۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین دولت نگران لو رفتن پرونده‌های امنیتی خود با ساخت سریال‌هایی نظیر "گاندو" است
کد خبر: ۳۳۶۵۸۲ نویسنده: حسن عباسی تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۵/۱ ساعت: ۸:۵۰ ↗ لینک کوتاه

حسن عباسی در مصاحبه با صبح قزوین:

دولت نگران لو رفتن پرونده‌های امنیتی خود با ساخت سریال‌هایی نظیر "گاندو" است

حسن عباسی گفت: دولت نگران پرونده‌های امنیتی است که به مراتب از حساسیت‌هایی بیشتر از گاندو برخوردار است، از این رو برای پیشدستی، بازدارندگی و عدم اجازه ساخت سریال‌های مشابه بودجه صدا و سیما را مشروط به تایید نمایندگان خود کرد.

دولت نگران لو رفتن پرونده‌های امنیتی خود با ساخت سریال‌هایی نظیر "گاندو" است

به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ طی روزهای گذشته شاهد پخش سریالی پرطرفدار و جذاب در شبکه سه سیما بودیم، سریالی که در ژانر خود بخوبی ساخته شده بود.

موضوع سریال با محوریت جاسوسی امریکایی به نام جیسون رضاییان بود، این فرد در قالب خبرنگار فعالیت‌های امنیتی و جاسوسی را انجام می‌داد که درنهایت توسط نیروهای داخلی شناسایی و دستگیر شد.

یکی دیگر از مسائل مورد بحث در این سریال فعالیت آقازاده‌ها و وابستگان به رده‌های بالای دولت بود. به گفته افراد مختلف بخش‌هایی از این سریال در پخش سانسور شده بود و در زمان پخش و پس از آن مورد نقد و تحلیل‌های مختلف قرار گرفت.

پس از پایان یافتن سریال به طرز عجیبی شاهد قطع شدن بودجه صدا و سیما و مشروط شدن پرداخت‌ها به تایید دو نماینده دولن بودیم که این موضوع نیز به نوعی تحریم صدا و سیما توسط دولت تعبیر شد و نقدهای بسیاری بر این نوع برخورد مطرح شد.

پس از تحریم صدا و سیما که نشان از عدم نقد پذیری و شاید هم ترس از مسائل دیگری بود، روزهای اخیر حسام الدین آشنا به عنوان مشاور رئیس جمهور در توییتی نوشت "آن‌که جاسوس واقعی می‌گیرد نیازی ندارد سریال تخیلی بسازد، جاسوسان واقعی نه به دنبال مزه آدامس بلکه بدنبال تغییر محاسبات مسئولان، تقویت ایران‌هراسی و تضعیف اتحاد ملی هستند.

جاسوسان واقعی در لباس انقلابیون دوآتشه در مراکز حساس دفاعی و امنیتی رخنه می‌کنند نه در بیابان‌ها و روزنامه‌ها"؛ درواقع این نوع نگاه آشنا نقد سریال گاندو و تعنه و کنایه به عوامل اطلاعات سپاه به عنوان دستگیرکنندگان رضاییان بود.

این نوع برخوردها می‌تواند برآمده از علت‌های متفاوتی باشد که نیاز به بررسی و تحلیل دارد.

برای این منظور نظر حسن عباسی تحلیلگر سیاسی را در این نوع برخورد دولت در مواجهه با صدا و سیما جویا شدیم.

حسن عباسی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار سیاسی صبح قزوین اظهار کرد: سریال "گاندو" براساس پرونده‌ای واقعی درباره جیسون رضاییان ساخته شده بود.

وی افزود: "جیسون رضاییان" خبرنگاری بود که به عنوان سفیر امریکا پس از براندازی حکومت ایران منصوب شده و حکمش صادر شده بود.

این تحلیلگر سیاسی اذعان کرد: به دلیل وجود نگرانی در سیستم‌های امنیتی که وجود داشت و باید حتما درباره حضور این خبرنگار جاسوس و عملکرد امریکا و نفوذیان آنها در کشور روشنگری می‌شد سریال گاندو ساخته شد.

وی تصریح کرد: دولت نگران پرونده‌های امنیتی دیگری است که به مراتب از حساسیت‌هایی بیشتر از پرونده گاندو برخوردار است.

عباسی عنوان کرد: پس از پایان سریال گاندو شاهد بودیم که دولت برای پیشدستی، بازدارندگی و عدم اجازه ساخت سریال‌های مشابه را بدهد شروع به مخالفت و اعتراض به این سریال کرد و به اصطلاح خواست که گربه را دم حجله بکشد.

این کارشناس رسانه در پایان گفت: دولت با قطع بودجه صدا و سیما در واقع از اکنون مقابل این روشنگریهای بعدی رسانه ملی اییستاده کرده است.

انتهای پیام/۶۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان