱۴۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۵/۳۱ ساعت: ۱۳:۵۰ ↗ لینک کوتاه

سرپرست فرمانداری شهرستان البرز:

انتخابات نصرت‌آباد قانونی برگزار شده و شوراهای آن قانونی است

سرپرست فرمانداری شهرستان البرز با اشاره به جریان انفصال نصرت آباد از الوند گفت: برخی بیان داشتند که در اینجا تخلفی صورت گرفته اما تا جایی که من می‌دانم این انتخابات قانونی برگزار شده و شوراهایش هم قانونی است.

انتخابات نصرت‌آباد قانونی برگزار شده و شوراهای آن قانونی است

به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ محمد نصیری در نشست خبری که ظهر امروز(پنج شنبه) با حضور اصحاب رسانه در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد با اشاره به جریان انفصال نصرت آباد از الوند اظهار کرد: در مراجعه شهروندان نصرت آباد به فرماندای جهت پیگیری موضوع، من به آنها گفتم که این کار ساده‌ای نیست و باید شما از راه و روش‌های قانونی موضوع را پیگیری کنید از جمله اینکه مردم مطالبه کنند و معتمدین برای پیگیری به شهرداری مراجعه کرده و موضوع را مطرح کنند چراکه نصرت آباد در ناحیه منفصل شهری واقع شده است؛ لذا باید موضوع از طریق شهرداری پیگیری شود تا شهرداری درخواست شما را لایحه کرده و به شورا ارائه دهد.

وی افزود: به اهالی نصرت آباد گفتم که در مرحله نخست، شورای شهر باید با جدا شدن نصرت آباد از الوند موافقت کند تا در ادامه فرمانداری موضوع را در حوزه تقسیماتی پیگیری کند.

سرپرست فرمانداری شهرستان البرز تصریح کرد: پس از آن طوماری از امضای ۳۰۰-۴۰۰ نفر آماده و به فرمانداری وقت تحویل داده شد که فرماندار سابق هم برای من نوشت که پیگیری کنید ما نیز نامه را به شهرداری ارجاع دادیم و شهرداری نامه را به شورای شهر تحویل داد.

وی عنوان کرد: دوره چهارم شورای شهر مصوب کرد که با جدا شدن نصرت آباد از الوند موافق هستند؛ همین مصوبه شورا به استانداری جهت پیگیری ارائه شد که در روند اداری قرار گرفت.

دهیاری روستای نصرت آباد انتخاب شده است

نصیری بیان کرد: موضوع در استانداری پیگیری شد تا نزدیک به برگزاری انتخابات بود که گفتند ما می‌خواهیم انتخابات را به صورت مستقل برگزار کنیم تکلیف ما چیست؟ که استانداری مطالبات آنها را پیگیری کرد و طرح در کارگروه زیربنایی بود؛ زیرا نصرت آباد باید از ناحیه شهری الوند جدا می‌شد که این کارگروه با اکثریت آرا موضوع را قبول کرد و به شورای برنامه ریزی و توسعه استان فرستاد که آنجا هم مورد پذیرش قرار گرفت.

سرپرست فرمانداری شهرستان البرز اضافه کرد: در ادامه معاون سیاسی وقت استاندار وقت نامه‌ای به معاون سیاسی وزیر کشور نوشت که با توجه به اینکه شورای برنامه ریزی و توسعه استان با جداسازی و انفصال نصرت آباد از الوند موافقت کردند ما می‌خواهیم که در نصرت آباد به عنوان یک روستا انتخابات مستقلی برگزار کنیم لذا برای اینکار لازم است که شما کد روستایی دهید.

وی تصریح کرد: دو سه روز قبل از انتخابات، نصرت آباد به عنوان روستای مستقل اعلام شد و کد به ما دادند و برای برگزاری انتخابات کاندیداها ثبت نام کردند و در نهایت انتخابات برگزار شد و تا به امروز این شورا به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

نصیری عنوان کرد: این کل ماوقع بود اما برخی گفتند که در اینجا تخلفی صورت گرفته اما تا جایی که من می‌دانم این انتخابات قانونی برگزار شده و شوراهایش هم قانونی است و اینجا اکنون روستا شده و هر ماه ۱۵۰ تا ۱۶۰ میلیون سرانه ارزش افزوده واریز می‌شود و اقدامات زیادی انجام شده است.

وی در پایان گفت: این روندی بود که من بیان کردم و دهیاری این روستا هم معرفی شده و تا انجام مراحل قانونی هم اکنون سرپرست تعیین شده که این روستا را اداره می‌کند.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان