۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین مرکز رادیوتراپی بزودی قابل بهره‌برداری می‌شود/ مراحل واگذاری بیمارستان رحیمیان به علوم‌پزشکی درحال پیگیری است
کد خبر: ۳۳۶۹۹۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۵/۲۴ ساعت: ۱۱:۲۵ ↗ لینک کوتاه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین:

مرکز رادیوتراپی بزودی قابل بهره‌برداری می‌شود/ مراحل واگذاری بیمارستان رحیمیان به علوم‌پزشکی درحال پیگیری است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: مشکلات بیمارستان الوند و مراحل واگذاری آن به علوم پزشکی در حال پیگیری است و مرکز رادیوتراپی با آماده شدن ساختمان و ترخیص دستگاه بزودی قابل بهره برداری خواهد بود. 

مرکز رادیوتراپی بزودی قابل بهره‌برداری می‌شود/ مراحل واگذاری بیمارستان رحیمیان به علوم‌پزشکی درحال پیگیری است

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ دکتر منوچهر مهرام در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار که پیش از ظهر امروز(پنجشنبه) در دفتر مدیریت علوم پزشکی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: هر کاری که قابلیت انجام داشته هرچند سخت را انجام دادیم و بیمارستان 700 تختخوابی بزرگترین پروژه درحال اجراست که علی‌رغم مشکلات به کار خود ادامه می‌دهد.

وی ادامه داد: مشکلات بیمارستان الوند و مراحل واگذاری آن به علوم پزشکی در حال پیگیری است، بیمارستان سجادیه نیز از طرف ما تعطیل نشد اما به دلایل سیاسی و ایجاد شبهه‌ها و روند بروکراسی اداری عملا پروژه متوقف شد؛ اما اکنون از طرف همین گروه محل دیگری برای این بیمارستان درنظر گرفته شده و درحال اخذ مجوزهای لازم هستند.  
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین ابراز کرد: ساختمان مرکز رادیوتراپی درحال اتمام است و دستگاه پیشرفته‌ای تهیه شده که های انرژی از جنس الکترا و به مبلغ 11/5میلیارد است و وارد کشور و گمرک شده است و مراحل ترخیص آن درحال انجام است و مانعی پیش رو نداریم، این مرکز به اندازه یک بیمارستان کار داشت.
 
وی افزود: دستگاه دوم مرکز با فاصله و شاید حدود یک سال آینده به کشور وارد خواهد شد، البته در مراحلی نیز با مشکل مواجه شده بودیم. 
 
این مسئول عنوان کرد: استان سیاست زده است و این موضوع زمینه‌های مختلف را تحت تاثیر قرار داده و حتی بر زندگی و سلامت مردم نیز اثر گذار بوده است، اما در علوم پزشکی سعی بر این بوده گرایش‌های سیاسی در انجام امور دخیل نباشد. 
 
برای حفظ پزشکان در بخش دولتی باید تلاش کرد
 
وی ادامه داد: در انجام امور استان نباید سرگرم بازی بومی و غیربومی شد، چراکه افراد مختلفی که غیربومی نیز نیستند برای استان فعالیت‌های قابل توجهی انجام می‌دهند.
 
مهرام اذعان کرد: برخی مشکلات حوزه علوم پزشکی و سلامت استان برآمده از مشکلات در سطح کشور است که نارضایتی پرسنل، مطرح کردن فرار مالیاتی و حقوق نجومی از جمله آن‌هاست.   
 
وی ادامه داد: لازم است نیازهای استان به پزشکان متخصص تامین شود و چیزی بیشتر از حق الزحمه به پزشکان پرداخت نمی‌شود که متناسب با میزان کار و بار روانی حاصل از کار برای آن‌هاست.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: اکنون پزشکان به بخش خصوصی جذب می‌شوند و در نتیجه مردم هستند که ضرر می‌کنند، بنابراین باید برای حفظ پزشکان در بخش دولتی تلاش کرد. 
 
محمدحسن ارداقیان نیز در این مراسم ضمن تبریک روز خبرنگار عنوان کرد: خبرنگاران در تغییر زندگی مردم به سمت زندگی سلامت محور موثر هستند و رئاست دانشگاه نیز بر رسانه‌ها در حوزه سلامت راغب هستند.
انتهای پیام/۶۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان