۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین  آزادی ۴زندانی جرائم غیرعمد به مناسبت عید سعید غدیرخم
کد خبر: ۳۳۷۰۸۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۵/۲۸ ساعت: ۱۴:۲۶ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل اوقاف استان قزوین خبر داد

 آزادی ۴زندانی جرائم غیرعمد به مناسبت عید سعید غدیرخم

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین از آزادی ۴ زندانی جرائم غیرعمد در عید غدیر خم خبر داد و گفت: این کار با هدف حمایت از خانواده‌های زندانیان نیازمند در سراسر کشور انجام می‌شود که در قالب این طرح، زندانی جرائم غیر عمد مالی در روز عید غدیر آزاد می‌شوند.

 آزادی ۴زندانی جرائم غیرعمد به مناسبت عید سعید غدیرخم

حجت‌الاسلام سیدمصطفی مجیدی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: امسال همزمان با دهه ولایت برنامه‌های مختلفی توسط اوقاف و امور خیریه استان قزوین در حال اجراست.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با بیان اینکه ویژه برنامه‌های عید غدیرخم در 65بقعه متبرکه و آستان مقدس امامزادگان اجرایی می‌شود، تصریح کرد: در این ایام همچنین مراسم اطعام نیازمندان نیز برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه جشن‌های عید غدیر و دهه ولایت با عنوان «جشن علوی اکمال دین نبوی» برگزار می‌شود، اضافه کرد: همچنین در ۶۵ بقعه مجری طرح جشن غدیر، مجموعه نمایشگاهی «غدیر که شامل 12عدد تابلو است که شبهات غدیر را جواب داده است، برگزار شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه قرائت خطبه غدیر در بقاع متبرکه، برگزاری مسابقه طرح حافظان غدیر، تجلیل از واقفان، شعرا و نویسندگان و پژوهشگران غدیر، تجلیل از اسامی با نام و کنیه امیرالمومنین(ع) نیز از برنامه‌های اجرایی در این ایام است.

وی افزود: برگزاری کاروان‌های شادی در بقاع متبرکه، غبارروبی مزار شهدا، ایستگاه صلواتی، تجلیل از خادمان سادات بقاع متبرکه و اطعام فقرا نیز از دیگر برنامه‌های اجرایی به مناسبت عید غدیرخم است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در ادامه از اجرای طرح آزادسازی نیازمندان همزمان با این دهه مبارک خبر داد و افزود: این کار با هدف حمایت از خانواده‌های زندانیان نیازمند در سراسر کشور انجام می‌شود.

آزادی زندانیان جرائم غیرعمد
وی عنوان کرد: در قالب این طرح زندانیان متأهل و فاقد جرائم فساد اخلاقی، اعتیاد و جرائم غیر عمد مالی و زندانیانی که مرتکب جرائم غیر عمد و از سال ۱۳۹۰ در زندان به سر می‌برند آزاد خواهند شد،.

این مسئول گفت: به همت اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین و با همکاری دستگاه‌های مرتبط چهار زندانی جرائم غیرعمد با شرایط فوق شناسایی و همزمان با عید ولایت عید سعید غدیرخم از محل موقوفات منطبق آزاد خواهند شد که امیدواریم با این کار و با مشارکت خیرین زمینه آزادسازی تعداد بیشتری از زندانیان را فراهم سازیم.

مجیدی با بیان اینکه طرح آزادی زندانیان ویژه عید غدیر در قالب دو مرحله انجام و پس از اجرای طرح مرحله نخست آزادی زندانیان نیازمند مقدمات اجرای دومین بخش آغاز می‌شود، تصریح کرد: این طرح شامل زندانیان بدهکار پرداخت مهریه نخواهد بود و صرفا برای زندانیان بی‌بضاعت و نیازمندی است که در حال سپری کردن دوران محکومیت خود هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با اشاره به اینکه خیرین قزوینی همواره در کمک به نیازمندان پیشگام بوده و زنجان شهر خیرین و کریمان نام دارد، افزود: خیرین قزوین همچون سایر نیکوکاران و دیگر هموطنان کشور در صورت تمایل می‌توانند کمک‌های خود را برای اجرای طرح آزادی زندانیان جرائم غیر عمد به شماره‌کارت بانکی ۶۲۸۰۲۳۱۳۸۰۰۱۸۰۰۱ به نام «آزادی زندانیان جرائم غیرعمد» یا حساب شماره ۱۴۰۰۵۲۷۹۳۳۷ بانک مسکن به نام سازمان اوقاف و امور خیریه واریز کنند.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان