۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین قرارداد ۲۰ساله واگذاری ۲مدرسه در عراق به زوار قزوینی امضا شد/ ثبت‌نام ۸۱موکب جهت ارائه خدمات در پیاده‌روی اربعین
کد خبر: ۳۳۶۹۸۸ نویسنده: حامد کبودوند تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۵/۲۴ ساعت: ۸:۴۰ ↗ لینک کوتاه

خبر خوش رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات قزوین:

قرارداد ۲۰ساله واگذاری ۲مدرسه در عراق به زوار قزوینی امضا شد/ ثبت‌نام ۸۱موکب جهت ارائه خدمات در پیاده‌روی اربعین

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات قزوین گفت: ۸۱موکب از استان قزوین در ایام اربعین آماده‌ی ارائه‌ی خدمت به زائرین امام حسین(ع) خواهد بود که تعداد این موکب‌ها در سالیان گذشته به ترتیب ۶۸ و۵۴ بود.

قرارداد ۲۰ساله واگذاری ۲مدرسه در عراق به زوار قزوینی امضا شد/ ثبت‌نام ۸۱موکب جهت ارائه خدمات در پیاده‌روی اربعین

حامد کبودوند در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعصی صبح قزوین درباره‌ی عملکرد عتبات عالیات اظهار کرد: عملکرد امسال ستاد عتبات عالیات طی پیگیری‌های انجام شده در تلاش است دو مدرسه در طی قراردادی 20ساله در ایام اربعین در اختیار استان قزوین قرار بگیرد.

وی افزود: رنگ‌آمیزی و بهسازی این مدارس به عهده‌ی ستاد اربعین است که در ایام اربعین به مدت 10روز مقر استان قزوین قرار می‌گیرد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین اذعان کرد: مجموع مدارسی که تحت اختیار کشور قرار گرفته‌است 12مدرسه است که دو مدرسه در اختیار استان قزوین قرار خواهد داشت.

این مسئول ابراز کرد: اربعین سال جاری شاهد اسکان مردم استان قزوین در مدارس هستیم که این اسکان امکان رفاه مردم استان را فراهم خواهد کرد.

وی گفت: 81موکب از استان قزوین در ایام اربعین آماده‌ی ارائه‌ی خدمت به زائرین امام حسین(ع) خواهد بود که تعداد این موکب‌ها در سالیان گذشته به ترتیب 68 و54 بود و در سال جاری شاهد افزایش تعداد موکب‌ها برای ارائه‌ی خدمات بهتر خواهیم بود.

کبودوند افزود: با وجود مشکلات معیشتی، ارادت و محبت مردم به ائمه‌ی اطهار و اهدای کمک‌های مردمی به ستاد اربعین کم نشده‌است؛ اگرچه سال جاری بیشتر نذورات خیرین صرف مردم سیل زده شد که این عمل به عنوان یک فعالیت ارزشمند در روند همکاری خیرین خدشه‌ای وارد نکرد.

وی بیان کرد: پروژه‌های ستاد اربعین در صحن حضرت زینب(س) که در سال گذشته در مرحله‌ی گودبرداری قرار داشت؛ امسال پنج سقف برای این صحن با ایجاد ظرفیت 150هزار نفره احداث شده‌است و ستاد اربعین درنظر دارد سایر پروژه‌های موجود در عراق را برای رفاه زائرین به بهره‌برداری برساند.

این مسئول گفت: پروژه‌های دیگری که هم‌اکنون آماده‌ی بره‌برداری است؛ احداث یک کفش‌داری در کاظمین، درب در سامرا و طرح توسعه‌ی حرم طفلان مسلم است که به مرحله‌ی امضای مسئول مزارهای کشور عراق رسیده و زمین‌های اطراف برای توسعه در اختیار ستاد عتبات عالیات قرار گرفته‌‌است.

وی ابراز کرد: سال گذشته به حدود 96/2درصد تعدات ستاد اربعین توسط نذورات مردمی استان پاسخ داده‌شد که در سال جاری انتظار می‌رود تحقق این تعهدات که نسبت سنجش آن در سطح استان بررسی می‌شود بیشتر از سال گذشته‌ باشد.
انتهای پیام/3003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان