۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین شهردار محمدیه درباره هدررفت بیت‌المال در عدم اجرای تفکیک زباله پاسخگو باشد
کد خبر: ۳۳۶۷۳۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۵/۱۰ ساعت: ۱۱:۲۲ ↗ لینک کوتاه

عضو شورای شهر محمدیه:

شهردار محمدیه درباره هدررفت بیت‌المال در عدم اجرای تفکیک زباله پاسخگو باشد

عضو شورای شهر محمدیه گفت: یکی از خواسته‌های شهروندان از شهردار محمدیه شفاف سازی درباره وضعیت طرح تفکیک در یکسال گذشته و پس از فسخ قرارداد پیشین است.

شهردار محمدیه درباره هدررفت بیت‌المال در عدم اجرای تفکیک زباله پاسخگو باشد

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ در سال‌های گذشته شهرداری محمدیه با اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا موفق عمل کرده بود که بنا به دلایلی جلوی این طرح موفق از سوی شهردار گرفته شد که این امر باعث نارضایتی و گلایه‌های شهروندان شده است.

در این خصوص امید منفرد عضو شورای اسلامی شهر محمدیه در نشست اعضای شورای اسلامی و شهردار با مسولان واحد‌های مختلف شهرداری که در صحن شورا برگزار شد، اقدام به طرح سوال از مدیریت شهری کرد.

عضو شورای اسلامی شهر محمدیه در این جلسه ابراز کرد: سال گذشته شهردار محمدیه در بدو ورود با این توجیه که قرارداد تفکیک زباله از مبدا فاقد رقم ریالی بوده اقدام به فسخ قرارداد فوق کرد و در جلسات آتی شورا به کرات خبر از برگزاری مزایده و پیگیری طرح با متدی جدیدتر و شیوه ای بهتر از روش قبلی داد.

وی در ادامه افزود: حال با توجه به اینکه از فسخ قرارداد مذکور تا برگزاری فراخوان بیش از یک سال می‌گذرد، نه تنها پیشرفتی در اجرای این طرح حاصل نشده بلکه تفکیک از مبدا جای خود را به تفکیک از مخازن داده است. در این راستا سوالات بسیاری در ذهن شهروندان نقش بسته که به عنوان نماینده وی منتظر شنیدن پاسخ شهردار در خصوص سوالات مطرح شده از سوی شهروندان هستیم.

منفرد در ادامه با بیان اینکه یکی از خواسته‌های شهروندان از شهردار شفاف سازی درباره وضعیت طرح تفکیک در یکسال گذشته و پس از فسخ قرارداد پیشین است، مطرح کرد: واگذاری طرح به نام یک فرد خاص و استقرار وی در ایستگاه میانی پسماند و خرید و فروش ضایعات در یکسال گذشته به استناد کدام قرارداد و یا مجوز شورا انجام شده است؟

تفکیک غیرمجاز پسماند از مخازن عامل شیوع بیماری‌ها می‌شود

عضو شورای شهر محمدیه ادامه داد: با عنایت به اینکه رقم پایه مزایده طبق برآورد کارشناسان دادگستری ماهیانه صد میلیون ریال بوده است، مبلغ حاصل از یکسال فعالیت پیمانکار فاقد قرارداد و مجوز شما به کدامین حساب شهرداری واریز شده و لطفا ریز مبالغ واریزی را به شورا ارائه دهید.

خزانه دار شورای شهر محمدیه در ادامه جلسه یادآور شد: با عنایت به اینکه کارگران طرح تفکیک در ارتباط مستقیم با شهروندان هستند و در انتخاب و تایید صلاحیت آنان باید توجه ویژه داشت، در یکسال گذشته صلاحیت این کارگران جهت اعزام به درب منازل شهروندان در حالیکه فاقد هرگونه قرارداد با پیمانکار و یا شهرداری بوده اند با نظارت و تایید چه کسی یا مرجعی انجام شده است که در این خصوص هم شهردار باید پاسخگو باشد.

منفرد در ادامه با انتقاد از عدم برگزاری مزایده در یکسال گذشته افزود: علیرغم تلاش‌های سالیان گذشته متاسفانه سال گذشته شاهد هیچ گونه تلاشی جهت ارائه آموزش به شهروندان و فرهنگ سازی در این حوزه نبوده ایم، این در حالی است که مدیریت پسماند یک فرایند فرهنگی_اجتماعی است و این نوع فرایندها بدون مشارکت جامعه و به صورت دستوری امکانپذیر نیست.

وی با توجه به مغایرت جمع آوری ضایعات از مخازن با ماده ۱۶قانون مدیریت پسماند و نیز با توجه به خطرات بهداشتی و بیماری‌های منتقله از تفکیک غیرمجاز پسماند از مخازن خواستار توضیح در خصوص نحوه مدیریت این امر در قرارداد جدید شد.

این عضو شورا ادامه داد: با توجه به اینکه ایستگاه میانی دپوی پسماند خشک در داخل شهر واقع شده و جداسازی پسماند از مخازن و انتقال به ایستگاه مذکور می‌تواند زمینه ساز ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها و تجمع و تکثیر حشرات و حیوانات موذی نظیر موش شود.

توضیح در خصوص وضعیت طرح در سال گذشته، حجم همکاری‌های از دست رفته و مخازن مفقود و یا عودت شده و علت عدم استفاده از کارشناس محیط زیست در تایید بخش فنی قرارداد از سوالات دیگری بود که منفرد از شهردار محمدیه سوال کرد.

انتهای پیام/۲۰۰۲

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان