۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین پیام نمایندگان استان قزوین به پارلمان نیجریه برای آزادی و درمان شیخ زکزاکی
کد خبر: ۳۳۷۰۴۷ نویسنده: طاهره سادات موسوی تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۵/۲۶ ساعت: ۱۷:۱۰ ↗ لینک کوتاه

صبح قزوین گزارش می‌دهد؛

پیام نمایندگان استان قزوین به پارلمان نیجریه برای آزادی و درمان شیخ زکزاکی

سردمداران و افرادی که شیخ زکزاکی را به دلیل بیان حق مورد آزار و اذیت قرار داده و اجازه درمان را از وی سلب کرده و این شخصیت را محدود می‌کنند، بدانند که ظلم هیچ گاه پابرجا نخواهد ماند در هر شرایطی سرانجام نتیجه کار زشت و غیرانسانی خود را خواهند دید.

پیام نمایندگان استان قزوین به پارلمان نیجریه برای آزادی و درمان شیخ زکزاکی
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ شیخ ابراهیم زکزاکی از افراد آزادی‌خواه نیجریه است که اقدامات او در سراسر نیجریه باعث مسلمان شدن تعداد بسیار زیادی از افراد شده است.
 
اما مدتی است دولت نیجریه او را در بند کرده و حتی درصورتی که در شرایط بد جسمی قرار دارد اجازه درمان نمی‌دهند، چندی پیش شیخ زکزاکی برای درمان به هندوستان اعزام شد اما پس از گذشت مدتی کوتاه و درحالی که هنوز درمانی صورت نگرفته به نیجریه بازگردانده شد.
 
این بازگشت درشرایطی کاملا غیرانسانی و با ظلم صورت گرفت و این انسان آزاده حتی اجازه دیدار نیز نداشت و صرفا تعداد محدودی در فرودگاه حاضر بودند و پس از آن وی به مکانی نامعلوم فرستاده شد.
اکنون درکنار مردم نیجریه و همچنین سایر آزادیخواهان اقدامات و تصمیمات پارلمان این کشور نیز به عنوان نماینده مردم در وضعیت شیخ زکزاکی دارای اهمیت است و لازم است موضع خود را در این موضوع بیان کنند. 
 
در این گزارش به سراغ نمایندگان استان قزوین رفتیم تا پیام خود را به پارلمان نیجریه برای آزادی و درمان شیخ زکزاکی بگویند.
 
مجلس نیجریه نسبت به درمان شیخ زکزاکی عکس‌العمل نشان دهد
 
داود محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین با اشاره به اقدام پارلمان نیجریه در راستای درمان شیخ زکزاکی اظهار کرد: برخی مسائل صرف نظر از اینکه فرد دارای چه عقیده و مذهبی است از  اصول اولیه انسانی به شمار می‌آیند و اقدام برای مداوای بیمار از جمله آن‌هاست.
 
وی ادامه داد: باید مجلس نیجریه نسبت به درمان شیخ زکزاکی عکس العمل نشان دهد و به قید فوریت دراین باره اقدام کند، چراکه یک فرد روحانی که در راستای احقاق حقوق مردم و خود قدم برداشته به جهت موانع غیرانسانی از حقوق اولیه انسانی خود محروم شده است.
 
نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس ابراز کرد: لازم است تمام افراد نسبت به درمان بیمار مقید باشند و عدم رعایت آن فاصله گرفتن از مبانی اولیه حقوق بشر است و پارلمان نیجریه باید اقدام قاطع به عمل آورده، تصمیمات مقتضی را اتخاذ کرده و به مراجع ذی ربط ارجاع دهند.
 
در اولین فرصت اجازه درمان آزادانه در اختیار شیخ زکزاکی قرار گیرد
 
روح الله بابایی صالح در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین با اشاره به تصمیم پارلمان نیجریه برای آزادی و درمان شیخ زکزاکی اظهار کرد: شیخ زکزاکی از جمله افرادی است که سخن حق را بیان می‌کند و بر اصول و عقاید خود پای بند است، اما دولت و حکومت نیجریه در حق وی ظلم می‌کنند.
 
وی ادامه داد: سردمداران و افرادی که شیخ زکزاکی را به دلیل بیان حق مورد آزار و اذیت قرار داده و اجازه درمان را از وی سلب کرده و این شخصیت را محدود می‌کنند، بدانند که ظلم هیچ گاه پابرجا نخواهد ماند در هر شرایطی سرانجام نتیجه کار زشت و غیرانسانی خود را خواهند دید.
 
نماینده مردم آوج و بوئین زهرا در مجلس ابراز کرد: انسانیت ایجاب می‌کند که حتی صرف نظر از مسلمان بودن  و در راستای دوستی هم نوع و رعایت حقوق انسانی شیخ زکزاکی مورد حمایت قرار گیرد.
 
وی افزود: حاکمان و ظالمان دولت نیجریه بدانند که قطعا انسان‌های آزاده و آزادیخواه در آن کشور و سایر نقاط جهان این ظلم را تحمل نمی‌کنند و باید دولت پاسخگو بوده و در اولین فرصت این امکان را فراهم کنند که شیخ زکزاکی آزادانه حتی مکان درمان خود را انتخاب کند و به سلامتی برسد.
 
این مسئول تاکید کرد: اقدام دولت نیجریه مبنی بر سلب اجازه درمان ظلم در حق تمام انسان‌ها و بویژه شیخ زکزاکی که چهره‌ای جهانی و دارای محبوبیت است به شمار می‌آید و علی رغم تمام فشارها و ستم‌ها این شخصیت در بین مردم مسلمان و غیرمسلمان و آزاده محبوب‌تر می‌شود، بنابراین باید دولت نیجریه اجازه درمان را بصورت آزادانه در اختیار شیخ زکزاکی قرار دهد.
 
پارلمان نیجریه ثابت کند که تحت سیطره دولت زیاده خواه نیست
 
بهمن طاهرخانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین درباره اقدامات لازم پارلمان نیجریه در راستای آزادی و درمان شیخ زکزاکی اظهار کرد: درتمام دنیا اعضای پارلمان نمایندگان و منتخب مردم هستند و باید از حقوق مردم دفاع کنند؛ درواقع از آنجایی که نمایندگان متعلق به مردم هستند و نه دولت باید از منافع ملی و مردمی دفاع کنند.
 
وی ادامه داد: شیخ زکزاکی از مبارزین به نام جامعه بشری و فردی مسلمان است و باید پارلمان نیجریه با قدرت و توانمندی خود را نشان دهد و تمام قد برای دفاع از انسان مسلمان و آزادیخواه قدم بردارد.
 
نماینده مردم تاکستان در مجلس ابراز کرد: باتوجه به شرایط خاص جسمانی شیخ زکزاکی لازم است برای آزادی و درمان این فرد اقدامات لازم صورت گیرد و مجامع بین المللی که از حقوق بشر دفاع می‌کنند نیز اقدام داشته باشند و به رسالت خود عمل کنند.
 
وی گفت: پارلمان باید نشان دهد که تحت سیطره و استعمار دولت زیاده خواه نیجریه نیست و همچنین در مجامع بین المللی ثابت کند که مجلسی مستقل است. 
انتهای پیام/۶۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان