۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین "صبح قزوین" یک رسانه آتش به‌اختیار است/ تقویت و ارتقای نمازجمعه باید از اهداف یک رسانه باشد
کد خبر: ۳۳۶۸۹۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۵/۱۹ ساعت: ۱۴:۵۰ ↗ لینک کوتاه

مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قزوین:

"صبح قزوین" یک رسانه آتش به‌اختیار است/ تقویت و ارتقای نمازجمعه باید از اهداف یک رسانه باشد

مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قزوین گفت: پایگاه خبری صبح قزوین یک پایگاه آتش به‌اختیار خبری است که اخبار خود را با شجاعت و صراحت در حوزه‌های مختلف منتشر می‌کند.

"صبح قزوین" یک رسانه آتش به‌اختیار است/ تقویت و ارتقای نمازجمعه باید از اهداف یک رسانه باشد

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ حجت الاسلام روح الله فاطمی نسب، مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قزوین به مناسبت روز خبرنگار با حضور در دفتر پایگاه خبری تحلیلی صبح قزوین از زحمات رسانه ای صبح قزوین در انتشار اخبار حوزه نمازجمعه تشکر کرد.

وی با اشاره به رسالت یک رسانه انقلابی اظهار کرد: پایگاه خبری صبح قزوین یک رسانه آتش به‌اختیار خبری است که اخبار خود را با شجاعت و صراحت در حوزه‌های مختلف منتشر می‌کند.

وی افزود: رسالت رسانه اجرای امر به معروف و نهی از منکر است که گاهی در قالب نقد مطرح می‌شود، اما باید توجه داشت که این نقد باید در راستای رضایت الهی باشد.

مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قزوین اذعان کرد: رسانه و خبر در طول چهل سال انقلاب شکوهمند اسلامی همواره هم‌گام در کمک به سایر دستگاه‌ها قراردارد و با حرکت در مسیر صحیح پیشگام خواهد بود.

این مسئول ابراز کرد: خبر می‌تواند مانند یک تیغ مسیر خود را طی کند، اما منظور تیغی است که در مسیر رقم ‌زدن اتفاقات خوب سهیم باشد و با نگاه صاحب نظرانه در جراحی نقاط ضعف پیشرو باشد.

وی گفت: اخبار رسانه باید مطابق مبانی اخلاقی و انسانی باشد و همواره در راستای عدالت خواهی و عدالت‌طلبی حرکت کند.

فاطمی نسب در ادامه درباره‌ی حضور و فعالیت رسانه درحوزه‌ی نمازجمعه عنوان کرد: تقویت و ارتقای سطح کیفی نمازجمعه به عنوان سنگری برای اهداف انقلابی باید به عنوان یکی از اهداف رسانه قرار بگیرد.

وی ادامه داد: نمازجمعه هم‌اکنون با دو محور اساسی برای اهداف انقلابی تلاش می‌کند که اولین هدف آن ارائه‌ی خوراک روحی و آموزشی و دومین هدف ارتقای سطح کیفیتی برای حضور اعم مردم است.

مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قزوین بیان کرد: نمازجمعه بر سه محور خطبه، خطیب و مخاطب تلاش می‌کند با استفاده از نرم‌افزار و سخت افزار مظهر اقتدار و نظام و مسبب حضور حداکثری مخاطبین در نمازجمعه باشد که اهل رسانه می‌‎توانند در زمینه‌ی تشویق و ترغیب مردم تاثیرگزار باشند.

وی درباره‌ی بیانیه‌ی گام دوم تصریح کرد: نقطه‌ی عطف و قله‌ی اهداف نماز جمعه اجرای بیانیه‌ی گام دوم با سه محور اساسی خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی است که این سه محور باید در نمازجمعه پایه‌گذاری شود.

این مسئول ادامه داد: حضور حداکثری مخاطبین در نمازجمعه می‌تواند ظهور را رقم بزند، زیرا تحقق امر ظهور مشمول تقوای جمعی جامعه‌است و به تقوای فردی اکتفا نمی‌کند چنانچه ما در جامعه نمونه‌های بسیاری از تقوای فردی افراد را مشاهده‌کرده‌ایم اما هم‌اکنون لازم است شاهد تقوای جمعی که اسباب ظهور است باشیم.

وی در پایان گفت: اگر اهداف انقلاب به عنوان یک دغدغه و جریان در سنگر نمازجمعه قرار بگیرد وقوع تمدن اسلامی و ظهور حتمی است که رسانه در زمینه جذب حداکثری مخاطب و گستره‌ی انقلاب نقش مهمی خواهد داشت.

انتهای پیام/3003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان