۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین بیمه سلامت کارآمدی لازم را برای بیماران کلیوی ندارد/ کاهش منابع مالی به دلیل اجرای قانون وزارت کشور
کد خبر: ۳۳۶۵۷۱ نویسنده: عفت حجازی فر تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۴/۳۱ ساعت: ۸:۳۷ ↗ لینک کوتاه

مدیرعامل کانون حمایت از بیماران کلیوی امام سجاد(ع) قزوین:

بیمه سلامت کارآمدی لازم را برای بیماران کلیوی ندارد/ کاهش منابع مالی به دلیل اجرای قانون وزارت کشور

مدیرعامل کانون حمایت از بیماران کلیوی امام سجاد(ع) قزوین گفت: به دلیل ابلاغ وزارت کشور و ممنوعیت استفاده از قبوض کمک‌های مردمی و حذف صندوق‌های کانون مدتی است که با مشکل مالی مواجه شده‌ایم و لازم است وزارت کشور برای ما به عنوان سازمان مردم نهاد که بر پایه کمک‌های مردمی اداره می‌شود راهکاری ارائه دهد.

بیمه سلامت کارآمدی لازم را برای بیماران کلیوی ندارد/ کاهش منابع مالی به دلیل اجرای قانون وزارت کشور

عفت حجازی فر در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین درباره عملکرد خیریه حمایت از بیماران کلیوی اظهار کرد: از دی ماه سال 87 مجوز کانون حمایت از بیماران کلیوی امام سجاد(ع) از طرف استانداری قزوین صادر شد و این کانون فعالیت خود را در زمینه حمایت از بیماران پیوندی و دیالیزی را آغاز کرد.

وی ادامه داد: این کانون تامین دارو، زندگی، تحصیل و ازدواج فرزندان افراد تحت پوشش خود را در حدود توان مؤسسه برعهده دارد و هزینه آزمایش و رفت و آمد به بیمارستان جهت پیوند کلیه را نیز پرداخت می‌کند.

مدیرعامل کانون حمایت از بیماران کلیوی امام سجاد(ع) قزوین ابراز کرد: اکنون حدود 200بیمار دیالیزی تحت پوشش کانون هستند و باتوجه به مردم نهاد بودن، منابع از طرف کمک‌های مردمی و خیرین تامین می‌شود.

وی ادامه داد: به دلیل ممنوعیت استفاده از قبوض کمک‌های مردمی و حذف صندوق‌های کانون در مراسم‌هایی همچون نمازجمعه و در سطح شهر، این موسسه مدتی است که کانون با مشکل مالی مواجه شده است.

محدودیت تامین هزینه‌های کانون مردم نهاد با قوانین کشوری

این مسئول عنوان کرد: باتوجه به قانون جدید و ابلاغ وزارت کشور افراد صرفا با مراجعه به دفتر یا از طریق شماره حساب‌های بانکی می‌توانند اقدام به کمک کنند که این کار بخشی از منابع مالی را کاهش می‌دهد و تنها علتی که برای این قانون اعلام شده این است که استفاده از قبوض و مراجعه به واحدها و افراد مختلف وجه خوبی در شهر ندارد.  

وی افزود: در اساسنامه کانون عنوان "مردم نهاد" درج شده و این اساسنامه به این معناست که باید برای تامین نیازها و حمایت از افراد تحت پوشش کمک‌هایی از مردم جمع آوری شود، اگر این موضوع نفی می‌شود باید راهکاری جایگزین از طرف مسئولین ارائه شود که تاکنون چیزی اعلام نشده است.

حجازی فر بیان کرد: برای ارائه راهکار با وزارت کشور نیز نامه نگاری صورت گرفته، اما باید به این نکته نیز دقت داشت که باتوجه به افزایش بیماران کلیوی نیازهای مالی کانون نیز افزایش می‌یابد و درصورت عدم فراهم شدن شرایط پیوند فرد باید تاپایان عمر دیالیز کند.

وی ادامه داد: باوجود تمام مشکلات و سخت شدن شرایط تمام سعی ما بر این است که نیازهای افراد را تامین کنیم و تاکنون این اتفاق افتاده است اما به کمک‌های بیشتری نیاز داریم.

ناکارآمدی بیمه سلامت برای بیماران کلیوی

مدیرعامل کانون حمایت از بیماران کلیوی امام سجاد(ع) قزوین اذعان کرد: اکنون برخی بیماران در تامین هزینه داروها با مشکل مواجه هستند و برخی بیماران بدلیل مشکلات مالی داروی خود را قطع کرده که همین می‌تواند آسیب جدی به همراه داشته باشد، این درحالی است که رایگان بودن داروهای بیماران کلیوی مطرح شده است.  

وی افزود: لازم است در جلسات استانداری علاوه بر مسئولین و مدیران موسسات مردمی خود بیماران کلیوی نیز حضور داشته و مشکلات و دغدغه‌هایشان را مطرح کنند.

این مسئول با اشاره به ناکارآمدی بیمه سلامت برای بیماران کلیوی گفت: بخشی از بیماران دارای دفترچه‌های بیمه سلامت هستند؛ اما خدماتی که توسط این بیمه برایشان ارائه می‌شود ناکارآمد است چراکه بیمارستان‌های دولتی و تامین اجتماعی برای ارائه سونوگرافی یا سایر موارد مورد نیاز این بیماران این دفترچه‌ها را نمی‌پذیرند.

وی در پایان گفت: این بیماران برای برخی خدمات درمانی باید در بیمارستان‌های شهید رجایی و ولایت مدت زمان زیادی را در صف انتظار بایستند و هزینه بپردازند از این رو درکنار بیمه سلامت درنظرگرفتن بیمه تکمیلی نیز برای آنان ضرورت دارد.

انتهای پیام/۶۰۰۶  

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان