۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین استان قزوین نیازمند مدیرکلی بومی و آشنا با ظرفیت‌های استان است
کد خبر: ۳۳۷۰۹۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۵/۲۹ ساعت: ۱۲:۴۰ ↗ لینک کوتاه

درخواست خانه‌ی مطبوعات قزوین از وزیر فرهنگ و مسئولان؛

استان قزوین نیازمند مدیرکلی بومی و آشنا با ظرفیت‌های استان است

بر این باوریم که مدیریت دستگاه فرهنگی این استان، به‌ویژه همکاری و همراهی با رسانه‌ها نیازمند مدیریت فردی است که با رسانه‌های استان، شخصیت‌ها و چهره‌های آن، توانمندی‌ها، اثرگذاری‌ها و ظرفیت‌های آن آشنا باشد و این انتظار از وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی بود که قزوین را به مدیرکلی بومی و آشنا به ابعاد مختلف این استان بسپارد.

استان قزوین نیازمند مدیرکلی بومی و آشنا با ظرفیت‌های استان است

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ طی روزهای گذشته محمدحسین اسماعیلی با صدور حکمی از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد به عنوان مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین معرفی شد.

پیش از وی حجت الاسلام حسینی سکاندار شش ماهه اداره کل ارشاد بود که به دلیل برخی تخلفات که پرونده وی در دادگاه روحانیت تهران درحال رسیدگی است مجبور به استعفا شد.

اسماعیلی پیش از این به عنوان معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تهران مشغول به خدمت بود، ریاست اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان ورامین و مدیر فرهنگسرای رازی و مدیریت هنرستان موسیقی تهران از جمله سوابق فرهنگی مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین است.

حال انتخاب یک مدیر غیربومی برای حوزه فرهنگ و ارشاد استان قزوین، زمینه انتقاد اهالی فرهنگ و رسانه را فراهم کرده است. خانه‌ی مطبوعات استان قزوین با انتشار بیانیه ای انتقاد خود را به این انتخاب اعلام کرد.

بسم الله الرحمن الرحیم
در این بیانیه آمده است: عرصه فرهنگ و هنر، بدون شک حوزه‌ای مهم، حساس و اثرگذار است. حوزه‌ای که همواره مدیریت آن محل دغدغهٔ مصلحان و اندیشمندان نیز بوده است. امروز برای استانی با ظرفیت‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی، تاریخی و تمدنی گسترده، مدیرکلی غیر بومی انتخاب شده است.

 انتخابی که علی‌رغم مخالفت نمایندگان استان قزوین در مجلس شورای اسلامی و بسیاری از دغدغه‌مندان استان صورت گرفته و این پرسش را در ذهن به وجود می‌آورد که مگر در استان قزوین قحط‌الرجال بوده و مدیری توانمند و آشنا با تمامی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری این استان پیدا نمی‌شود؟

این بیانیه می‌افزاید: بر این باوریم که مدیریت دستگاه فرهنگی این استان، به‌ویژه همکاری و همراهی با رسانه‌ها نیازمند مدیریت فردی است که با رسانه‌های استان، شخصیت‌ها و چهره‌های آن، توانمندی‌ها، اثرگذاری‌ها و ظرفیت‌های آن آشنا باشد. و این انتظار از وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی بود که قزوین را به مدیرکلی بومی و آشنا به ابعاد مختلف این استان بسپارد.

فرهنگ و هنر این استان قرار نیست فرصت‌سوز مدیرانی باشد که نیاز به دوازده‌ماه دورهٔ آموزشی قزوین شناسی دارند.

خانهٔ مطبوعات استان قزوین همچون دیگر دغدغه‌مندان فرهنگی و هنری استان قزوین مجدداً بر نیازمندی این حوزه به مدیریت بومی و رشدیافته در همین استان تأکید کرده و از مسؤولان می‌خواهد، این مسئله مهم را مدنظر قرار دهند.

والسلام علی من التبع الهدی

خانه‌ی مطبوعات استان قزوین

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان