۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین قربانگاه ویژه عید قربان در قزوین ایجاد می‌شود/ پیش‌بینی جمع‌آوری بیش از ۳ میلیارد درآمد
کد خبر: ۳۳۶۸۹۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۵/۱۹ ساعت: ۱۲:۳۵ ↗ لینک کوتاه

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان:

قربانگاه ویژه عید قربان در قزوین ایجاد می‌شود/ پیش‌بینی جمع‌آوری بیش از ۳ میلیارد درآمد

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قزوین گفت: به مناسبت عید قربان ۲۰۹ پایگاه ثابت و سیار در استان در نظر گرفته شده است و پیش‌بینی می‌کنیم که امسال بتوانیم بیش از ۳ میلیارد تومان درآمد در عید سعید قربان داشته باشیم.

قربانگاه ویژه عید قربان در قزوین ایجاد می‌شود/ پیش‌بینی جمع‌آوری بیش از ۳ میلیارد درآمد

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ فرزاد فرهادی امروز(شنبه) در نشست خبری که امروز در سالن جلسات اداره‌کل کمیته امداد امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد، اظهار کرد: سال گذشته ۶۳ میلیارد تومان کمک مردمی جمع آوری شد که این کمک‌‌‌ها شامل زکات، صدقات، کمک به اکرام ایتام و محسنین و همچنین طرح‌هایی نظیر جشن عاطفه‌ها، نیکوکاری و ماه رمضان و کمک به مسکن و کمک به جهیزیه و درمان نیازمندان است.

وی افزود: در ۴ماهه امسال نیز ۲۴میلیارد تومان کمک‌های مردمی جمع آوری شد که نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۳۴درصد رشد داشت به طوریکه ۴۹درصد از برنامه‌های پیش‌بینی شده برای امسال محقق شد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قزوین تصریح کرد: در آستانه عید سعید قربان قرار داریم که یکی از برنامه‌های مهم و اثرگذار کمیته امداد برای تامین معیشت مددجویان تحت پوشش کمیته امداد است.

وی عنوان کرد: در سال 97 حدود 2میلیارد تومان کمک نقدی و غیر نقدی مردم نیکوکار در قالب قربانی دریافت کرده و به دست خانواده‌های نیازمند رساندیم که بخشی از این درآمدها توسط مردم انجام شد.

فرهادی بیان کرد: سیاست کمیته امداد این است که کار مردم به خود مردم واگذار شود که مراکز نیکوکاری در این راستا از سال 92 راه اندازی شده‌ و اکنون 36مرکز نیکوکاری در سطح استان وجود دارد.

وی ابراز کرد: امسال نیز در نظر داریم که برنامه عید قربان را با حضور مردم پیگیری کنیم، تعامل ما با موسسات خیریه بیشتر از گذشته شده و با آنها هم افزایی می‌کنیم که با همکاری مددکاران کمیته امداد و موسسات خیریه این کمک‌ها را توزیع کنیم.

این مسئول تصریح کرد: با آستان قدس رضوی نیز تفاهم نامه‌ای امضا کردیم تا در بحث قربانی همکاری و مشارکت داشته باشیم و با کمک مساجد و موسسات خیریه شاهد افزایش مشارکت‌های مردمی باشیم.

وی عنوان کرد: یکی از اقدامات خوب صورت گرفته در استان ایجاد قربانگاه با همکاری سازمان دامپزشکی، شهرداری و شورای شهر است که این مکان در فلکه مادر قزوین درنظر گرفته شده است.

راه اندازی ۲۰۹ پایگاه ثابت و سیار در استان
فرهادی بیان کرد: در نظر داریم تا با تعامل خیرین ذبح گوسفند در این مکان انجام شود ضمن اینکه محلی هم برای تهیه گوشت آماده کردیم تا همان روز در بین خانواده‌های نیازمند توزیع شود و سعی کردیم با حاجیان ارتباط داشته باشیم و از آنها برای شرکت در این برنامه دعوت کنیم.

وی تصریح کرد: روش‌های واریز کمک‌ها برای سهولت در انجام کار به دو شکل از طریق کد مهربانی با شماره *۸۸۷۷*۱*۰۲۸# برای استان قزوین برای واریز کمک‌های نقدی است، همچنین شماره تماس ۳۳۸۰۸ آماده پاسخگویی برای پرداخت نقدی و کمک‌های غیرنقدی مردم نیکوکار درنظر گرفته شده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قزوین تصریح کرد: به مناسبت عید قربان ۲۰۹ پایگاه ثابت و سیار در استان در نظر گرفته شده است و پیش‌بینی می‌کنیم که امسال بتوانیم بیش از ۳ میلیارد تومان درآمد در عید سعید قربان داشته باشیم.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قزوین تصریح کرد: مسکن و اشتغال خانواده‌ها دو موضوع مهم است چراکه اگر این دو مشکل برای مددجویان تحت پوشش حل شود آنها توانمند خواهند شد زیرا بخش عمده‌ای از درآمد خانواده‌ها صرف مسکن می‌شود ضمن اینکه خانواده‌ای که بیکار باشد درآمدی هم نخواهد داشت.

وی افزود: در بحث مسکن در سطح شهر و روستا مبالغی در اختیار خانواده‌ها قرار می‌دهیم که حداقل ۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض است که خانواده‌های سه نفره به بالا از این امتیاز بهره‌مند می‌شوند و در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت و در روستاها بنیاد مسکن نیز تا مبلغ ۴۰میلیون تومان برای تامین مسکن نیازمندان وام پرداخت می‌کند که اولویت اعطای وام بنیاد مسکن به خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی است.

وی در ادامه گفت: ما همچنان نیازمند کمک خیران هستیم چون عمده مشکل افراد تحت پوشش، عدم توان پرداخت اقساط وام است چراکه حقوق ماهانه آنها کفاف پرداخت اقساط نیست.

فرهادی تصریح کرد: در استان قزوین ۱۶۵۰ فرزند یتیم و ۳۴۰۰ فرزند محسنین تحت پوشش کمیته امداد استان قزوین است که حدود ۲۰ هزار نفر به عنوان حامی از این کودکان حمایت می‌کنند.

وی در پایان با اشاره به ثبت نام ۲ هزار حامی در سال جاری گفت: سرانه کمک به ایتام در سال ۹۷ به طور متوسط ۴۶۸ هزار تومان به صورت نقدی و غیر نقدی بوده است.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان