۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین داستان ادامه‌دار حذف منتقدان دولت تکرار شد/ بازهم حمایت از فتنه‌گران بر مشکلات جوانان چربید!
کد خبر: ۳۳۶۸۹۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۵/۱۹ ساعت: ۱۱:۱۹ ↗ لینک کوتاه

محفلی به نام جوانان به کام منفعت‌طلبان سیاسی؛

داستان ادامه‌دار حذف منتقدان دولت تکرار شد/ بازهم حمایت از فتنه‌گران بر مشکلات جوانان چربید!

شاید بهتر است این سوال را پرسید که وقتی تنها طیف خاصی از جوانان که مشخصا از گروه اصلاح طلبان هستند میهمان این شورا می‌شوند، می‌شود نام این شورا را گفت‌وگوی دولت با تمام جوانان نامید؟

داستان ادامه‌دار حذف منتقدان دولت تکرار شد/ بازهم حمایت از فتنه‌گران بر مشکلات جوانان چربید!
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین به نقل از شاخص؛ اولین شورای گفت‌وگوی دولت با جوانان در حالی در قزوین برگزار شد که شش سال از عمر دولت تدبیر و امید می‌گذرد.

وقتی می‌گوییم شورای گفت‌وگوی دولت با جوانان، یعنی همه جوانان را شامل می‌شود اما نامی که به این شورا بیشتر می‌آید؛”محفل ستاد انتخاباتی” است چراکه با یک نگاه کوتاه به این مراسم دستمان می‌آمد که جوانانی که صندلی‌های سالن اجتماعات استانداری را پر کرده‌اند؛ همه جوانان استان نیستند و منظور از همه، هم به لحاظ کمی و هم به لحاظ همه جوانان با سلایق و گرایشات است.

شاید بهتر است این سوال را پرسید که وقتی تنها طیف خاصی از جوانان که مشخصا از گروه اصلاح طلبان هستند میهمان این شورا می‌شوند، می‌شود نام این شورا را گفت‌وگوی دولت با تمام جوانان نامید؟

طبق روالی که برای برنامه چیده شده بود تعدادی از جوانان به نمایندگی از جوانان استان روی سن قرار گرفتند و مطالب خود را بیان کردند بدون اینکه صدای مخالفی در بین آن‌ها وجود داشته باشد.

اینکه فردی غیربومی و با سابقه سیاسی معلوم با وجود انتقادات شدید و عدم رقبت جوانان استان بر منصب مشاورت امور جوانان استانداری می‌نشیند، چنین خروجی در گردهمایی جوانان دور از انتظار نیست.

واقعیت این است که تراژدی انتخاب مشاور غیربومی امور جوانان استانداری و بی توجهی به مطالبه طیف وسیعی از جوانان استان، با نادیده گرفتن حضور جوانان منتقد و انقلابی در مجالس این چنینی ادامه دارد.

نگاه سیاسی حاکم بر این حوزه و استفاده ابزاری از قشر جوان در راستای اهداف انتخاباتی آن هم درحالی که حمیده زرآبادی پای ثابت و میهمان ویژه این محافل به شمار می‌رود نیز گویای این مطلب است.

سجاد سالک، مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی و فعالیت‌های داوطلبانه جوانان کشور به عنوان میهمان ویژه این شورا در سخنرانی‌اش گفت که جوانان استان قزوین باید قدردارن برگزاری همین شورای دیرهنگام هم باشند چراکه تشکیل چنین مراسمی برای بسیاری از استان‌ها به یک رویا تبدیل شده است!

وی از کاهش مشارکت‌های جمعی و فعالیت‌های داوطلبانه در کشور ابراز نگرانی کرد که عامل اصلی آن را کاهش سقف معیشتی و ضعف قشر متوسط جامعه دانست.

پس از سخنرانی سالک، جمعی از جوانان به نوبت دغدغه‌ها و مطالبات خود را گفتند که علاوه بر وجه اشتراک همه آن‌ها در جناح سیاسی که داشتند نیز ناامیدی از عملکرد ضعیف دولت، وضعیت نابسامان جوانان و پشیمانی از دادن رای به روحانی و ابراز تاسف برای فعالیت در ستاد انتخابات وی طی دوره‌های گذشته انتخابات نیز حرف مشترک همه آن‌ها بود.

زمانی رنگ و بوی سیاسی این محفل به اصطلاح گفت و گوی دولت با جوانان به شدت در ذوق می‌زند که در پایان مراسم و زمانی که تقریبا بیشتر صندلی‌های سالن خالی شده نیز یکی از افراد در روی سن در میان حرف‌هایش نیز نام یکی از چهره‌های فتنه‌گر را در حمایت از او می‌‌برد و به دنبال آن صدای کف و صوت‌ها بلند می‌شود و به همین ترتیب خانم نماینده مجلس هم در حین سخنرانی خود نام این چهره فتنه‌گر را می‌برد و باز هم کف و صوت‌ها از سوی معدود جمعیت باقی‌مانده در سالن بلند می‌شود.

همچنین این سیاست زدگی در میان سخنان یکی دیگر از جوانان دیده شد که با ادبیاتی ناشایست نسبت به یکی از معاونان توانمند و پرتلاش استاندار که در جلسه هم حاضر بود، تاخت و بلافاصله پس از اتمام حرف‌هایش سن را ترک کرد.

وقتی این جوان پس اجرای نقشه‌ای از پیش تعیین شده به انتهای سالن رسید، چند نفر از فعالان سیاسی و حامیان نورمحمدی مشاور امور جوانان استاندار، او را دوره کردند و با پوزخند و خوشحال از تحقق هدفشان در تخریب معاون استاندار نیز از سالن خارج شدند.

این مراسم از ساعت ۱۷عصر آغاز و تا ساعت ۸ شب به طول انجامید اما خروجی این جلسه سه ساعته جز پیاده سازی اهداف خاص سیاسی و منافع گروهی خاص در آماده سازی افکار برای انتخابات چیز دیگری نداشت چراکه چهره نگران جوان آبیکی برای اینکه بیکاری و اعتیاد در شهرش بیداد می‌کند و یا فریادهای جوان آوجی که از امکانات ضروری محروم است و یا آن جوان روستایی که از بی مهری مسئولین با کشاورزان نالان است نیز همچنان پابرجاست و امیدواریم روزی منافع سیاسی اشخاص اجازه دهد تا این صداها شنیده شود.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان