۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین فعال‌شدن ۱۳واحد راکد در استان قزوین/ قزوین دارای ۱۳۰۰طرح نیمه‌تمام است
کد خبر: ۳۳۶۹۶۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۵/۲۳ ساعت: ۱۳:۰ ↗ لینک کوتاه

معاون وزیر صمت اعلام کرد

فعال‌شدن ۱۳واحد راکد در استان قزوین/ قزوین دارای ۱۳۰۰طرح نیمه‌تمام است

معاون وزیر صمت گفت: از ابتدای سال ۱۳واحد راکد در استان قزوین فعال شد و دو خوشه جدید نیز برنامه ریزی شده که تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

فعال‌شدن ۱۳واحد راکد در استان قزوین/ قزوین دارای ۱۳۰۰طرح نیمه‌تمام است

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ سعید زرندی امروز(چهارشنبه) طی سفره یک روزه به استان قزوین در حاشیه بازدید از واحدهای صنعتی استان قزوین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تکمیل واحدهای نیمه تمام درحال پیگیری است و استان قزوین نیز دارای 1300طرح نیمه تمام و بیش از 200طرح در شرف افتتاح است و می‌تواند از طریق منابع بانکی و حمایت‌هایی که در قالب کسب و کارهای کوچک دارد به بهره برداری رسیده و کمک زیادی به اشتغال داشته باشد.

وی ادامه داد: در مجموعه صنایع رویکرد فعال سازی واحدهای تعطیل است که 2هزار واحد هدفگذاری شد و در سال 97 از این تعداد بیش از 400واحد توسط شرکت شهرک‌ها و سازمان‌های صنعت و معدن استان‌ها احیا شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ابراز کرد: از ابتدای سال 13واحد راکد در استان قزوین فعال شد که برخی از آن‌ها دارای مشکل مالی، حقوقی و مدیریتی بودند که با رویکرد کلینیک‌های کسب و کار در مجموعه شهرک‌ها به سمت فعال سازی واحدها حرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: بخش اعظمی از اشتغال کشور به عهده واحدهای کوچک و اس ام ای است و حضور در شهرک‌ها به منظور بررسی وضعیت واحدها و برنامه ریزی جدی در راستای استفاده از ظرفیت واحدها برای اشتغال‌زایی است.

این مقام مسئول عنوان کرد: در دنیا ترکیب واحدهای بزرگ به عنوان پیشران صنعت و واحدهای کوچک و متوسط به عنوان پشتیبان و شبکه ساز سبب رونق تولید و اقتصاد خواهد شد که در هر دو مورد وزارت صمت اقدامات مناسبی انجام داده است.

برنامه ریزی 40خوشه جدید صنعتی برای سال جاری

وی افزود: در راستای توسعه خوشه‌ها به عنوان یکی از محورهای جدی در صنایع کوچک 40خوشه جدید برای سال جاری برنامه ریزی شده که تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید و سهم استان قزوین دو خوشه است.

زرندی بیان کرد: با رویکردی که در قالب حمایت از صنایع و تولید داخلی شکل گرفته واحدهای کوچک فعالیت مجددی پیدا کرده‌اند چراکه از واردات بسیاری محصولات که توان تولید داخلی آن‌ها را داشتیم ممانعت شده است.

وی ادامه داد: اکنون واحدهای صنایع کوچک با شبکه‌هایی که از طریق شرکت شهرک‌ها در قالب خوشه‌ها و شبکه‌های spx تشکیل داده‌اند و در در کمک به ساخت نیازمندی‌های شرکت‌های بزرگ فعال شده‌اند و امروز افتتاح نمایشگاه نیازمندی‌های صنعت را با محوریت فناورانه افتتاح می‌شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اذعان کرد: واحدهای فن آور و شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند در نمایشگاه حضور داشته و با توسعت تعامل طرفینی شاهد باشیم اقتصاد ایران علی رغم مشکلات برآمده از تحریم با تکیه بر توان داخلی به رونق برسد.

وی عنوان کرد: در مجموع 466خوشه شناسایی شده که 97مورد از آن‌ها به پایان رسیده و 40مورد نیز برای امسال برنامه ریزی شده و رویکرد به صمت تقویت صادرات است تا بتوانیم به صادرات صنایع کوچک کمک کنیم و این موضوع بطور مداوم بررسی می‌شود.

این مقام مسئول در پایان بیان کرد: امسال تغییر قیمت ارز که به حوزه صادرات در صنایع کوچک کمک کرد و در قالب برنامه ریزی‌های صورت گرفته این کار پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/۶۰۰۶     

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان