۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین مدیر عامل ایران خودرو امروز برکنار می‌شود/ واگذاری چابهار و بوشهر صحت ندارد
کد خبر: ۳۳۷۰۷۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۵/۲۸ ساعت: ۱۳:۴۲ ↗ لینک کوتاه

ربیعی در نشست خبری:

مدیر عامل ایران خودرو امروز برکنار می‌شود/ واگذاری چابهار و بوشهر صحت ندارد

سخنگوی دولت گفت: مدیر عامل ایران خودرو امروز به دلیل تغییر قیمت برکنار می‌شود و آقای علی آبادی جایگزین می‌شود.

مدیر عامل ایران خودرو امروز برکنار می‌شود/ واگذاری چابهار و بوشهر صحت ندارد

به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ،علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری خود با اصحاب رسانه گفت: هفتگی خود با تبریک عید غدیر گفت: صلح و صفا دو قلو‌های عید غدیر، عید ولایت هستند. اکنون ما با دو ۲۸ مرداد مواجه هستیم، یکی ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ که امروز یادآور رنج‌هایی است که آن روزگار به ملت ایران وارد می‌شد و دوم هم ۲۸ مرداد سال ۱۳۵۸ را داریم که کمتر به آن پرداخت شده است.

او بیان کرد: اولین ۲۸ مرداد درک صحیح مسائل بین الملل برای نسل‌های جدید را در پی خواهد داشت و دومی هم برای به یادآوری آنچه بر این ملت رفته است.

ربیعی افزود: موضوع دیگر هفته دولت است که مناسبت آن به سبب انفجار دفتر نخست وزیر بود که ناشی از تروریسم کور بود، تروریست‌ها می‌خواستند با توسل به این ترورها، نهاد دولت را برای همیشه از بین ببرند، اما نهاد دولت ریشه دارتر از چیزی بود که تروریست‌ها تصور می‌کردند.

سخنگوی دولت بیان کرد: ما از شکنندگی در بازار و اقتصاد کشور عبور کردیم و به سمت تعادل مثبت حرکت خواهیم کرد و شاخص‌های مختلف اقتصادی بهبود پیدا کرده اند.

او ادامه داد: این در حالی است که فشاری که آمریکا در ماه‌های اخیر به ایران وارد کرد حتی کشور‌های با ثبات اقتصادی و بهره‌مند از رشد اقتصادی بالا را هم دستخوش تغییر و نقصان اقتصادی می‌کرد، شما ببینید گاهی با دو توئیت، بازار یک کشور متلاطم می‌شود.

ربیعی با بیان اینکه ما در کنار مردم از این مرحله عبور کردیم تصریح کرد: در آستانه هفته دولت می‌گویم که دولت، رنج و مشکلات زندگی مردم را درک می‌کند و تمام تلاش خود را برای از میان برداشتن مشکلات زندگی مردم به کار گرفته است.

سخنگوی دولت بیان کرد: علایم ثبات بازار، ثبات ارز، بازار بورس، رشد تجارت خارجی، رشد تولید، پیشی گرفتن صادرات بر واردات و کم شدن وابستگی بودجه به نفت، همگی نشانه‌های خوبی است که شاهد آن هستیم.

او با بیان اینکه هر کسی در شفافیت کار می‌کند، دولت او را روی چشمش می‌گذارد، گفت: در سال ۹۲ حقوق هیات مدیره‌ها را چهل درصد کاهش دادیم، من حقوق هیات علمی میگیرم، و اضافه کارم را هم دولت هنوز نداده است، در خارج سایتی راه اندازی شده که از داخل به آن پول می‌دهند تا جعل سازی کند.

سخنگوی دولت تاکید کرد: افزایش قیمت خوردو قانونی نبوده و باید بررسی شود که آیا اشتباه نرم افزاری یا خطای شخصی بوده است، مدیرعامل ایران‌خودرو چون عمدی و بدون هماهنگی قیمت را افزایش دادند، امروز برکنار می‌شود و آقای علی آبادی مدیرعامل خوردو می‌شود.

ربیعی در پاسخ به سوالی پیرامون همکاری منطقه ویژه لوتوس روسیه با ایران، اظهار کرد: برخی گفتند ما چابهار و بوشهر را به روسیه و هند واگذار کرده‌ایم که حرف درستی نیست، ما یک قرارداد با هند داریم که در راستای قرارداد چابهار بین ایران، افغانستان و هند است و با ۱۸۵ میلیون دلار به روش BOT یک شرکت هندی فاز یک بندر شهید بهشتی را مورد بهره برداری قرار می‌دهد که روی اشتغال چابهار به ما کمک می‌کند.

وی افزود: بحث واگذاری بنادر اصلا مطرح نیست و یک جریانی در خارج از کشور که قبلا بحرین را واگذار کردند، این موارد را مطرح می کنند.

سخنگو دولت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به اینکه رئیس جمهور دستور مداخله بانک مرکزی در بازار ارز فردایی را صادر کرده‌اند و معاون سابق ارزی بانک مرکزی و جمعی از متهمان به همین دلیل محاکمه می‌شوند، چرا ایشان مسئولیت این اقدام را بر عهده نمی‌گیرند؟ بیان کرد: از زحمات آقای سیف و احمد عراقچی سپاسگزاریم، اینها از مدیران پاک هستند.

سخنگوی دولت در خصوص قانون منع به کارگیری بازنشستگان، عنوان کرد: کسانی که ۴۰ سال کار کردند و مدیر نشده باشند، دیگر مدیر نخواهند شد تا فرصت برای بالا آمدن نیروهای جوان باشد. عمل به قانون وظیفه دولت است و اگر جایی هم تخلفی صورت گرفته باشد با آن برخورد میکنیم.

ربیعی همچنین در پاسخ به سوالی پیرامون وضعیت حضور زنان در ورزشگاه‌ها، گفت: اولا باید بگویم که الزام فیفا برای همه کشورهای عضو فیفا است و فقط ایران را شامل نمی شود. پروژه‌ های اجتماعی مسائل خودش را دارد ولی نکته این است که باید این مساله را با رعایت فرهنگ و موازین موجود حل کنیم.

وی ادامه داد: در معابر و مکان‌های مشخص ورزشگاه‌ها اقداماتی صورت می‌گیرد که در بازی‌های ملی شاهد حضور بانوان در ورزشگاه باشیم. آرام آرام می توان به سمت رفتاری منطقی حرکت کنیم.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی پیرامون نامه نگاری صورت گرفته و انتقاد دو روحانی از یکدیگر، بیان کرد: متاسفم از این قبیل مجادلات که نه به نفع جامعه است و نه مسأله و مشکلی از مردم را حل می کند. صرفا می توان این موضوع را نظر شخصی دانست و یقین دارم روحانیت یکی از ارکان جامعه است. روحانیت جایگاه بالایی در کشور دارد، جایگاه روحانیت به رغم همه بدخواهان در میان مردم از اهمیت بالایی برخوردار است.

ربیعی گفت: هرگونه مطلب و مجادله‌ای که روند باهم بودن و درکنار هم بودن برای عبور از مشکلات فعلی جامعه را بهم ریزد مناسب نیست و صرفا آن را بیان نظرات شخصی فردی محترم تلقی می کنیم.

او با تاکید بر اینکه امروز نقد دولت به ثواب تبدیل شده، افرود: به برکت انقلاب خیلی چیزهایی که آرزویشان را نسل‌های قبل داشتند داریم، علی رغم نقد، آزادی بیان در کشور وجود دارد، باید به رسانه های مکتوب آزادی بیشتری دهیم و نباید مرجعیت خبر را به رسانه های خارج دهیم.

ربیعی در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگارن جوان، مبنی بر ازینکه با توجه به قانون تشکیل وزارتخانه میراث فرهنگی شنیده می‌شود که دولت نامه اعتراضی خود را به شورای حل اختلاف قواعد ارسال کرده است، آیا این موضوع صحت دارد، گفت: دولت موافق تشکیل وزارت خانه جدیدی نبوده و ما در وزارت بازرگانی برای مدیریت بازار، تشکیل این وزارتخانه را نیاز دیدیم.

سخنگوی دولت گفت: تشکیل وزارت خانه میراث فرهنگی برای دولت بار مالی دارد، مقرر شد تا آقای امیری معاون امور مجلس این موضوع را از دولت پیگیری کنند؛ اجازه بدهید این پیشنهاد قبول شود و بعداً درباره وزیر پیشنهادی آن صحب کنیم.

او افزود: قطعاً آقای مونسان فرد شایسته و لایقی هستند، خوشبختانه به رغم همه مشکلاتی که ایجاد شده، تعداد گردشگر بومگردی کشورمان نسبتا خوب بوده و رونق گرفته، همچنین منبع درآمد بسیار خوبی برای زندگی روستاییان شده است. از نظر دولت آقای مونسان مدیر موفقی بوده است.

ربیعی در پاسخ به سوالی در خصوص مذاکره با آمریکا، گفت: تنها کانال ارتباط ما با آمریکا سفارت سوییس است و من به صورت رسمی این را اعلام می‌کنم، آمریکایی‌ها باید اول تروریسم اقتصادی را بردارند، بعد در مورد مذاکره تصمیم می‌گیریم، تصور اینکه بعد از سه ماه ایران از بین می‌رود را به اروپایی‌ها هم منتقل کرده بودند و جلسه می‌گذاشتند که چه کسی بیاید ایران را اداره کند.

سخنگوی دولت اظهار کرد: ما حساب امارات و عربستان را از آمریکا جدا می‌دانیم، تفاهم‌های دو جانبه را مدنظر بوده و آمادگی داریم، علائم خوبی را از برخی کشور‌های منطقه احساس می‌کنیم، هزینه انرژی بردن ارزان را نباید مردم محروم منطقه بدهند، ایران خود را مسئول امنیت تنگه هرمز می‌داند.

ربیعی در پاسخ به سوالی پیرامون عدد مطرح شده برای طراحی خودروی پژو ۲۰۶ صندوق دار، اظهار کرد: در مورد رقم عنوان شده برای طراحی صندوق عقب خودرو، این مساله برای دولت ما نبوده است.

سخنگوی دولت همچنین درباره ادعای یکی از رسانه‌های خارجی درباره بازداشت فردی به اسم مازیار ابراهیمی در وزارت اطلاعات و اتهام‌های وارد شده به وزارت اطلاعات اظهار کرد: این اتفاق در این دولت رخ نداده است، اطلاعات کلی که در این زمینه دارم این است که به جز یک مورد در بقیه موراد کار کارشناسی صورت نگرفته است، همان موقع از این افراد دلجویی و عذرخواهی شده است، کارشناسان ضدجاسوسی در این پرونده نبودند و کارشناسان دیگری در این پرونده دخیل بودند.

انتهای پیام/1404

منبع:باشگاه خبرنگاران

 
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان