۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین اجرای طرح "رسم ابرار" نیازمند اطلاع‌رسانی و تبلیغات گسترده است/ مسئولان رسیدگی به اقشار محروم را جزو اولویت‌های خود قرار دهند
کد خبر: ۳۳۷۰۷۸ نویسنده: حامد کبودوند تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۵/۲۸ ساعت: ۱۴:۵۰ ↗ لینک کوتاه

کارشناس فرهنگی در مصاحبه با صبح قزوین:

اجرای طرح "رسم ابرار" نیازمند اطلاع‌رسانی و تبلیغات گسترده است/ مسئولان رسیدگی به اقشار محروم را جزو اولویت‌های خود قرار دهند

کارشناس فرهنگی گفت: مسئولان باید اولویت برنامه‌های خود را برای کسانی بگذارند که صدایشان کمتر شنیده می‌شود؛ چراکه متاسفانه سخنان اقشار برخوردار بیش از سایرین شنیده می‌شود.

اجرای طرح "رسم ابرار" نیازمند اطلاع‌رسانی و تبلیغات گسترده است/ مسئولان رسیدگی به اقشار محروم را جزو اولویت‌های خود قرار دهند

حامد کبودوند در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ‌وهنر صبح قزوین با اشاره به ضرورت رسیدگی به حال نیازمندان و تلاش برای رفع مشکلات اقشار محروم جامعه اظهار کرد: اقدام معاونت فرهنگی سازمان بسیج در اجرای طرح "رسم ابرار" کار بسیار ارزشمندی است؛ لذا لازم است تا اطلاع رسانی و برنامه‌ریزی بیشتر و بهتری برای اعلام این فراخوان جهت دعوت عموم مردم برای پیوستن به این پویش صورت گیرد.

وی افزود: با توجه به عشق و علاقه وافر مردم ولایتمدار ایران به اهل بیت(ع) و به ویژه امام علی(ع) قطعا با اطلاع رسانی گسترده، تعداد زیادی از علاقمندان به این طرح می‌پیوندند.

این کارشناس فرهنگی تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های اصلی انقلاب اسلامی، بحث محرومیت‌زدایی و خواستگاه مستضعفین در جهان است؛ بنابراین ضرورت توجه به نیازهای اولیه اقشار مختلف از جمله مستضعفین جزو آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به ضرورت الگوبرداری جوانان جهادی از سیره اهل بیت(ع) در رسیدگی به محرومین عنوان کرد: با توجه به پیام اخیر مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب که بار اصلی انقلاب را بر دوش جوانان گذاشتند؛ حضور جوانان در عرصه‌های مختلف از جمله مباحث اجتماعی ضرورت پررنگ‌تری یافته است.

کبودوند بیان کرد: حضور جوانان در فعالیت‌های جهادی بالاخص در حوزه خدمات اجتماعی هم یک تمرین خودسازی و ارتقای معرفت نفس است و هم می‌تواند مودت و محبت بین اقشار مختلف جامعه ایجاد کند و اعتماد اقشار را به آرمان‌های جمهوری اسلامی و شعارهای انقلاب پررنگ‌تر سازد.

وی با اشاره به تاکید ائمه معصومین(ع) نسبت به اطعام فقرا و نیازمندان گفت: با تکیه بر آموزه‌های دینی می‌توان دو موضوع را برداشت کرد، نخست آنکه خداوند متعال در سوره حج یکی از نشانه‌های تقوا را بزرگداشت شعائر الهی عنوان کردند که یکی از مصادیق آن نهادینه کردن مناسبت‌های خاص در ذهن و خاطر مردم است که از ویژگی‌های آن برگزاری جشن‌ها و اطعام‌ها بوده است.

مسئولان باید از درد محرومان جامعه مطلع شوند

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین تصریح کرد: اصرار و توصیه ائمه بزرگوار براین اساس بوده که اقشار مختلف همدلی و محبت خود را به یکدیگر در این ایام خاص بیش از پیش نشان دهند و فضای جامعه اسلامی را ارتقاء دهند.

وی عنوان کرد: مسئولان پیش از آنکه اقدام خاصی برای رفع محرومیت‌زدایی در جامعه انجام دهند؛ باید در ابتدا مشکلات و فضای شکاف طبقاتی را درک کنند؛ اینکه مسئولی از همه امکانات برخوردار باشد اما اطلاعی از وضعیت سخت اقشار پایین دست جامعه نداشته باشد یک فاجعه است.

کبودوند تصریح کرد: پخش تصاویری از منزل مقام معظم رهبری یا حسینیه امام خمینی(ره) و پوشش مقام رهبری حاکی از سادگی و هم‌طرازی ایشان با حداقل دهک‌های جامعه است؛ این امر نشان می‌دهد که دغدغه رهبری این است که خود را با طبقه پایین جامعه هماهنگ و همراه کنند.

وی در ادامه گفت: مسئولان باید پیش از هر چیزی در این راستا قدم بردارند تا با درک مشکلات خانواده‌های محروم، از درد آنها مطلع شوند و در ادامه راهکار و درمان را ارائه کنند.

این کارشناس فرهنگی در پایان بیان کرد: مسئولان باید اولویت برنامه‌های خود را برای کسانی بگذارند که صدایشان کمتر شنیده می‌شود؛ چراکه متاسفانه سخنان اقشار برخوردار بیش از سایرین شنیده می‌شود این در حالی است که مشکلات و اعتراضات افراد کم برخوردار و محروم کمتر بیان می‌شود که مسئولان باید بدین مسئله توجه کنند.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان