۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین معلولیت دخترم زمینه‌ساز حضورم در عرصه تولید و کارآفرینی شد/ محصولات "نورا" پوشش برازنده‌ی هر ایرانی‌ است
کد خبر: ۳۳۶۸۰۲ نویسنده: مهناز اکبری تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۵/۱۵ ساعت: ۸:۳۰ ↗ لینک کوتاه

مادر نمونه و کارآفرین قزوینی:

معلولیت دخترم زمینه‌ساز حضورم در عرصه تولید و کارآفرینی شد/ محصولات "نورا" پوشش برازنده‌ی هر ایرانی‌ است

مادر نمونه و کارآفرین قزوینی گفت: محصولات "نورا" پوشش برازنده‌ی هر ایرانی‌ است که اگر مسئولین حمایت لازم را داشته باشند این پوشش علاوه بر استان قزوین در سراسر کشور رونق پیدا می‌کند.

معلولیت دخترم زمینه‌ساز حضورم در عرصه تولید و کارآفرینی شد/ محصولات "نورا" پوشش برازنده‌ی هر ایرانی‌ است

به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح قزوین؛ در تکاپوی مشکلات اقتصادی کسانی وجود دارند که تمام تلاششان را می‌کنند تا بتوانند بنا به شرایط موجود در جامعه حرفی برای گفتن و راهی برای رفتن بیابند و در میان این افراد هستند زنانی که هم‌گام با مردان در عرصه‌ی اقتصاد و کار آفرینی فعالیت دارند.

مهناز اکبری از زنان فعال قزوین است که در راستای تکیه بر تولیدات داخلی گام برمی‌دارد، وی که هم‌اکنون تحصیلات خود را در مقطع کاردانی رشته‌ی کسب و کار سپری می‌کند الگوی خوبی است تا به دیگران بیاموزد محدودیت هیچ‌گاه سبب توقف فعالیت نیست و در پایان هر بن‌بستی می‌توان راهی به سوی آسمان یافت.

مهناز اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی صبح قزوین؛ درباره‌ی فعالیت‌های خود در زمینه‌ی کار و هنر اظهار کرد: از سال 92 فعالیت خود را در زمینه‌ی چرم‌دوزی آغاز کردم در ابتدا کار خود را در منزل و با سرمایه‌ای اندک آغاز کردم و با فروش کالای چرمی هزینه‌ی مورد نیاز کار بعدی را فراهم کردم در سال 92 موفق به کسب جایگاه کارآفرین نمونه‌ی استان و در روز مادر به‌ عنوان مادرنمونه شناخته شدم.

وی افزود: در سال 93 از سوی کانون معلولین توانا به عنوان مادر نمونه و در همان سال موفق به کسب جایگاه حجاب برتر دراستان شدم، که این موفقیت‌ها را مدیون دختر ۱۰ساله‌ام نرگس هستم.

کارآفرین قزوینی اذعان کرد: نرگس از زمان تولد دچار معلولیت جسمی بود و به مراتب مشکلات زندگی برایم سخت و سخت‌تر می‌شد و اینکه سرپرستی خانواده کار چندان آسانی نبود. دخترم نرگس زمینه‌ی انگیزه را برای رشد و پیشرفت من مهیا کرد و به همه از جمله خودم آموخت که محدودیت دلیل بر توقف کار نیست.

با ورود به عرصه تولیدات داخلی موفق به راه‌اندازی کسب و کار شدم

وی ادامه داد:هم اکنون نمایندگی فروش تولیدات محصولات کاملا ایرانی "نورا" در استان قزوین هستم، در کار خود انسان موفقی هستم، البته هنوز جای پیشرفت و ترقی برایم باقی است.

اکبری عنوان کرد: تولیدات پوشاک حجاب برای بانوان مانند روسری، چادر، مانتو، ساق دست که محصولات کاملا ایرانی بوده و شبعه‌ی اصلی در شهر تهران است که من با تلاش‌های فراوان موفق شدم نمایندگی تولیدات "نورا" را در استان قزوین بگیرم و با این کار پوشاک حوزه حجاب را در فروشگاه "شمسه‌بانو" به هم استانی‌هایم عرضه کنم.

وی در ادامه گفت: با توجه به سال رونق تولید و بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری هر فرد باید در راستای توانایی‌های خود و در جهت تحقق اهداف کشور که یکی از آن‌ها تکیه‌ به تولیدات داخلی است، گام بردارد.

این بانوی موفق قزوینی ابراز کرد: با توجه به هزینه‌های سنگین درمان دخترم، تلاش و کار من پاسخگوی مدیریت اقتصاد در خانواده نبود و من در ابتدا برای کارهای چرم خود به اداره‌جات برای فروش می‌رفتم و کم‌کم موفق شدم در نمایشگاه غرفه بزنم و شروع کار من طی کردن مسیر پر پیچ و خم بود و موفق به فروش محصولات دیگری مانند چای، عسل، حبوبات و ادویه‌جات شدم.

این مادر نمونه‌ی استان قزوین ابراز کرد: فروش تولیدات کشاورزی سالم از نظر بهداشتی به کار و فعالیت من رونق بخشید، زیرا در مسیر تولید این محصولات هیچگونه سم درمحصول بکار نرفته است و محصولات دیمی هستند، همچنین بیشتر این محصولات از تولیدات داخلی اطراف و حومه‌ی استان قزوین است که با قیمت مناسب به مردم عرضه می‌شود.

وی درباره جایگاه زن در اجتماع بیان کرد: حضور زنان در اجتماع نقش بسیار مهم و تاثیر دارد و فعالیت زنان بویژه کارآفرینان تحسین برانگیز است که پا به‌ پای مردان در چرخه‌ی اقتصاد قدم برمی‌دارند.

اکبری ادامه داد: با توجه به اینکه خودم سرپرست خانواده هستم انجام فعالیت و کار باعث ایجاد هیچ‌گونه کوتاهی و کم‌کاری در وظایف مادرانه‌ی من نشده‌است و فعالیت‌ها را با علاقه و پشتکار انجام می‌دهم و آرزو دارم در آینده‌ی نه چندان دور بتوانم محصولات ایرانی‌ بیشتری را ارائه بدهم و در عرصه‌ی صادرات کالای ایرانی گام بردارم.

فروشگاه "شمسه بانو" به‌دنبال جذب خیاط‌ها و طراحان است

وی در زمینه‌ی حمایت مسئولین عنوان کرد: از مسئولین انتظار می‌رود تا افراد کارآفرین بویژه زنان را بیشتر حمایت کنند، به ویژه زنانی که سرپرست خانوار هستند و من در این مسیر با هیچ گونه حمایتی از جانب مسئولین مواجه نشدم اگر حمایت مسئولین بود، می‌شد شاهد پیشرفت در راستای حمایت و تولید کالای ایرانی بود.

نمایندگی تولید محصولات "نورا" در استان قزوین عنوان کرد: باید به تمام ایرانی‌ها یادآوری کنیم که از موانع و مشکلات ناامید نشوند و ایرانیان باید بدانند که با کمترین امکانات می‌توان بهترین موفقیت‌ها را به دست آورد، همچنین خانواده‌هایی که فرزندان معلول دارند بدانند که معلولیت محدودیت نیست باید از خانه خارج شوند و فعالیت‌های خود را در حوزه‌های مختلف آغاز کنند؛ چراکه برای قرارگرفتن کشور در مسیر آرمان‌ها و پیشرفت‌ها حضور و همکاری همه‌ی مردم در عرصه‌های مختلف لازم است.

وی ادامه داد: برنامه‌ی فروشگاه "شمسه بانو" برای آینده، جذب خیاط‌ها و طراحان به ویژه زنان سرپرست خانوار است که مشتاق هستند در عرصه‌ی رونق تولید گام بردارند و در پیشرفت کشور موثر باشند همچنین باید توجه داشته باشیم که ویژگی‌هایی چون صبر، آرامش، پشتکار، ایمان و اعتماد به خود زمینه پیشرفت ما را فراهم می‌کند.

این کارآفرین گفت: محصولات "نورا" پوشش برازنده‌ی هر ایرانی‌ است که اگر مسئولین حمایت لازم را داشته باشند این پوشش علاوه بر استان قزوین در سراسر کشور رونق پیدا می‌کند.

وی عنوان کرد: افتخار من به عنوان یک کارآفرین عرضه‌ی محصولات با کیفیت و منطبق با پوشش اسلامی یک زن ایرانی است که باعث شود به جایگاه و پوشش خود افتخار می‌کنیم، به تمام زنان پیشنهاد می‌کنم قدم اول را در هر استعدادی که دارند به ویژه در عرصه‌ی فرهنگ و اقتصاد گام بردارند، امید خود را از دست ندهند.

انتهای پیام/3003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان