۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین درمان کبدچرب و جلوگیری از سکته‌های قلبی و مغزی با شربتی معجزه‌آسا
کد خبر: ۳۳۶۹۸۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۵/۲۳ ساعت: ۱۶:۵۲ ↗ لینک کوتاه

درمان کبدچرب و جلوگیری از سکته‌های قلبی و مغزی با شربتی معجزه‌آسا

یک محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: افرادی که قصد کاهش وزن دارند، می‌توانند از شربت سماق استفاده کنند.

درمان کبدچرب و جلوگیری از سکته‌های قلبی و مغزی با شربتی معجزه‌آسا
 

به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ،حیدر عظمایی، محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره خواص شربت سماق اظهار کرد: شربت سماق از  شربت‌های سنتی و مفید است که حاوی ویتامین A، گروه ویتامین‌های B، B۱، B۲، B۳، B۵، B۶، و ویتامین‌های C، E، کربوهیدرات، سدیم، پتاسیم، پروتئین، آهن، کلسیم، فیبر، اسیدفولیک، روی، زینک، سلنیوم، منگنز، منیزیم و قند فروکتوز، گلوکز، فراکتوز، تانن، اسید سیتریک، اسید چرب امگا ۳، فلامینوئید‌ها و غیره  است.

او ادامه داد: از مهمترین خواص این شربت می‌توان به تاثیر آن بر چربی‌سوزی اشاره کرد؛ همچنین نوشیدن آن تأثیر چشمگیری در رفع چربی کبد دارد، موجب بهبود و تقویت سیستم قلبی و عروقی می‌شود و از سکته‌های قلبی و مغزی جلوگیری می‌کند.

شربتی با تاثیر شگفت‌انگیز بر کاهش وزن/ کبدتان را با شربت سماق پاکسازی کنید
عظمایی گفت: ویتامین‌های A و B و C موجود در این شربت خاصیت آنتی اکسیدانی دارند و سیستم ایمنی بدن را در برابر انواع بیماری‌ها به خصوص سرطان مقاوم می‌کنند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی تصریح کرد: استفاده از شربت سماق موجب تقویت استخوان‌ها و دندان‌ها می‌شود، همچنین از پوکی استخوان و آرتروز جلوگیری می‌کند. نوشیدن این شربت تأثیر چشمگیری بر حفظ طراوت و جوانسازی پوست و مو دارد و از بروز التهابات پوستی، خارش و اگزما جلوگیری می‌کند.

 

او گفت: استفاده از این شربت موجب کنترل قند، فشار و چربی خون می‌شود. استفاده از آن معده و دستگاه گوارش را تقویت کرده و از بروز بیماری نقرس جلوگیری می‌کند. شربت سماق تاثیر چشمگیری بر رفع غلظت خون دارد و برای افرادی  مبتلا به سیروز کبدی هستند، بسیار مفید است.

عظمایی با اشاره به تأثیر چشمگیر این گیاه بر خوش‌بویی دهان و تقویت لثه‌ها بیان کرد: اگر عدس را تفت دهید و آسیاب شده آن را با سماق قرمز و کمی بالنگ ترکیب کنید، مخلوط بسیار مناسبی برای افراد مبتلا به اسهال به دست آورده‌اید؛ همچنین خانم‌هایی که دوره ماهانه خود را سپری می‌کنند، می‌توانند روزانه ۶ قاشق مرباخوری از این ترکیب را به همراه آب و نبات خردشده مصرف کنند.


این محقق و پژوهشگر طب سنتی تشریح کرد: برای تهیه این شربت به یک لیتر عرق شوید، یک لیتر عرق زیره، ۱۵۰ تا ۲۰۰ گرم سماق و نیم کیلو عسل احتیاج دارید. کافیست عرقیجات را ترکیب و سماق را به آن اضافه کنید؛ اجازه دهید محلول برای یک الی ۲ ساعت بماندو سپس آن را ۱۰ دقیقه روی حرارت ملایم بجوشانید؛ حرارت محلول که متعادل شد آن را در حرارت ۵۰ درجه سانتی‌گراد صاف کنید و در نهایت عسل را اضافه کنید.

او مقدار مناسب مصرف این شربت را ۳ لیوان در روز دانست و ادامه داد: ۴ الی ۵ قاشق غذاخوری از مواد را داخل لیوان بریزید و مابقی لیوان را با آب خنک پر کنید؛ در صورت دلخواه می‌توانید چند قطره آب لیمو ترش به آن اضافه کنید.


انتهای پیام /1404

منبع:باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان