۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین دستگیری عامل قتل جوان بوئین‌زهرایی و وجود بیش از ۱۰هزار نفر در صف انتظار تسهیلات ازدواج
کد خبر: ۳۳۶۸۹۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۵/۱۹ ساعت: ۱۴:۰ ↗ لینک کوتاه

گنجینه‌ای از داغ‌ترین اخبار قزوین در هفته‌‌ای که گذشت؛

دستگیری عامل قتل جوان بوئین‌زهرایی و وجود بیش از ۱۰هزار نفر در صف انتظار تسهیلات ازدواج

هفته گذشته استان قزوین دستخوش وقایع و اتفاقاتی قابل تامل بوده که به اختصار در گنجینه داغ‌ترین اخبار این هفته استان گردآوری شده است.

دستگیری عامل قتل جوان بوئین‌زهرایی و وجود بیش از ۱۰هزار نفر در صف انتظار تسهیلات ازدواج

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ هفته گذشته استان قزوین دستخوش وقایع و اتفاقاتی قابل تامل بوده که به اختصار در گنجینه داغ‌ترین اخبار این هفته استان گردآوری شده است. 

عرفه زمان امید ما برای بخشایش گناهان است/ جبهه مقاومت در یمن به پیروزی کامل نزدیک شده است

امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه گفت: شب زنده داری در عرفه بسیار تاکید شده است تا به مناجات خدا بپردازیم و در شب و روز عرفه امید ما به بخشایش گناهان زیاد است.

هم‌افزایی بانوان رسانه‌ای در پیشبرد اهداف جامعه موثر است

نماینده مردم قزوین در مجلس گفت: با توجه به اینکه تیم رسانه‌ای صبح قزوین همه خانم هستند به طور قطع این امر می‌تواند سبب افزایش صمیمیت و هم افزایی اعضای مجموعه شده و در پیشبرد اهداف جامعه و حل مشکلات کمک ‌کند.

شهرستان‌شدن محمدیه امسال محقق نمی‌شود

شهردار محمدیه با بیان اینکه زیرساخت‌های لازم برای شهرستان شدن محمدیه فراهم است، گفت: با این وجود به واسطه انتخابات پیش رو این امر در سال جاری تحقق نخواهد یافت و پرونده‌ی تقسیمات کشوری امسال بسته شده‌است.

مسئولان و خیرین از ساخت مجتمع تحقیقاتی-درمانی جهاد دانشگاهی حمایت کنند

رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین گفت: کلنگ‌زنی مجتمع تحقیقاتی- پژوهشی- درمانی جهاد دانشگاهی استان قزوین انجام شده و امیدواریم با همکاری مسئولان استانی و همچنین مشارکت خیرین و واقفین به زودی شاهد احداث ساختمان این مجتمع باشیم.

افشاگری وظیفه یک رسانه‌ انقلابی است/ احداث ساختمان جدید برای سکونت استاندار ضرورت ندارد

نماینده سابق مردم قزوین گفت: رسانه‌هایی وجود دارند که افشاگری برای آن‌ها اهمیتی ندارد، اما رسانه‌‌ی انقلابی در حمایت و پشتیبانی از بیت‌المال احساس تکلیف می‌کند.

آموزش مسائل جنسی منجر به کنترل کودک نمی‌شود/ پوشش نامناسب زمینه بروز مشکل جنسی در کودکان را فراهم می‌کند

حجت الاسلام تراشیون گفت: آموزش مسائل جنسی، شیوع و گسترش آن منجر به کنترل کودکان نمی‌شود، چون عامل کنترل کننده عقلانیت است که در مرحله رشد صورت می‌گیرد.

خبرنگار باید در جهت اصلاح امور جامعه صادقانه و شجاعانه قلم بزند/ رسانه نباید ابزار دست سیاسیون شود

پیشکسوت رسانه ای گفت: مهمترین رسالت یک خبرنگار این است که در جهت اصلاح امور جامعه خود صادقانه و شجاعانه قلم بزند.

فعالیت ۱۳مرکز روزانه و شبانه نگهداری سالمندان در قزوین

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: خدمات توانبخشی سالمندان در مراکز روزانه شامل فیزیوتراپی، کار درمانی، گفتار درمانی، روانشناسی و مشاوره است و همچنین تشکیل گروه‌های اجتماعی، برپایی اردوهای تفریحی و انجام کارهای دستی و سوادآموزی از جمله خدمات اجتماعی ارائه شده در این مراکز است.

هزینه درنظرگرفته شده توسط کارشناسان قضایی پاسخگوی تخریب‌ ساختمان‌ها نیست/ ۱۱ماه است بلاتکلیفیم

ساکنان کوچه محمدیه گفت: هزینه‌ای که توسط پنج کارشناس تعیین شده پاسخگوی تخریب‌های این ساختمان نیست و حق اعتراض از ساکنین گرفته شده و تا به حال مبلغی برای بازسازی ساختمان دریافت نشده‌است.

نقد سازنده موجب پویایی و تحرک در جامعه می‌شود/ "صبح قزوین" موضوعات را عالمانه و عاقلانه پیگیری می‌کند

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: خوشحالم که در استان قزوین مجموعه متدین همسو با نظام و انقلاب حضور دارند؛ چراکه صبح قزوین موضوعات را عالمانه و عاقلانه پیگیری می‌کند و امیدواریم در ادامه راه هم همچنان موضوعات را رصد کنید.

استاندار قزوین با صدور حکمی شهردار الوند را منصوب کرد.

کشف یک هزار و ۶۵۶تن گندم قاچاق در قزوین

فرمانده انتظامی استان قزوین از کشف یک هزار و ۶۵۶ تن گندم قاچاق و دپو شده غیر مجاز از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

خبرنگاران قزوین در عدالت‌خواهی عملکرد خوبی دارند/ خبرنگاران بدون هراس از حق دفاع کنند

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار که به همت سپاه استان برگزار شد، گفت: خبرنگاران استان قزوین در ظلم‌ستیزی و عدالت‌خواهی عملکرد بسیار خوبی دارند.

۳۸۰هزار نفر به طور رایگان تحت پوشش بیمه هستند/ استفاده از نسخه الکترونیکی به صورت آزمایشی

مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین گفت: ۸۰هزار نفر از مجموع ۴۶۰هزار بیمه شده استان، حق بیمه پرداخت می‌کنند و باقی مانده آن‌ها به طور رایگان تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند؛ همچنین بیماران خاص بطور رایگان قابل بیمه شدن هستند.

قزوین استانی دیابت‌خیز است/ علی‌رغم تصور رایج درد پهلو به‌ندرت نشانه نارسایی کلیوی است

فوق تخصص نفرولوژی کلیوی گفت: نارسایی کلیوی می‌تواند بدون علامت باشد و علی‌رغم تصور رایج درد پهلو به ندرت نشانه این بیماری است؛ همچنین کم خونی، بی‌حالی، خستگی و رنگ پریدگی از مواردی هستند که باید مورد توجه قرار گیرند.

سرلشکر شهید "عباس بابایی"مغز متفکر نیروی هوایی در دوران دفاع مقدس بود

برادر شهید بابایی گفت: شهید بابایی با اینکه ساده و خوش برخورد و خنده رو بود، اما در زمان نبرد به عنوان یک مغز متفکر نیروی هوایی در دوران دفاع مقدس بود که امروز تاکتیک‌های ایشان به نسل جوان در نیروی هوایی آموزش داده می‌شود.

گذری بر زندگی شهیدی که "پرواز تا بی‌نهایت" را تجربه کرد

شهید عباس بابایی، بزرگ مردی که در مکتب شهادت پرورش یافت؛ مجاهدی که زهد و تقوایش بسان دریایی خروشان بود و هر لحظه از زندگانیش موج‌ها دربرداشت. مرد وارسته ای که سراسر وجودش عشق و از خودگذشتگی و کرامت بود.

پرداخت بیش از ۲میلیارد تومان وام سپرده مسکن به نیازمندان

مدیرعامل صندوق امداد ولایت استان قزوین گفت: طی سال ۹۷ بیش از دو میلیارد و ۷۳۱ میلیون تومان تسهیلات سپرده مسکن به ۵۸۰ مددجو و نیازمند استان قزوین از محل منابع این صندوق پرداخت شده است.

 مسئول روابط عمومی دامپزشکی استان قزوین گفت: به منظور ارتقاء سطح سلامت و جلوگیری از انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام‌ در روز عید سعید قربان ۳۴ اکیپ ثابت و سیار آماده ارائه خدمات رایگان هستند.

مادر نمونه و کارآفرین قزوینی گفت: محصولات "نورا" پوشش برازنده‌ی هر ایرانی‌ است که اگر مسئولین حمایت لازم را داشته باشند این پوشش علاوه بر استان قزوین در سراسر کشور رونق پیدا می‌کند. 

۶ واحد صنعتی آلاینده در تاکستان به مراجع قضایی معرفی شد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تاکستان گفت: مسئولان ۶ واحد تولیدی آلاینده به علت بی توجهی به رعایت ضوابط محیط زیست به مراجع قضایی معرفی شدند.

خبرنگار باید مبلغ کلام الهی باشد/ رسانه باید خط مقدم امر به معروف و نهی از منکر باشد

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: حمایت از امر به معروف و نهی از منکر وظیفه رسانه‌هاست و این نهاد خط مقدم این موضوع به شمار می‌آید؛ هر خبرنگاری که این کار را انجام دهد عزیز خواهد شد و رهبر معظم انقلاب نیز به همین دلیل تا این حد عزیز هستند.

رواج "پولشویی" تهدید بزرگی در مسیر گسترش "ارز دیجیتال"/ دولت استفاده از برق یارانه‌‌ای را مدیریت کند

ارزهای دیجیتال جهانی هستند و مبدا و مقصد آن‌ها غیرقابل ردیابی است. بنابراین دولت‌ها نمی‌توانند فعالیت‌های مربوط به آن را کنترل کنند و امکان پولشویی در آن وجود دارد. 

عامل قتل جوان بوئین زهرایی دستگیر شد

فرمانده انتظامی استان قزوین از دستگیری و عامل تیر اندازی منجر به قتل جوان ۳۵ ساله و زخمی شدن مامور پلیس در کمتر از یک ساعت در شهرستان" بوئین زهرا" خبر داد.

۱۰هزار یخچال با همکاری هلال احمر ایران برای مناطق سیل‌زده تولید می‌شود

مدیر شرکت لوازم خانگی پارس قزوین گفت: با امضای تفاهمنامه‌ای بین مدیرعامل شرکت لوازم خانگی پارس و هلال احمر، شرکت لوازم خانگی پارس ۱۰هزار دستگاه یخچال برای ارسال به مناطق سیل زده تولید خواهد کرد.

بیش از ۱۰هزار نفر در صف انتظار دریافت تسهیلات ازدواج هستند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: بیش از ۱۵۱میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده و تعداد ۱۰هزار و ۷۲۵نفر در صف انتظار هستند. 

فقط ما مسئول وجود اشکالات و ناهنجاری‌ها در دانش‌آموزان نیستیم/ سند ۲۰۳۰ در آموزش‌وپرورش قزوین جایی ندارد/ در اجرای سند تحول سومین استان کشور هستیم

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: سند ۲۰۳۰ و اقداماتی نظیر آن در هیچ‌کجای نظام و آموزش و پرورش اجرا نخواهد شد و درصورت گزارش کوچکترین ناهنجاری‌هایی در این زمینه با اشخاص اجراکننده برخورد جدی خواهد شد همچنین در این راستا تشکل نهاد و سازمانی در زمینهٔ ارزیابی عملکرد فرهنگیان فعالیت خود را آغاز کرده‌است. 

ساخت مصلای شهر الوند به همت موقوفه مرحوم خزانه(ره)

مدیرکل اوقاف استان قزوین گفت: به همت موقوفه مرحوم خزانه(ره) مصلای پیامبر اعظم(ص) شهر الوند آماده و مهیا برگزاری نمازجمعه و تجمعات مردمی خواهد شد. 

کارگران معترض شرکت کنتورسازی گفتند: اعتراضات خود را بصورت کتبی به مسئولین استان ارسال کرده ایم و آقای حبیبی برای تغییر مدیریت قول مساعد داده بود، اما اعتراضات ما به نتیجه‌ای نرسید و از وعده‌های مکرر مسئولین ناامید شده‌ایم و هیچ یک از گفته‌های آنان تحقق پیدا نکرده است. 

آتش‌افروزی عکاس قزوینی در باغستان سنتی گسترده نبود

رئیس سازمان آتش نشانی استان قزوین گفت: آتش سوزی ایجاد شده توسط عکاس خبرنگار در باغستان سنتی قزوین گسترده نبوده و باحضور داشتن آتش نشانان در محل کنترل شده است.

خیران قزوینی برای جهیزیه نوعروسان بیش از ۶۸۸میلیون هزینه کردند

 مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: خیران طی سال ۹۷ برای خرید جهیزیه نوعروسان تحت حمایت بیش از ۶۸۸ میلیون تومان، برای ساخت مسکن نیازمندان بیش از یک میلیارد و ۹۶ میلیون تومان و برای تأمین لباس نیازمندان بیش از ۴۸۵ میلیون تومان مساعدت کرده اند. 

هنرمند قالی‌باف قزوینی گفت: ایده‌ی طرح قالی را بیشتر از استان‌های کاشمر، سنندج و به ویژه تبریز وارد می‌کنیم و این درحالی است که ما در بیشتر مناطق استان مانند الموت علاوه بر قابلیت‌های تولیدی قابلیت‌های طراحی را هم داریم اما عدم حمایت موجب شده‌است تا طرح‌های قالی خود استان قزوین مورد توجه قرار نگیرد.

اعضای شورا درحال ر ایزنی برای انتخاب فردی مطمئن و قابل اعتماد برای شهرداری قزوین هستند

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قزوین گفت: سرپرستی شهرداری زمان کوتاهی است و اکنون نیز اعضای شورای شهر درحال رایزنی برای انتخاب فردی مطمئن و قابل اعتماد برای شهرداری هستند. 

تابستان امسال در منطقه "سبز" قرار داریم/ ۲۰تیرماه پرمصرف‌ترین روز برقی قزوین

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین گفت: طبق هماهنگی‌هایی که با سازمان هواشناسی داشته‌ایم، گرم‌ترین روزها در تیرماه بوده و در روزهای باقیمانده از تابستان دمای بالاتر از ۴۲درجه نخواهیم داشت.

 
انتهای پیام/7003
 
 
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان