۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین آنچه باید درباره منشور قرارگاه مطالبه گری "آدینه ظهور" بدانید
کد خبر: ۳۳۶۵۸۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۵/۱ ساعت: ۱۰:۳۹ ↗ لینک کوتاه

آنچه باید درباره منشور قرارگاه مطالبه گری "آدینه ظهور" بدانید

منشور قرارگاه مطالبه گری آدینه ظهور در ۷ اصل طراحی شده که صراحت در گفتار، شجاعت در گفتار، همراه با بصیرت، دائمی، رعایت اخلاق و حدود شرع، پرهیز از بی انصافی و پرهیز از قول بغیر علم می‌شود.

آنچه باید درباره منشور قرارگاه مطالبه گری "آدینه ظهور" بدانید

به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ منشور قرارگاه مطالبه گری آدینه ظهور طی هفته جاری توسط حجت الاسلام فاطمی نسب و نمایندگان اصحاب رسانه رونمایی شد.

حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای در یکی از سخنان خود فرموده اند که لشکر جوانان مؤمن و انقلابی باید وارد میدان مطالبه دائم و هوشیارانه آرمانها و کمک به تحقق اهداف انقلاب شود.

در همین راستا باید گفت که مطالبه داشتن، ابراز و پیگیری آن را مطالبه گری می‌نامند که از ویژگی‌های یک جامعه پویا و باانگیزه مهدوی است و مطالبه گری در درون خود نوعی آرمانگرایی را نمایندگی می‌کند، لذا جامعه بدون مطالبه، جامعه ای مرده و بدون آرمان است.

منشور قرارگاه مطالبه گری آدینه ظهور در 7 اصل طراحی شده که صراحت در گفتار، شجاعت در گفتار، همراه با بصیرت، دائمی، رعایت اخلاق و حدود شرع، پرهیز از بی انصافی و پرهیز از قول بغیر علم می‌شود.

اهداف این منشور شامل زمینه سازی برای ظهور، اصلاح و سامان دادن امور و بیان نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت نظام می‌شود.

ویژگی مطالبه گری از دید این منشور این است که مطالبه گری باید متضمن ارزش‌های واقعی و آرمان‌های آن جامعه باشد و مغایرتی با قانون و عرف حاکم بر آن جامعه نداشته باشد، نحوه ابراز مطالبه و چگونگی پیگیری آن را مطرح کرده و در انتها تشخیص درست و صحیح مطالبه شونده و انتخاب زمان مناسب بیان می‌کند.

شیوه مطالبه گری از نگاه این منشور ایجاد نهاد شنیدن نظرات و مطالبات مردمی در حوزه، تذکر لسانی، نامه نگاری، طومار نویسی و تجمع، تبیین گفتمان عدالت خواهی در جامعه و امام جمعه هر شهر مسئول انقلاب آن شهر است، است.

از نگاه این منشور عناصر مهم در اتخاذ شیوه مطالبه گری شامل فضای مطالبه گری ؛ زمان شناسی و موضوع شناسی، مطالبه گری بر اساس مستندات قانونی و عدم قضاوت و پیش داوری در مطالبه گری است.

گفتنی است؛ قرارگاه مطالبه گری آدینه ظهور توسط دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قزوین راه اندازی شده است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان