۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین "اِیت"، پروژه‌ای با هدف تالیف کتاب‌هایی با فرهنگ اسلامی/ ۷۰۰ نوزاد در مرکز درمان ناباروری جهاد متولد شدند
کد خبر: ۳۳۷۰۶۸ نویسنده: فرشاد پیله‌چی تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۵/۲۸ ساعت: ۸:۴۰ ↗ لینک کوتاه

رئیس جهاد دانشگاهی قزوین مطرح کرد

"اِیت"، پروژه‌ای با هدف تالیف کتاب‌هایی با فرهنگ اسلامی/ ۷۰۰ نوزاد در مرکز درمان ناباروری جهاد متولد شدند

رئیس جهاد دانشگاهی قزوین گفت: پروژه‌‌ی "اِیت" یکی از این دو پروژه است که هدف آن تالیف کتاب‌هایی با فرهنگ اسلامی و انتشار آن در کشورهای منطقه است.

"اِیت"، پروژه‌ای با هدف تالیف کتاب‌هایی با فرهنگ اسلامی/ ۷۰۰ نوزاد در مرکز درمان ناباروری جهاد متولد شدند

فرشاد پیله‌چی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: رهبر انقلاب در دیدار ائمه جمعه مسئولان دولتی را به توجه به مجموعه‌های جوان همچون جهاد دانشگاهی دعوت کردند، زیرا کارسپاری و توجه به جوانان نیاز ما را به بیگانگان کاهش خواهد داد.

وی افزود: رهبری در این دیدار به گله‌مندی مجموعه‌های جوان از مسئولان اشاره کردند، مجموعه جهاد دانشگاهی نیز این آمادگی را دارد که در صورت تمایل مجموعه‌های دولتی، در حوزه‌های مختلف همکاری‌هایی داشته باشد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین با اظهار اینکه علاوه بر رفع نیازهای روزانه، باید به فکر گام دوم انقلاب هم باشیم، گفت: طبق گفته‌ی رهبری پیشبرد انقلاب در 40 سال گذشته را مدیون جوانان مومن بودیم و باید در ادامه‌ی راه نیز به جوانان دانا، توانمند و دارای ظرفیت تکیه کنیم.

این مسئول اضافه کرد: جوانان توانمند نیاز به فضایی برای رشد و بالندگی دارند و ما در جهاد دانشگاهی استان قزوین برنامه‌ای جدی برای تربیت مدیران آینده و آمادگی سرمایه‌های انسانی نظام داریم.

پیله‌چی با اشاره به اینکه برای رشد نیروها باید رصد و برنامه‌ریزی انجام شود، تصریح کرد: در پیشرفت یک کشور، نقش تجهیزات و سرمایه‌های مادی 10درصد و نقش سرمایه‌های انسانی 90درصد است؛ جهاد دانشگاهی نیز شناسایی نیروهای توانمند را در دوره‌های عمومی و دانشگاهی انجام می‌دهد.

تلاش جهاد دانشگاهی برای انجام کارهای برزمین مانده‌ی کشور

رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین اضافه کرد: استان قزوین توانمندی بالایی در حوزه‌های مختلف دارد، به عنوان مثال آمایش سرزمینی علم و فناوری نخستین بار در سطح کشور به طور آزمایشی توسط استان قزوین انجام شده‌است.

این مسئول با تاکید بر اینکه جهاد دانشگاهی از دانش فنی و سطح تلاش بالایی برخوردار است، اظهار کرد: شعار "من می‌توانم"، به پشتوانه‌ی 40 سال تلاش در سراسر کشور تحقق یافته‌است.

پیله‌چی با بیان اینکه جلساتی برای همکاری با سازمان‌های مختلف برگزار می‌شود، عنوان کرد: با این وجود کارسپاری به جهاد دانشگاهی به حد کافی انجام نمی‌شود و ما از مسئولین تقاضای واگذاری پروژه‌ها را داریم.

وی افزود: مدیران استانی پذیرش و ظرفیت همکاری را دارند، اما به دلیل مشغله‌های کاری از این موضوع غفلت می‌کنند و ما باید شعار ما می‌توانیم را مدام به ‌آنها یادآوری کنیم.

این مسئول به اشاره به ماموریت‌های جهاد دانشگاهی در حوزه‌های پژوهش، آموزش و فرهنگ، تصریح کرد: ما بررسی می‌کنیم که کار بر زمین مانده‌ی کشور چیست و پروژه‌های ما در پاسخ به این سوال انجام می‌شود.

پیله‌چی با اظهار اینکه جهاد دانشگاهی از بودجه‌ی جاری تقریبا بی‌بهره است، گفت: این سازمان هزینه‌های جاری خود را از محل پروژه‌ها تامین می‌کند و سایر درآمدهای کسب شده از فعالیت‌ها نیز برای اعتلای استان هزینه می‌شود.

 دعوت از خیرین و واقفین برای همکاری در ساخت مجتمع پژوهشی، درمانی

رئیس جهاد دانشگاهی قزوین با اشاره به دو پروژه‌ی مهم این سازمان، عنوان کرد: پروژه‌‌ی "ایت" یکی از این دو پروژه است که هدف آن تالیف کتاب‌هایی با فرهنگ اسلامی و انتشار آن در کشورهای منطقه است.

وی افزود: احداث مجتمع تحقیقاتی، پژوهشی و درمانی در منطقه‌ی مینودر، پروژه‌ی مهم دیگر جهاد دانشگاهی است که به دلیل قرار گرفتن قزوین در شاهراه غرب کشور، می‌تواند به استان‌های همجوار نیز خدمت‌رسانی کند و از خیرین و واقفین دعوت می‌کنیم برای افتتاح هرچه زودتر آن به ما کمک کنند.

پیله‌چی با بیان اینکه آغاز به کار هرچه زودتر مرکز پژوهشی، درمانی به نشاط اجتماعی و کاهش مرگ و میر کمک می‌کند، عنوان کرد: ناباروری یکی از سه علت طلاق در ایران است و به بهره‌برداری رسیدن این مرکز می‌تواند به کاهش طلاق به عنوان یک آسیب اجتماعی کمک کند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین به اشاره به تولد 700 نوزاد در مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی، توضیح داد: آمار ناباروری در استان قزوین بالاست و افزایش استرس،  شیب سنی رو به بالا و رژیم غذایی نامناسب از دلایل آن هستند.

وی در پایان گفت: بانک خون بند ناف یکی دیگر از خدمات جهاد دانشگاهی است که سابقه‌ی آن در جهان به 20 سال و در ایران به 10سال می‌رسد؛ بانک خون بند ناف نه یک کار لوکس، که یک بیمه عمر برای پیوند مغز استخوان و درمان بیماری‌هایی چون سرطان است.  

انتهای پیام/5001

 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان