۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین پروژه "دال‌گذاری" کانال بلوار مدرس بدون اطلاع شورای شهر انجام گرفت
کد خبر: ۳۳۷۱۴۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۵/۳۱ ساعت: ۱۳:۳۴ ↗ لینک کوتاه

عضو شورای شهر در مصاحبه با صبح قزوین:

پروژه "دال‌گذاری" کانال بلوار مدرس بدون اطلاع شورای شهر انجام گرفت

عضو شورای شهر قزوین گفت: سرپوشیده کردن کانال آب بلوار مدرس و قرار دادن مبلمان در آن ضرورت ندارد و هیچ بوی نامطبوعی از آن احساس نمی‌شود و من با این طرح مخالفم؛ این طرح بدون اطلاع و نظرخواهی از شورای شهر اجرا می‌شد.

پروژه "دال‌گذاری" کانال بلوار مدرس بدون اطلاع شورای شهر انجام گرفت

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ سرپوشیده کردن کانال آب بلوار مدرس قزوین موضوعی بود که چندی پیش توسط یکی از رسانه‌های استان مورد بررسی قرار گرفت و در آن دلایل مخالف و موافق با این پروژه بیان شد.

بلوار مدرس از قدیمی‌ترین خیابان‌های قزوین بوده و مورد علاقه شهروندان است و قدم زدن در آن خاطراتی را یادآور می‌کند.

اما اکنون سرپوشیده کردن کانال آب عبور شده از این بلوار در حال اجرا بوده و دلیل اصلی نیز بوی نامطبوع برآمده از این کانال است.

برای بررسی بیشتر موضوع را از یکی از اعضای شورای شهر قزوین جویا شدیم.  

مهدیه قافله‌باشی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین در این باره اظهار کرد: شهرداری در بلوار مدرس پروژه‌ای را به‌عنوان دال گذاری با هزینه 450میلیون تومان هزینه کرده است.

وی ادامه داد: این بلوار از زیباترین و اصیل‌ترین خیابان‌های قزوین است و در طول آن کانال آبی قرار دارد که در هیچ یک از فصل‌های سال بوی نامطبوع ندارد، در این طرح شهرداری قسمتی از رود سرپوشیده شده و مبلمان و نورپردازی در آن قرار داده می‌شود که موافقین و مخالفینی دارد.

بلوار مدرس از منظر شهری خوبی برخوردار است

عضو شورای شهر قزوین ابراز کرد: اکنون سرپرست شهرداری توقف پروژه را اعلام کرده است و بناست موضوع در کمیسیون شهرسازی شورای شهر بررسی شود؛ البته پیش از این شورای شهر هیچ اطلاعی از اجرای این پروژه نداشته و بلوار بدون هماهنگی و نظر کمیسیون‌های تخصصی شورا درحال اجرا بوده است.

وی تاکید کرد: ما خواهان این هستیم که طرح‌هایی که در شهر اجرا می‌شوند حتما با هماهنگی و نظر کمیسیون‌های تخصصی شورا باشد، این طرح نخستین پروژه‌ای نیست که در آن نظر شورا پرسیده نمی‌شود و صرفا در برخی موارد خاص موضوعات به شورا ارجاع داده می‌شود.

این مسئول بیان کرد: مردم از ما به‌عنوان نمایندگان خود توقع پاسخگویی دارند، بنابراین لازم است تصمیماتی که در آن مردم به‌نوعی منتفع هستند از کانال شورا و کمیسیون‌های تخصصی عبور کند.

وی با اشاره به مخالفت برای اجرای پروژه بلوار مدرس عنوان کرد: من از مخالفان اجرای پروژه پوشیده شدن بلوار مدرس هستم، چرا که در آن محل آب روان وجود داشت و بوی  نامطبوعی نیز استشمام نمی‌شد.

قافله باشی ادامه داد: بلوار مدرس به‌عنوان خیابان اصیل قزوین از منظر شهری خوبی برخوردار است و حفظ آن به همین شکل به حفظ هویت شهری کمک بسیاری می‌کند؛ همچنین باتوجه به نزدیکی به بوستان ملت به مبلمان شهری و فضای سبز بیشتر در این محل نیازی نیست.

وی گفت: بوستان ملت در نزدیکی بلوار مدرس از قدیمی‌ترین و اصیل‌ترین بوستان قزوین است و دارای پوشش گیاهی و مساحت خوبی است و شهروندان و مسافران از آن بهره‌مند می‌شوند و نیاز به مبلمان شهری را در این منطقه تامی می‌کند و نیاز به سرپوشیده کردن کانال آب عبور شده در بلوار نیست.

انتهای پیام/6006

         

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان